قطعات یدکی دیزل ژنراتور مانند فیلتر ، تسمه و پیستون ، رینگ | centraldiesel

سپس عامل سوم یعنی ماده سوختنی به گرما و اکسیژن افزوده می‌شود که در نتیجه آن سوخت شعله‌ور می‌شود. تا قبل از پایان دهه 1930 موتورهای دیزل پیشرفت چشمگیری داشتند. رابرت بوش در این سالها تولید پمپ‌های انژکتور (سوخت‌ پاش) را آغاز کرد.

http://digitalmags.irشرکت آئودی از چند فصل قبل موتور V12 دیزل را وارد رقابت‌ها کرده است و موفق هم بوده و توانسته با همین موتور عنوان قهرمانی رقابت‌ها را از آن خود کند. پروسه تولید آن کمی پیچیده است اما در نهایت سوختی حاصل می‌شود که می‌توان با آن موتور خودرو‌های دیزل را به حرکت در آورد. فقط توجه داشته باشید این سوخت با اتانولی که از ذرت به دست می‌آید و در برخی از کشور‌ها به عنوان مکمل بنزین مورد استفاده قرار می‌گیرد متفاوت است. این جمله البته تا حدی درست است اما نمی‌تواند به طور کامل علت گران‌تر بودن گازوییل نسبت به بنزین در برخی از کشور‌های جهان را بیان کند. تولید سوخت دیزل با گوگرد بسیار پایین آن‌گونه که در استاندارد‌های اروپا و آمریکا آمده است البته گران تمام می‌شود چرا که در این شرایط باید بر روی دیزلی که از برج تقطیر نفت خام به دست می‌آید فرآوری انجام شود.

  • میل سوپاپ حرکت خود را به واسطه چرخ دنده درگیر با میل لنگ تامین می کند .
  • سیستم موتور دیزل به گونه ای طراحی شده است که گازهای CO کمی‌تولید می‌کند.
  • گرما و حرارت موتور را کاهش میدهد، مواد اضافی را از موتور خارج می کند و رینگ و سیلندرهای پیستون را از یکدیگر جداسازی میکند.
  • ساختار موتور دیزل تنها در سیستم تغذیه و تنظیم سوخت با موتور های اشتعال جرقه ای متفاوت است.
  • قوی ترین هلی کوتر موجود در آمریکا که توانایی حمل 8000 تن را دارد از موتور سیکل دایره ای 24 سیلند دیزلی استفاده می کند ک به صورت تاندون عمل می کند اما اکثرا ستاره ای می گویند .
همچنین آلایندگی تولید شده بنزین نسبت به سوخت گازوئیل به شدت بیشتر بوده و از این جهت سوخت بنزینی را کثیف تر از گازوئیلی می شناسند . بنز به دلیل اولین استفاده کننده عمده از موتور دیزل در جهان به عنوان بهترین در میان رقبا شناخته می شود . که در این صورت در موتور 2 زمانه شما مکش و تراکم را در یک سیکل و قدرت و تخلیه را در سیکل دوم و یا سیکل آخر مشاهده می کنید . خوب شاید پذیرشش دشوار باشد اما واقعیت آن است که در حال حاضر بعضی از انواع سوخت دیزل نه از دل زمین و از فرآوری نفت خام، که از روی زمین می‌آیند!

سرسیلندر و بوش سیلندر از اجزای موتورهای دیزل

در این مجله خبری دیزل مرکزیها برای شعله‌ور ساختن سوخت از حرارت‌های بالا استفاده می‌شود. به این شکل که ابتدا دمای اتاقک احتراق را بسیار بالا می‌برند و پس از اینکه دما به اندازه کافی بالا رفت ماده سوختنی را با هوا مخلوط می‌کنند. دکتر رودلف دیزل آلمانی در سال 1892 امیتاز موتور طراحی شده ای را ثبت کرد که در آن بلافاصله بعد از تزریق سوخت، اشتعال ماده سوختنی به داخل سیلندر انجام میگرفت. عامل اصلی این اشتعال حرارت زیادی بود که در اثر تراکم زیاد هوا به وجود می آمد. موتور طراحی شده ابتدا پودر زغال سنگ را میسوزاند اما به سرعت به نفت روی آورد و نتایج عالی بدست آورد. سیستم اگزوز خارج کرد گاز حاصل از احتراق سوخت بسیار مهم است که این امر با انتقال گازهای زائد از سیلندر موتور به داخل منیفولد خروجی و سپس منبع اصلی اگزوز که صدا را کاهش می‌دهد صورت می‌گیرد.

قطعات داخلی و اسکلت موتور دیزل

در نتیجه نیروی اینرسی وارد آمده در حرکت خطی فشار گاز مرتبا کم و زیاد می شود. این یعنی پیستون دیزل ژنراتور به وسیله بارهای مکانیکی و حرارت بالا تغییر جهت می دهد. توزیع غیر یکنواخت فشار گاز و دما، پیستون را به چالش می اندازد، لذا پیستون باید استحکام خوبی داشته باشد و خیلی سنگین نباشد. موتورهای دیزلی شمع ندارند، چراکه مرحله انفجار آن‌ها با تراکم بالای هوا و افزایش دمای آن اتفاق می‌افتد. در واقع واژه «دیزل» از نام رودولف دیزل مخترع نامدار آلمانی برگرفته شده است که ایده ساخت نوعی پیشرانه در سال 1986 در ذهنش شکل گرفت و توانست به این ایده در سال 1982 جامه عمل بپوشاند. در واقع او موفق به ساخت موتوری شد که امروزه به نام او یعنی دیزل معروف است.

قطعات مهم موتور دیزل