ساختار موتور دیزلی مجله آبیاران | centraldiesel

مجله خبری دیزل مرکزی – در این نوع موتورها سوپاپ تنفس نظیر آنچه در موتورهای چهارزمانه ذکر شد وجود ندارد. و به جای آن در فاصله معینی از مجراهایی که در بدنه سیلندر تعبیه شده است عمل تنفس انجام می شود. که پیستون در قسمتی از مسیر خود جلوی آنها را می‌بندد، اصول کار این موتورها در دوزمان است، که در واقع در …. سرسیلندر و بوش سیلندر دو قسمت از اجزای تشکیل دهنده ی موتورهای دیزل هستند که سعی داریم هرکدام ازین قسمت های را مورد بررسی قرار دهیم.

http://digitalmags.irدر زمان اول پیستون با حرکت از نقطه مرگ پایین به سمت مرگ بالا و حرکت میل لنگ، هوای ورودی را فشرده می‌کند. به خاطر داشته باشید که در این مرحله کماکان سوپاپ تخلیه بسته است. موتورهای دیزلی برای شروع به ترکیب سوخت و هوا و مقدار زیادی گرما نیاز دارند. این قطعات گاز دیزل را به محفظه احتراق آزاد کرده و در آنجا با هوا مخلوط می شود و احتراق حاصل از سوخت و هوا خودرو را روشن می کند. روغن در مخزن روغن ذخیره شده و توسط یک پمپ روغن، روغن از صافی عبور کرده و یاتاقان های اصلی روغن کاری می شوند.

لینک های اصلی

با چرخش موتور ، تسمه را حرکت می دهد که شافت روتور را می چرخاند. روتور اساساً یک آهنربا است و اطراف آهنربا یک رسانا است که به آن استاتور گفته می شود. این اجزا با هم کار می کنند و الکتریسیته را به شکل جریان مستقیم ایجاد می کنند. جهت استعلام قیمت قطعات موتورهای دیزلی خواهشمند است پارت نامبر و عکس پلاک موتور مورد نظر را در واتساپ برای ما ارسال نمایید و از تماس خودداری فرمایید.

راهنمای انتخاب دیزل ژنراتور و موتور برق مناسب

بزرگترین موتور دیزل در سال ۲۰۰۶ عرضه شده است که یک دیزل دریایی به نام Wärtsilä-Sulzer RTA96-C است که توان خروجی ۸۴٫۴۲ مگا وات برق معادل ۱۱۳٫۲۱۰ اسب بخار را با سرعت ۱۰۲ دور در دقیقه تولید می‌کند. موتور هواپیماها عمدتا موتور های احتراق خارجی است اما اگر بخواهیم به هواپیماهای قدیمی اشاره کنیم بله می توانیم موتور های دیزلی را هم مشاهده کنیم اما به دلیل اختلاف فشار در ارتفاعات , استفاده از آن منسوخ شد . موتورهای دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی لرزش و تکان بیشتری داشته و از خود نشان می‌دهند. این موضوع در حالی است که بنزین در دمای 20 درجه دچار آتش سوزی می‌شود. به همین دلیل سوخت موتورهای دیزل از امنیت بیشتری برخوردار هستند.

از سال ۱۹۱۰ استفاده آنها در زیر دریایی ها و کشتی ها شروع شده است و استفاده در لوکوموتیو ها ، کامیون ها ، تجهیزات سنگین ، نیروگاه های تولید برق و دیزل ژنراتور ها کمی دیرتر آغاز شد. تانک هایی با وزن 2000 تن را با سرعت های حتی 60 کیلومتر بر ساهت جابه جا می کرد و این شد که استفاده از موتور های بسیار پر قدرت دیزلی در این صنعت نیز جا افتاد و تا امروز از پیشرفته ترین موتور های دیزلی رو نمایی شد . موتور دیزل 2 زمانه که استفاده از آن منسوخ شده بیشتر در موتور های زمان جنگ جهانی دوم استفاده می شد که در یک سیکل عادی تولید قدرت , 2 سیکل را انجام می دهد .

  • طرز کار این قسمت به این گونه است که باعث اسپری و پودر شدن سوخت و به بهبود ترکیب آن و سوخت با هوا کمک می کند.
  • در این سیستم هوا به درون سیلندر وارد شده و در حدود ۱۴ تا ۲۵ برابر فشرده می‌گردد.
  • به اپراتور ژنراتور اجازه می دهد تا سیستم های مختلف ژنراتور را کنترل کرده و در صورت لزوم آنها را تنظیم کند.
  • فشار داخل سیلندر تا حدود ۴۰ اتمسفر بالا می‌رود و بر اثر این تراکم زیاد حرارت هوا داخل سیلندر به شدت افزایش یافته و به حدود ۶۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.