دیزل چیست و چند نوع موتور دیزل داریم؟ ابزارینو | centraldiesel

همچنین برای خرید انواع دیزل ژنراتور، قطعات یدکی ژنراتور، باتری دیزل ژنراتور و یا جهت نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور میتوانید با کارشناسان متخصص و مجرب ماه نیرو در ارتباط باشید. موتور که انرژی شیمیایی سوخت را تبدیل به انرژی مکانیکی مورد نیاز ژنراتور می کند و تامین کننده انرژی ورودی مورد نیاز ژنراتور می باشد که در ذیل نگاهی اجمالی به ساختمان، سیستم ها و قطعات آن خواهیم داشت. به طیف وسیعی از موتورها که بی نیاز به جرقه الکتریکی توانایی شعله رو کردن ماده سوختنی را دارند موتور دیزل می گویند. سیستم روغن کاری در این موتورها دارای پمپ روغن و فیلترهای روغن، جهت تمیز نگه داشتن روغن از آلاینده ها نیز می باشند.

  • در این صورت میل لنگ چرخیده و فلایویل را می چرخاند ( در این لحظه خودرو شروع به حرکت کردن می کند ) .
  • تمام اجزای مختلف موتور ژنراتور دیزلی در این قاب محافظ قرار می گیرند که برای جلوگیری از آسیب، ضد آب است .
  • گاز خروجی از توربو شارژر عبور می‌کند تا در جایی که نصب شده‌است بچرخد.
  • برای درک بهتر نحوه کار ژنراتورها و انواع ژنراتورها و تجهیزات تکمیلی موجود ، ما واژه نامه ای از قطعات ، سیستم ها و اجزای ژنراتور را گردآوری کرده ایم.

مجله خبری دیزل مرکزی خنک‌کننده برای به حرکت درآوردن مایع خنک‌کننده در درون موتور و همچنین از یک دستگاهی به نام رادیاتور برای خنک کردن مایع و انتقال حرارت آب به هوای اطراف استفاده می‌شود. تمام قطعات موتور ژنراتور دیزلی در یک ماشین الکتریکی ترکیب شده که با گرفتن انرژی مکانیکی برای تبدیل آن به انرژی الکتریکی کار می کند. بر خلاف آنچه بسیاری تصورمی کنند، در این دستگاه واقعا برقی تولید نمی شود. عملکرد یک موتور ژنراتور دیزلی بر اساس تئوری القای الکترومغناطیسی مایکل فارادی است.

بررسی 9 نکته مهم و شگفت آور درباره دیزل

در ادامه زمانیکه در مورد قطعات مختلف موتور ژنراتور دیزلی صحبت می کنیم، این عملکرد را توضیح خواهیم داد. انواع موتورهای دیزلی براساس قدرت و توان به سه گروه اصلی کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم می شوند. متداول ترین نوع موتور دیزلی، موتورهای با اندازه کوچک هستند که دارای قدرت خروجی کمتر از 188 کیلووات می باشند.

سیستم الکتریکی در موتورهای دیزلی

تمام حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت حمل و نقل کرخه ترابر سپاهان می‌باشد. من دانشجوکارشناسی مکانیک رشته فناوریپیشرفته خودرو دانشگاه علمی کاربردی واحدزندان قزالحصاره… گاورنر الکترومکانیکی و ۱۰ نکته ای که هنگام کار با آن باید در نظر گرفت.

http://digitalmags.irپژو هم پس از آئودی با همین موتور‌ها توانست فاتح رقابت‌های لمانز شود. وقتی پیستون به بالاترین مرحله رسید و هوا بیشترین دما را داشت، سوخت دیزل با فشار بسیار زیاد و به صورت پودر به درون محفظه پاشیده می‌شود. به عبارت دیگر رینگ راندمان و کارایی موتور دیزل ژنراتور را بالا می برد. همانطور که می دانیم دیزل ژنراتورها با قیمت های متفاوتی در بازار به فروش می رسند. غالبا قیمت پیستون به برند موتور، مدل آن و قدرت موتور یا کشور سازنده ژنراتور بستگی دارد.

اجزای اصلی یک موتور دیزل