قطعات موتور دیزل OM 457 | centraldiesel

همچنین برای خرید مجله خبری دیزل مرکزی دیزل ژنراتور، قطعات یدکی ژنراتور، باتری دیزل ژنراتور و یا جهت نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور میتوانید با کارشناسان متخصص و مجرب ماه نیرو در ارتباط باشید. موتور که انرژی شیمیایی سوخت را تبدیل به انرژی مکانیکی مورد نیاز ژنراتور می کند و تامین کننده انرژی ورودی مورد نیاز ژنراتور می باشد که در ذیل نگاهی اجمالی به ساختمان، سیستم ها و قطعات آن خواهیم داشت. به طیف وسیعی از موتورها که بی نیاز به جرقه الکتریکی توانایی شعله رو کردن ماده سوختنی را دارند موتور دیزل می گویند. سیستم روغن کاری در این موتورها دارای پمپ روغن و فیلترهای روغن، جهت تمیز نگه داشتن روغن از آلاینده ها نیز می باشند.

فلایویل در موتور دیزلی

پژو هم پس از آئودی با همین موتور‌ها توانست فاتح رقابت‌های لمانز شود. وقتی پیستون به بالاترین مرحله رسید و هوا بیشترین دما را داشت، سوخت دیزل با فشار بسیار زیاد و به صورت پودر به درون محفظه پاشیده می‌شود. به عبارت دیگر رینگ راندمان و کارایی موتور دیزل ژنراتور را بالا می برد. همانطور که می دانیم دیزل ژنراتورها با قیمت های متفاوتی در بازار به فروش می رسند. غالبا قیمت پیستون به برند موتور، مدل آن و قدرت موتور یا کشور سازنده ژنراتور بستگی دارد.

  • سپس عامل سوم یعنی ماده سوختنی به گرما و اکسیژن افزوده می شود که در نتیجه آن سوخت شعله ور می شود و منجر به حرکت در موتور دیزل می گردد.
  • سوخت مورد نیاز موتور در مرحله بعد به بخش پمپ تغذیه، جهت هدایت سوخت منتقل میشود.
  • ۲٫موتور دیزل سوخت را مستقیم به داخل محفظه احتراق تزریق میکند و هیچگونه هوا اضافی جدا از فیلتر هوا و لوله های ورودی نمی‌گیرد .
  • این امر به هنگام استفاده در کشتی ها و هواپیما ها که از برنامه های رادیویی ، ناوبری و تجهیزات ارتباطی زیادی استفاده می‌کنند بسیار اهمیت دارد.
  • در موتورهای چهارزمانه سوپاپ‌ها بالای پیستون قرار دارند، درحالی‌که در موتور دو زمانه، سوپاپ هوا روی بدنه سیلندر و پایین‌تر از سوپاپ تخلیه قرار دارد و باز و بسته‌شدن سوپاپ هوا، توسط خود پیستون انجام می‌شود.
این بدان معنی است که سوخت صحیح باید درون ژنراتور قرار گیرد و برای ادامه کارکرد ژنراتور ، باید سوخت کافی درون ژنراتور و در محل باشد. توصیه می شود قبل از کارکرد ژنراتور ، سیستم سوخت و جریان سوخت را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که هر قطعه مطابق انتظار کار می کند. ۱۰٫سوخت دیزل دارای خواص روان کنندگی بیشتری نسبت به بنزین است . این امر کمک میکند تا مقاومت سیلندر و حلق های پیستونی نسبت به حرارت بالا رود . ۱٫سوخت دیزل دارای تراکم انرژی بیشتری است و حجم سوخت کمتری برای انجام یک مقدار مشخص از کار لازم است .

پمپ خنک‌کننده برای به حرکت درآوردن مایع خنک‌کننده در درون موتور و همچنین از یک دستگاهی به نام رادیاتور برای خنک کردن مایع و انتقال حرارت آب به هوای اطراف استفاده می‌شود. تمام قطعات موتور ژنراتور دیزلی در یک ماشین الکتریکی ترکیب شده که با گرفتن انرژی مکانیکی برای تبدیل آن به انرژی الکتریکی کار می کند. بر خلاف آنچه بسیاری تصورمی کنند، در این دستگاه واقعا برقی تولید نمی شود. عملکرد یک موتور ژنراتور دیزلی بر اساس تئوری القای الکترومغناطیسی مایکل فارادی است.

موتور ژنراتور دیزلی چگونه کار می کند؟

در ادامه زمانیکه در مورد قطعات مختلف موتور ژنراتور دیزلی صحبت می کنیم، این عملکرد را توضیح خواهیم داد. انواع موتورهای دیزلی براساس قدرت و توان به سه گروه اصلی کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم می شوند. متداول ترین نوع موتور دیزلی، موتورهای با اندازه کوچک هستند که دارای قدرت خروجی کمتر از 188 کیلووات می باشند.

http://digitalmags.ir