تامین قطعات و لوازم برقی،یدکی و مکانیکی موتور دیزل ژنراتور | centraldiesel

در مجله خبری دیزل مرکزیهای دیزل نسبت کار مفید یا به عبارتی کارایی این سیستم به دلیل راندمان حراررتی بالا، زیاد است. در این مقاله به موضوع اجزای تشکیل دهنده موتور دیزل ژنراتور از جمله یاتاقان، تسمه، رینگ و پیستون پرداختیم و علل خرابی هریک را توضیح دادیم. رینگ، حلقه ای است که به دور پیستون انداخته می شود و مسولیت پیشگیری از نشت سوخت و همینطور هوای فشرده در زمان تراکم یا احتراق در محفظه موتور را دارا می باشد. در موتور برق، پیستون شامل مجموعه ای متشکل از یک رینگ و یک پیستون می شود.

  • بر اساس تخمین‌های انجام شده این درجه هوای داخل سیلندر حدود 600 درجه سانتیگراد است.
  • از فیزیک دوران دبیرستان به یاد داریم که هر چه گاز فشرده‌تر می‌شود دمای آن بالاتر می‌رود و این دقیقا اتفاقی است که در موتور‌های دیزل رخ می‌دهد.
  • این سوختن و احتراق باعث انرژی زیادی می‌شود و موجب آن است تا پیستون به سمت پایین حرکت کند و باعث حرکت میل لنگ میشود .
  • موتور بنزینی مخلوطی از گاز و هوا را می گیرد، فشرده می کند و با جرقه ای ترکیب حاصل را مشتعل می کند ولی موتور دیزلی هوا را می گیرد، آن را فشرده کرده و سپس سوخت به هوای فشرده تزریق می شود.
  • انواع موتورهای دیزلی براساس قدرت و توان به سه گروه اصلی کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم می شوند.
  • فلایویل هایی که دارای لبه های دندانه ای هستند نیز در صورت نیاز به چرخش نیز کمک می کنند.
از برندهای خارجی موتور دیزل می‌توان به بنز، بی ام دبیلیو، آئودی و فورد و از برندهای مطرح تولید داخلی ایران می‌توان به پرکینز، موتور سازان تبریز و بنز ایدم اشاره کرد. سایت تخصصی موتورهای دریایی با هدف ایجاد یک منبع آموزشی و معرفی موتورهای دریایی تشکیل شده است و سعی بر آن است بتواند نیازهای جامعه دریایی در این زمینه را فراهم آورد. سیستم خنک کننده موتور برای حفظ عملکرد مطلوب اجزای مختلف موتور، از داغی بیش از اندازه موتور جلوگیری کرده و دمای موتور را در حد مطلوب نگه میدارد. این قطعه سبب فیلتر شدن و تسفیه سوخت شده و از صدمه خوردن به قطعات موتور جلوگیری می کند. استارت جهت چرخاندن فلایویل می باشد که منبع تغذیه آن باتری می باشد. پینیون نیز با دندانه های فلایویل درگیر شده و میل لنگ را می چرخاند.

دستگاه های الکتریکی که ما در منزل یا محل کار از آنها استفاده می کنیم نمی توانند چنین منبع تغذیه ناپایداری را کنترل کنند. بنابراین، هدف از استفاده از این قطعه تولید یک جریان برق پایدار و یکنواخت است که آسیبی به دستگاه های الکتریکی وارد نکند. برای تامین فشار مورد نیاز برای تزریق سوخت به محفظه احتراق موتور، به سمت پمپ تزریق هدایت میشود. برای بالا رفتن حرارت به قطعات مختلفی نیاز دارد که هر کدام ازین قطعات دارای وظیفه خاصی میباشند . به این شکل که دمای محفظه احتراق را بسیار زیاد میکند و پس از اینکه دما به اندازه کافی بالا رفت در این زمان ماده سوختنی را با هوا ادغام میکند.

http://digitalmags.ir

شلنگ آب و واتر پمپ که وظیفه انتقال حرارت موتور دیزل به بیرون را دارا می باشند. موتورهای اشتغال جرقه ای با موتورهای دیزل در نوع تغذیه ، تنظیم سوخت و نوع قطعات به کار رفته تفاوت دارند. هوا و سوخت توسط پیستون به داخل محفظه احتراق مکیده شده و باعث روشن شدن موتور می شود.

حالت های موتور چهار زمانه

فن و رادیاتور ژنراتور ، برای از بین بردن گرما استفاده از آب و ضدیخ رادیاتور موتور ضروری است. تریلر نصب ژنراتورهای کوچک و بزرگ ، حمل و نقل ژنراتور را به یک کار ساده تبدیل می کند و برای پروژه های سیار (به عنوان مثال ساخت جاده یا مترو) و عملیات با چندین نیاز به برق مفید است. محفظه محفظه می تواند به حفظ و محافظت ژنراتور در برابر عناصر کمک کند. ژنراتورهای گاز سوز برای کار با گاز طبیعی طراحی شده اند ، که برای محل های کار و سایت های ساختمانی که در نزدیکی خطوط گاز طبیعی قرار دارند بسیار مناسب است زیرا می توانند به راحتی با خطوط موجود متصل شوند. واحدهای گاز طبیعی خود ارزان تر از نمونه های دیزلی هستند اما بسته به خطوط موجود تأمین ، نصب گاز می تواند هزینه را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

مرسدس بنز نخستین خودروی سواری دیزل را تولید کرد و فروخت