آشنایی با دیزل ژنراتور کاربرد و مزیت انواع دیزل ژنراتور | centraldiesel

موتورهای دیزلی برای شروع به ترکیب سوخت و هوا و مقدار زیادی گرما نیاز دارند. این قطعات گاز دیزل را به محفظه احتراق آزاد کرده و در آنجا با هوا مخلوط می شود و احتراق حاصل از سوخت و هوا خودرو را روشن می کند. تفاوت عمده این دو موتور در نحوه ایجاد احتراق است که در موتور دیزل بدون جرقه و توسط متراکم کردن هوا انجام می‌شود.

  • هر دوی این موتورها نسبت فشار متفاوتی در مرحله احتراق برای سوخت دارند و این یکی دیگر از تفاوت های موتورهای دیزلی و بنزینی است.
  • فراموش نکنید که می توانید علاوه بر خواندن مطالبی مانند این مقاله، از مشورت کارشناسان در این زمینه نیز استفاده مفید داشته باشید.
  • در ادامه این مقاله با ما همراه باشید و با انواع موتور دیزل، نحوه کار، کاربردها و تفاوت آن با موتورهای بنزینی آشنا شوید.
  • اگر موتوری دارید که دارای گرم کن است، همیشه مطمئن شوید که از آنها استفاده می کنید.
  • موتورهای یک، دو و سه سیلندر برای توان‌های پایین‌تر استفاده می‌شوند و ساختار ساده‌تر و ابعاد کوچک‎‌تری دارند.

مجله خبری دیزل مرکزی درست مانند گازوئیل نفتی عمل می‌کند که قابل استفاده در هر دستگاه دیزلی با سوخت گازوئیل (دیزل ژنراتور، کمپرسور، ماشین‌های حمل بار دیزلی، ماشین‌های راه سازی و …) نیز می‌باشد. مجله موفقیت مایعات خنک کننده موتور خودرو ضدیخ، یک ترکیب شیمیایی شامل اتیلن گلیکول، بازدارنده های خوردگی، مواد ضدکف، رنگ و آب است که مخلوطی از آن با آب به عنوان پایین آورنده نقطه انجماد مایعات خنک کننده موتورخودرو به کار می رود. ضدیخ همچنین به عنوان افزایش دهنده نقطه جوش آب در سیستم خنک کننده موتورهای درون سوز نیز به کار می رود که مخلوط۴۰ تا۷۰ درصد آن در چهار فصل سال مناسب است. از آنجایی که سوخت مصرفی موتورهای دیزل از نوع سنگین با عدد ستان ( تعداد اتم های کربن در مولکول سوخت ) بالاست، تزریق مقدار کمی سوخت برای محترق شدن کافی است از این رو موتورهای دیزل را فقیر سوز می نامند. مصرف سوخت موتورهای دیزل تا ۳۰ درصد کمتر از موتورهای بنزینی با حجم و تعداد سیلندر مشابه است .

اجزای دیزل ژنراتور

یکی از مشکلات ماشین های بخار که با استفاده از زغال سنگ کار می‌کردند اتلاف انرژی بسیار زیاد ( در حدود 90 درصد) بود. همان‌طور که گفته شد، بدون شک بهترین شمع گرم‌کن برای خودرو شمع چهار پلاتینه است. ۵- شستشوی داخل سیلندر‌ها که منجر به افزایش طول عمر کارکرد دیزل و پایین آمدن استهلاک دستگاه‌ها می‌گردد. در این مرحله هر دو سوپاپ دود و هوا بسته شده اند و هوا درون سیلندر گیر افتاده. اینتر کولر روی دیزل و پشت/جلو رادیاتور ( بسته با زاویه دید ) قرار می‌گیرد و هوای خارج شده از توربو شارژر را در یک مسیر طولانی خنک می‌کند.

انواع موتورهای دیزلی

هنگامی که پمپ انتقال سوخت برقی موجود نباشد، حتی پر کردن باک یک تراکتور کوچک که دارای سیستم سوخت رسانی گرانشی است. پمپ انژکتور یک پمپ پرفشار است که در فشار حدود 1800 تا 2500 پوند psi کار می کند. اگر موتوری که با آن کار می کنید 4 سیلندر داشته باشد، 4 لوله فولادی روی پمپ انژکتور وجود خواهد داشت. در جدیدترین تجهیزات، پمپ انژکتور دارای یک سوپاپ قطع برقی با یک سیم است. در صنعت دریانوردی و در کشتی های تجاری و حتی در زیر دریایی های غیر هسته ای موتور دیزل مولد تولید نیرو برای به حرکت درآوردن آنها استفاده می‌شود.

http://digitalmags.irبرای همین وقتی پیستون در نقطه مرگ پایین قرار دارد، مانعی جلوی سوپاپ هوا نیست، (در این حالت سوپاپ تخلیه بسته است) بنابراین هوا به‌اندازه کافی وارد سیلندر شده و پیستون به سمت بالا حرکت می‌کند. زمانی که پیستون به یک‌سوم بالایی سیلندر می‌رسد، جلوی منفذ یا سوپاپ هوا را می‌بندد به‌این‌ترتیب هوای داخل سیلندر متراکم می‌شود. موتور دیزل در دو نوع مختلف دوزمانه و چهارزمانه تولید می‌شود که امروزه نوع دوزمانه آن خیلی کاربردی ندارد. رودلف فرزند خانواده ای کم درآمد و پر جمعیت بود ولی سعی و تلاش و جدیت در کار او را به مرتبه ای رساند که یکی از معروفترین محصولات ساخت بشر را به اسم او نام گذاری کردند. دیزل خواهان راندمان احتراقی بالاتر و مصرف سوخت پایین تر در موتورهای درون سوز بود.

آدرس کارخانه