محصولات ایران خودرو دیزل تراکس کار | centraldiesel

تفاوت موتور ديزلي و بنزيني در گشتاور، ميزان مصرف سوخت، ميزان آلايندگي زيست‌محيطي و قيمت خريد و تعميرات، از نکات مهمي است که بايد قبل از انتخاب خودرو به آن دقت کنيد. براي دانستن تمام نکات لازم در فرق ماشين ديزلي با بنزيني اين مطلب را تا انتها دنبال کنيد. در انتهای زمان تراکم در حالیکه هر دو سوپاپ همچنان بسته‌اند و پیستون به نقطه مرگ بالا می‌رسد مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به درون هوا فشرده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده می‌شود و ذرات سوخت در اثر این درجه حرارت زیاد محترق می‌گردند. پس از خاتمه تزریق سوخت عمل سوختن تا حدود ۳/۲ از زمان قدرت ادامه پیدا می‌کند.

تفاوت موتورهای دیزلی و بنزینی

مجله خبری دیزل مرکزیهای احتراق داخلی قادر به سوزاندن کامل سوخت خود در داخل سیلندرها نیستند، به همین دلیل درصدی از انتشارات سمی استفاده نشده داخل سیلندرها به جو و اتمسفر دفع می شود. اگرچه موتورهای دیزلی سوخت بسیار کمتری نسبت به خودروهای بنزینی مصرف می کنند، اما مطالعه ای در اروپا نشان داد که آلایندگی موتورهای دیزلی چهار برابر بیشتر از بنزین است. این مطالعه می افزاید که این رقم در مورد موتورهای دیزلی که در اوایل دهه 1990 ساخته شده اند به طور قابل توجهی افزایش می یابد. هر دوی این موتورها نسبت فشار متفاوتی در مرحله احتراق برای سوخت دارند و این یکی دیگر از تفاوت های موتورهای دیزلی و بنزینی است. یعنی موتورهای دیزلی بسیار سنگین ‌تر و قوی ‌تر هستند، زیرا برای دستیابی به انفجار باید فشار بالایی ایجاد کنند.

برخلاف بنزین که خیلی سریع در هوا تبخیر می شود، گازوئیل برای مدت بیشتری باقی می ماند. دیزل بوی نامطبوعی هم دارد به همین دلیل است که بسیاری از پمپ های گازوئیل با مواد مختلفی پوشانده می شوند. آکروید استورات در سال 1890 میلادی امتیاز ساخت موتوری را بدست آورد که در آن هوای خالص در سیلندر موتور متراکم میشد و سپس به منظور جلوگیری از اشتعال، سوخت داخل هوای متراکم شده تزریق می شد، فشار این موتورها بسیار پایین بوده است.

خودروهای دیزلی چگونه کار می‌کنند؟

این موتورها به جای میل لنگ متصل به فلایویل , مستقیما به پره هلیکوپتر متصل می شوند به طوری که از یک جا به بعد این پره هست که با شتاب و گریز از مرکز خود موتور را در تارگت های پروازی روشن می کند . در این صورت میل لنگ چرخیده و فلایویل را می چرخاند ( در این لحظه خودرو شروع به حرکت کردن می کند ) . در آخرین ساعات ۳۰ آذرماه امسال و مصادف با بلندترین شب سال، رکورد جدید تولید خودرو توسط آبی پوشان جاده مخصوص در شرایط تحریم و تهدیدهای بین‌المللی رقم خورد.

http://digitalmags.ir

تفاوت اصلی بین موتورهای دیزلی و بنزینی این است که احتراق مخلوط هوا و سوخت با استفاده از شمع در موتورهای بنزینی انجام می شود، در حالی که موتورهای دیزلی فقط به هوای بسیار فشرده متکی هستند. دمای هوا، در صورتی که به شدت متراکم و فشرده شود این قابلیت را خواهد داشت که به اندازه کافی افزایش یابد. فرق ماشین دیزلی با بنزینی این است که خودروهای دارای موتور دیزلی معمولی، پرسروصدا و آلوده‌کننده محیط‌زیست هستند و استفاده از آنها در خودروهای بزرگ باری همچون کامیون‌ها که نیاز به گشتاور و شتاب بالا در مسافت‌های طولانی جاده‌ای دارند، مناسب‌تر است.

  • گشتاور است که باعث حرکت خودرو مي‌شود و فرق ماشين ديزلي با بنزيني در اين است که موتور ديزل با داشتن گشتاور بالا براي جابجايي بارهاي سنگين استفاده مي‌شود.
  • البته با پیشرفت علم و تکنولوژی، مشکلات یاد شده برطرف و پیشرانه‌های دیزلی بهبود پیدا کردند و به این صورت بود که بعدها از آن‌ها در سیستم اتومبیل‌های تولید شده که توسط شرکت‌های بزرگ خودروسازی همچون مرسدس بنز ساخته می‌شدند، استفاده شد‌.
  • همچنین در موتورهای دیزلی، نسبت تراکم حجم محفظه احتراق بسیار بیشتر از موتورهای بنزینی است.