ساختار موتور دیزلی مجله آبیاران | centraldiesel

همانند وسیله نقلیه شما ، ابتدا یک ژنراتور با کمک باتری راه اندازی می شود. از آنجا که این باتری باید شارژ شود ، ژنراتور همچنین دارای یک شارژر باتری است که در حالی که ژنراتور در حال کار است ، باتری را شارژ می کند. این جریان مورد نظر برای شارژ سیستم ذخیره باتری یا کار با ماشین آلات مختلف نیست.

  • این سوخت‌ها که دیزل پاک نامیده می‌شوند از تصفیه و فرآوری منابع تجدید پذیر حاصل می‌شوند و به همین دلیل بسیار بیش از دیزل حاصل از نفت خام دوستدار محیط زیست هستند.
  • در واقع واژه «دیزل» از نام رودولف دیزل مخترع نامدار آلمانی برگرفته شده است که ایده ساخت نوعی پیشرانه در سال 1986 در ذهنش شکل گرفت و توانست به این ایده در سال 1982 جامه عمل بپوشاند.
  • اکسیژن از طریق مجاری ورودی موتور وارد محفظه سیلندر موتور می شود و سپس بوسیله پیستون فشرده می گردد.

برای لوکوموتیوها، کاربری های دریایی و … نیز از موتورهای دیزلی بزرگ با توان بیش از 750 کیلووات استفاده می شوند که دارای سیستم‌ های تزریق مستقیم، توربوشارژ و … هستند. دمای بالای هوا در سیلندر که فشرده سازی مکانیکی نام دارد باعث شده تا موتور های دیزلی تنها با روش فشرده سازی کار کنند. احتمالا این نکته را بار‌ها شنیده‌اید که موتورهای دیزل شمع ندارند اما بد نیست یک بار دیگر علت این مسئله را مرور کنیم چرا که این موضوع دقیقا اساس کار موتور‌های دیزل را مشخص می‌کند.

http://digitalmags.ir

بخش‌های دیگری نیز چون سنسور مجله خبری دیزل مرکزی آب، سنسور سوئیچ روغن، شارژر، کلید اتوماتیک، کنترل بورد، شاسی، کانوپی یا صداگیر و باک سوخت، همچنین لرزه‌گیر نیز در قسمت‌های مختلف دستگاهوجود دارند. هر یک از این بخش‌ها وظایف مختلفی بر عهده داشته و می‌توانند به راندمان دستگاه کمک کنند. نحوه کار دیزل ژنراتور به کارکرد صحیح هریک از این بخش‌ها برمی‌گردد. در نهایت با تولید جریان الکتریکی، جریان وارد بخش‌های دیگر شده و تبدیل به جریان برق موردنظر می‌شود. برای انجام این پروسه در موتورهای چهار زمانه چهار کورس پیستون یا دو دور گردش میل لنگ نیاز است تا این سیکل کامل شود. در واقع اگر بخواهیم کامل تر بگوییم این چهار کورس به عنوان زمان های تنفس، تراکم، تولید توان و همچنین تخلیه می باشند.

آموزش

یا بر حسب تعداد سیلندر و یا شکل قرارگیری سیلندرها که بر این اساس به دو نوعموتور دیزل خطیوموتور دیزل Vیاموتور دیزل خورجینیتقسیم بندی می کردند. شرکت آسان ژنراتور تولید کننده و وارد کننده قطعات برقی و مکانیکی انواع برندهای موتورهای دیزلی و دیزل ژنراتورها میباشد.. جهت دریافت لیست قیمت قطعات برقی دیزلی و گازسوز به واتساپ شرکت پیام دهید .

موتور دیزل چیست و چطور کار میکند ؟

همین چرخش میل لنگ منجر به حرکت پیستون ها در سیلندرها می شوند. برای این که بتوانیم صدای موتور را کاهش دهیم، از صدا خفه کن استفاده می شود. در واقع با توجه به این که گازهای خروجی فشار بیشتری نسبت به جو دارند، اگر این گازها به صورت مستقیم خارج شود، صدای بلند و ناخوشایندی مانند صدای شلیک گلوله از تفنگ به گوش خواهد رسید.

نحوه کار موتور دیزلی و مقایسه آن با موتور بنزینی