موتور دیزل چیست؟ مشخصات فنی اجزای انواع قیمت | centraldiesel

موتورهای دیزلی به گونه‌ای ساخته شده‌اند که بسیار مقاوم هستند و عموما عمر طولانی ‌تری نسبت به موتورهای بنزینی دارند. خودروهای با موتورهای دیزلی می توانند مسافت پیموده شده زیادی را طی کنند. مثلا خودروهای مسافربری با باک سوخت 50 لیتری می تواند بیش از 1000 کیلومتر را طی کنند. یعنی شخصی که به سفر می رود می تواند بیشترین لذت را از سفر به جای زمان گذاشتن جهت سوخت گیری در پمپ بنزین ها صرف کند.

دریچه هوای موتور

پس هزینه های مجله خبری دیزل مرکزی و نگهداری موتورهای دیزلی در حالت کلی بالا می باشد و هزینه اولیه و هزینه نگهداری موتورهای بنزینی نسبتا پایین می باشند. پس حتما در هنگام استفاده از وسایل و ماشین آلاتی که هر دو نوع موتور بنزینی و دیزلی آن ها موجود است، به حجم کار و سرعت مورد نیاز باید توجه داشته باشید. مثلا برای تصیمیم در مورد اینکه آیا پمپ آب بنزینی بخرید یا دیزلی، اگر حجم کار بالاست و برای کاری مداوم ، طولانی و سنگین قرار از آن استفاده شود، طبیعتا موتور دیزل گزینه صحیح است.

سیستم سوخت رسانی موتور دیزلی

کلمه دیزل نام یک مخترع و مهندس آلمانی به نام رودلف دیزل است که در سال ۱۸۹۲ پس از چهارده سال کار شبانه‌روزی، نوع خاصی از موتورهای درون‌سوز را به ثبت رساند، به احترام این مخترع این‌گونه موتورها را موتورهای دیزل می‌نامند. موتور های کوچک و موتورهای که کنترل کامپیوتری پیشرفته ندارند از گرمکن برای حل این مشکل(روشن شدن در هوای سرد) استفاده می کنند . سوپاپ ندارد ، در نتيجه شروع و پايان سوخت پاشي را پمپ كنترل مي كند. يكي از محدوديتهاي اين نوع سوخت پاش اين است كه سوخت از آن چكه مي كند و سبب احتراق زود هنگام و تلف شدن سوخت مي شود. شبيه پمپ مركب است ، با اين تفاوت كه سوخت پاش هاي آن جدا هستند، اما پمپ ها در يك محفظه قرار دارند.

  • موتور دیزل 2 زمانه که استفاده از آن منسوخ شده بیشتر در موتور های زمان جنگ جهانی دوم استفاده می شد که در یک سیکل عادی تولید قدرت , 2 سیکل را انجام می دهد .
  • این امر کمک میکند تا مقاومت سیلندر و حلق های پیستونی نسبت به حرارت بالا رود .
  • این مورد به این دلیل است که زنجیره‌ های هیدروژن و کربنی که این سوخت‌ها را تشکیل می‌دهند، در گازوئیل طولانی ‌تر و سنگین ‌تر هستند که ۱۷ درصد از این اتم‌ ها بیشتر از بنزین است.
  • تمامي موتورهاي ديزلي که در شاهراههاي ايالات متحده حرکت مي کنند بايد ذرات معلقي که از اگزوز آنها خارج مي شود کمتر از0/1 گرم به ازاي هر اسب بخار باشد.
  • به این معنی که در موتورهای بنزینی، سوخت و هوا باهم ترکیب شده و سپس در سیلندر فشرده می‌شود و در نهایت با جرقه شمع، انفجار صورت می‌گیرد.

موتور های بنزینی در سال ۱۸۷۶ اختراع شد، که اتفاقا در آن موقع بازده بالایی نداشتند. اين نوع پمپ روي موتورهاي متوسط وكوچك مدرن و دور بالا نصب مي شود. در موتور هاي ديزل مدرن ،گازوئيل معمولاً به وسيله سوخت رساني كه موتور آن را به خطر مي اندازد و صافي گازوئيل هم دارد، در سيستم سوخت رساني به حركت در مي آيد . در بعضي از پمپ هاي گازوئيل ، اهرمي براي پركردن پمپ و هوا گيري نيز در نظر گرفته شده است كه با دست كار مي كند.

http://digitalmags.irپیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا (تا نقطه مرگ بالا) حرکت می‌کند و در حالیکه هر دو سوپاپ بسته‌اند (سوپاپ هوا و سوپاپ تخلیه) هوای داخل سیلندر متراکم می‌گردد و نسبت تراکم به ۱۵ تا ۲۰ برابر می‌رسد. فشار داخل سیلندر تا حدود ۴۰ اتمسفر بالا می‌رود و بر اثر این تراکم زیاد حرارت هوا داخل سیلندر به شدت افزایش یافته و به حدود ۶۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. در موتورهای بنزینی، سوخت با هوا مخلوط شده و وارد سیلندر می­شود و اشتعال بر اثر یک جرقه الکتریکی توسط شمع ایجاد می­گردد. در موتورهای دیزل، سوخت به شکل پودر شده و به درون سیلندر تزریق شده و اشتعال در اثر درجه حرارت بالای داخل سیلندرها حاصل می­شود. در موتورهای بنزینی، سوخت با هوا مخلوط شده و وارد سیلندر می شود و اشتعال بر اثر یک جرقه الکتریکی توسط شمع ایجاد می گردد.

پمپ تزریق سوخت 4M50 برای بیل مکانیکی SY215 – 10 HD820V ME223576