این مجله خبری دیزل مرکزی نیز برای شناورهای پرسرعت و بسیار سبک مورداستفاده قرار میگیرند. در این دسـته، بهطور نسـبی گشـتاور بیشـتری در سرعتپایین نیاز است تا شتابگری مناسب انجام شود. به دلیل نیروی محرکه بسیار سبک آن گشتاور در حالت حداکثر سرعت، نسبت به سایر ردههای قبلی کمتر است. این دسته از موتورها عمدتاً در مجموعه موتورهای کمتوان با عملکرد ناپیوسته قرار میگیرند. در این مقاله سعی شده تا معرفی جامعی از موتورهای دیزل با کاربرد دریایی انجام پذیرد.
دیزلهای با سرعت بالا برای برقرسانی تراکتورها، کامیونها، قایقهای بادبانی، اتوبوسها، خودروها، کمپرسورها، پمپها و ژنراتورها استفاده میشود. بزرگترین موتورهای دیزل برای برقرسانی کشتیهای باربری و مسافربری در سطح دریاهای آزاد استفاده میشود. این موتورهای غول آسا، دارای توان خروجی kW ، دور حدود 60 تا 100 rpm ، و ارتفاع تا 15 متر هستند. دیزل ژنراتور ها برای برطرف نمودن نیازهای تجاری کوچک و متوسط در صنعت طراحی شدهاند.
سیستم الکتریکی موتور دیزل
موتورهای دیزلی فقط میتوانند هوا را فشرده کنند و نمیتوانند سوخت را فشرده کنند و هنگامی که سوخت به محفظه احتراق وارد میشود، خود به خود احتراق مییابد. تزریق سوخت در داخل محفظه احتراق با دمای بالا میتواند انفجار های لازم برای حرکت پیستونها را بدون ایجاد دخالت جرقه داخلی ایجاد کند. پیشتر در تهران یکتا به صورت کامل درباره اینکه موتور دیزل چگونه کار میکند توضیح دادیم، برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم این مقاله را مطالعه کنید. موتور دیزلی، هر نوع موتور احتراق داخلی است که در آن هوا متراکم میشود تا به دمای بالا برسد و سوخت دیزلی (گازوئیلی) را که به درون یک سیلندر تزریق شده به احتراق برساند. موتور دیزلی انرژی شیمیایی ذخیره شده در سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل میکند که میتواند برای روشن کردن کامیونهای حمل بار، تراکتورهای بزرگ، قطار و کشتی استفاده شود.
- موتور هایی دیزلی که تک سیلندر هستند می توانند با باز شدن سوپاپ بالای خود هوای تمیزی را به درون خود بکشند و پیستون متحرک را به سمت بالا و پایین حرکت بدهند.
- وی پس از دریافت نشان از ملکه انگلستان به دلیل تلاش و کوشش خود در تولید و صادرات موتورهای دیزلی در اکتبر 1967 و در سن 78 سالگی درگذشت.
- تمام دستگاههای سنگفرش های بتنی، پاک کنندهها، غلتکها، دستگاههای حفاری، و دستگاههای استخراج، دیزلی میباشند.
- موتور دیزل نوعی موتور احتراق فشرده یا درون سوز است که در سال 1892 توسط رولف دیزل اختراع شد.
حتی پیشرانه بسیاری از خودروهای دنیا نیز دیزلی است و همچنان بخش گستردهای از تقاضای بازار به این نوع موتور اختصاصیافته است. شرکت راد دیزل در قالب سهامی خاص و با سرمایه بخش خصوصی فعالیت خود را در زمینه واردات آغاز نمود. راد دیزل با تکیه بر دانش،تخصص و تجربه کارشناسان متعهد خود در زمینهی واردات انواع ژنراتور تک، ژنراتور گازسوز، دیزل ژنراتور، موتور برق،لوازم یدکی دیزل ژنراتور و… است. به همین دلیل این نوع موتور برای نمونههای پرتابل و قابلحمل گزینهی مناسبتری به شمار می رود.
پاسخ به “معرفی و تشریح اجزای موتور دیزل”
سیستم تزریق سوخت موتور دیزلی معمولاً برای تأمین فشار تزریق بین 7 تا 70 مگا پاسکال که معادل 1000 تا پوند در هر اینچ است، طراحی میشود؛ اما تعدادی سیستم فشار بالا هم وجود دارند. از آنجایی که کل روند احتراق توسط تزریق سوخت کنترل میشود، تزریق باید در موقعیت مناسب پیستون (مثلاً زاویه میللنگ) شروع شود. در ابتدا، سوخت در یک فرآیند حجم ثابت سوخته میشود؛ در حالی که پیستون در بالای نقطه مرگ قرار دارد. همانطوری که پیستون از این موقعیت دور میشود، تزریق سوخت ادامه پیدا میکند و فرآیند احتراق به یک فرآیند تقریباً فشار ثابت تبدیل میشود. سه مدل اصلی پایین، متوسط و بالا موتورهای دیزلی بر اساس توان وجود دارد.
موتور تک دیزلی ETQ 173 | پیشرانه گازوئیلی با توان ۵ اسب بخار