اجزای موتور دیزل | centraldiesel

موتورهای با اندازه متوسط نیز دارای قدرت خروجی 188 تا 750 کیلووات هستند که در کامیون های سنگین استفاده می شوند. این موتورها نیز از نوع تزریق مستقیم، شش سیلندر توربوشارژ و … هستند. Worldwide Power Products در تولید تجهیزات تولید برق پیشتاز است. ما موجودی بزرگی از کلیه قطعات و لوازم جانبی ژنراتور که به تازگی در مورد آنها آموخته اید ، و همچنین مجموعه گسترده ای از مجموعه های تولید شده جدید و استفاده شده از ژنراتور را در اختیار شما قرار می دهیم.

http://digitalmags.ir

مجله خبری دیزل مرکزیهای دیزلی دسته‌بندی متفاوت دیگری هم براساس توان یا تعداد سلیندر دارند. آموزش – از لحاظ تقسیم بندی موتورهای دیزل به دو دسته دو زمانه و چهار زمانه و از لحاظ ساختار به دو دسته موتورهای خطی و خورجینی تقسیم بندی می شوند. در هر دو دو دسته دو زمانه و چهار زمانه سیکل چهارگانه1- مکش هوا 2-تراکم…. آموزش – از زمان قدیم موتورهای دیزل به عنوان موتورهای پر سر و صدا و با بوی نا مطبوع شناخته می شدند ، بعدها در سال 1985 این روند با تغییر سیستم احتراق بهبود چشمگیری پیدا کرد…. این دستگاه هوای احتراق را فشرده می کند تا موتور قدرتمندتر شود.

پیستون با کمک شاتون سوخت و هوا را داخل سیلندر فشرده و انباشته می سازند. پیستون به تنهایی کافی نیست و ممکن است باعث ایجاد نشتی سیال از جداره های سیلندر شود. لذا برای جلوگیری از نشتی آن؛ رینگی به دور پیستون قرار می گیرد که مانع فاصله افتادن با دیواره سیلندر می گردد. به زبان ساده تر بگوییم موتور، کل قدرت خود را از پیستون دریافت می کند. در انتهای زمان تراکم در حالیکه هر دو سوپاپ همچنان بسته‌اند و پیستون به نقطه مرگ بالا می‌رسد مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به درون هوا فشرده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده می‌شود و ذرات سوخت در اثر این درجه حرارت زیاد محترق می‌گردند.

  • این موتورها دارای یک یا چند سیلندر و از نوع دوزمانه یا چهار زمانه بودند.
  • موتور دیزل نوعی موتور احتراق داخلی است که از احتراق تراکمی برای تبدیل انرژی در سوخت دیزل به انرژی مکانیکی دوار استفاده می کند.
  • وی ابتدا دوست داشت که موتور وی پودر زغال سنگ را بسوزاند ولی به سرعت به نفت روی آورد و نتایج قابل توجهی گرفت.
  • در این حالت، در یک موتور بنزینی، تمام سوخت در طول کورس مکش وارد سیلندر شده و سپس متراکم می شود.

این سوختن و احتراق باعث انرژی زیادی می‌شود و موجب آن است تا پیستون به سمت پایین حرکت کند و باعث حرکت میل لنگ میشود . موتور دیزلی دارای بهترین راندمان حرارتی است یعنی هنگام کار نسبت به موتور بنزینی و گازی گرمای موتور را بهتر دفع می‌کند. در ابتدا سوخت وارد موتور شده و سپس به وسیله پیستون بالا رفته و فشرده می شود و سپس سوخت به وسیله جرقه شمع منفجر شده و قدرت ایجاد شده از انفجار پیستون را به حرکت در می آورد . اما در موتور های دیزلی روند کار بسیار فرق می کند ( بالا تر توضی داده ایم ) .

موتور ژنراتور دیزلی و اجزای آن

ژنراتورهای دریایی مخصوصاً برای استفاده در اطراف آبهایی ساخته شده اند که ممکن است دریای آزاد و الگوهای آب و هوایی غیر قابل پیش بینی را تجربه کنند. آنها به طور هدفمند برای استفاده در قایق ها و سکوهای نفتی دریایی طراحی شده اند. و در خطوط سوخت هیچ گرفتگی وجود نداشته باشد که از رسیدن گاز طبیعی یا گازوئیل به موتور جلوگیری کند. استفاده از ماشین آلات مکانیزه کشاورزی همانند تراکتور، تیلر و … بکارگیری ماشین آلات پیشرفته، سرعت داشت،کاشت و برداشت را افزایش داده و محصول بیشتر با کیفیت بالاتر عرضه می گردد.

قطعات یدکی