تامین قطعات و لوازم برقی،یدکی و مکانیکی موتور دیزل ژنراتور | centraldiesel

در این مجله خبری دیزل مرکزیها ها 4 عامل اصلی مکش یا تنفس – تراکم یا فشار – کار یا انفجار و تخلیه یا دود انجام میشود. یکی دیگر از اجزای موتور های ژنراتور دیزلی سیستم خنک کننده است. مسئولیت سیستم خنک کننده جلوگیری از گرم شدن بیش از حد ژنراتور است. مایع خنک کننده در ژنراتور آزاد می شود، که باعث خنثی کردن تمام انرژی گرمایی اضافی موتور و دینام می شود. سپس مایع خنک کننده تمام این گرما را از طریق مبدل حرارتی می گیرد و آن را خارج از ژنراتور تخلیه می کند. بخش دیگری از اجزای موتور های ژنراتور دیزلی، تنظیم کننده ولتاژ است.

انواع فیلترها در دیزل ژنراتور

البته امروزه برای زیر دریایی های فوق پیشرفته از موتورهای هسته ای و درونسوز و یا موتور های عظیم برقی استفاده می شود که در این صورت نویز را تا حد بسیار زیادی از بین برده و دشمنان متوجه حضور زیر دریایی ها نمی شود . این موتورها به جای میل لنگ متصل به فلایویل , مستقیما به پره هلیکوپتر متصل می شوند به طوری که از یک جا به بعد این پره هست که با شتاب و گریز از مرکز خود موتور را در تارگت های پروازی روشن می کند . بله حالا می توانیم بگوییم موتور های دیزل در صنعت هوابرد کاربرد بسزایی دارد اما نه در زمینه هواپیمایی . موتور های ملخی , موتور های به شدت قوی و کشنده اولین هواپیمای آلمانی را می توان از بهترین نمونه های استفاده از موتور دیزل نام برد .

  • به‌عنوان‌مثال از سیستم اگزوز می‌توان برای خارج‌کردن دود حاصل از انواع سوخت‌ها استفاده کرد.
  • عملکرد یک موتور ژنراتور دیزلی بر اساس تئوری القای الکترومغناطیسی مایکل فارادی است.
  • با رسیدن سوخت به موتور عملیات احتراق آغاز شده و در نتیجه احتراق، پیستون‌ها حرکت می‌کنند و انرژی مکانیکی تولید می‌شود.
  • پس از خاتمه تزریق سوخت عمل سوختن تا حدود ۳/۲ از زمان قدرت ادامه پیدا می‌کند.
  • نکته مهم درباره استفاده از موتورهای دیزلی این است که حتماً باید از روغن استاندارد برای آن استفاده کرد.

سپس مقداری روغن به دیواره سیلندر پاشیده شده و روغن باقی مانده از سوراخی به میل لنگ می رود. موتورهای گاز سوز از سیستم اشتعال متفاوت و پیچیده تری برای موتورهای دیزلی استفاده می کنند. در اینجا ، سوخت و گاز طبیعی با هم تزریق و فشرده می شوند و باعث می شوند مخلوط هوا و گاز منفجره شود. موتورهای دریایی موتورهای دریایی ژنراتورهای دریایی را تأمین می کنند و معمولاً با دیزل یا بنزین کار می کنند.

یاتاقان بخشی از موتور دیزل ژنراتور است که روی میل لنگ قرار گرفته و باعث چرخش در موتور می گردد. در صورت اتمام روغن بین یاتاقان، شاتون و میل لنگ در موتور دیزل ژنراتور فاصله ای بین یاتاقان ها می افتد و سرانجام در اثرا اصطکاک زیاد موتور قفل می کند. طی سال‌های متمادی پس از اختراع موتور دیزل، از این نوع موتور عمدتاً و منحصراً در کارهای درجا و سنگین از قبیل تولید برق، تلمبه کردن آب، راندن قایق‌های مسافری و باری و همچنین برای تولید قدرت جهت رفع بعضی از نیازهای کارخانجات استفاده می‌شد. این موتورها سنگین، کم سرعت، دارای یک یا چند سیلندر و از نوع دوزمانه یا چهارزمانه بودند. موتورهای دیزل، به انواع گسترده‌ای از موتورها گفته می‌شود که بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی می‌توانند ماده سوختنی را شعله‌ور سازند.

http://digitalmags.irدر این حالت هوای داخل سیلندر کاملاً فشرده و متراکم می‌شود و درجه حرارت آن به‌شدت افزایش می‌‎یابد. بر اساس تخمین‌های انجام شده این درجه هوای داخل سیلندر حدود 600 درجه سانتیگراد است. موتور دیزل نوعی موتور احتراق فشرده یا درون سوز است که در سال 1892 توسط رولف دیزل اختراع شد.

چرخه موتورهای دیزل دوزمانه[ویرایش]