راهنمای خرید لپ تاپ تا ۵۰ میلیون تومان بهمن 1401 دیجی‌کالا مگ | behtarin-laptop

راهنمای خرید لپ تاپ تا ۵۰ میلیون تومان بهمن 1401 دیجی‌کالا مگ | behtarin-laptop

نمایشگر ۱۳.۳ اینچی QHD این مک‌بوک ایر یکی از بهترین‌های بازار است که از درخشندگی و توانایی بالا در نمایش رنگ‌های بهترین لپ تاپ طبیعی برخوردار است. صفحه‌نمایش مک‌بوک ایر ۲۰۲۰ به قابلیت True Tone برای بهبود تعادل رنگ سفید و افزایش کیفیت نمایش رنگ‌ها زیر نور مستقیم مجهز است. از دیگر قابلیت‌های این لپ‌تاپ می‌توان به وزن بسیار سبک ۱.۲۹ کیلوگرمی، ارگونومی و ظاهری مدرن و مجهز بودن آن به پورت‌های متنوع USB 4.0 و USB-C از نوع تاندربولت و دیس‌پلی پورت اشاره کرد. اچ‌پی Victus 15 FA0025NR از صفحه‌نمایشی ۱۵.۴ اینچی با وضوح ۱۰۸۰p و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی بهره می‌برد که پنل آن از نوع IPS است. یک پورت USB-C، دو پورت USB 3.0، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا، پورت HDMI و درگاه شبکه و کارت‌خوان، دسترسی شما را برای هر کاری ممکن می‌سازد. من یه لپ تاپ میخوام بین 16 الی 18.5 میلیون که مناسب باشه برای کارهای مهندسی هوافضا مثل ANSYS , AUTOCAD, MATHLAB, SOLIDWODK و نرم افزار های سنگین رندر گیری .

  • سلام ، بله ، بهترین لپ تاپ برای گیمینگ و رندرینگ به خاطر گرافیک بالا و قدرت پردازش نسل نهم.
  • نسل قبلی پردازنده‌های AMD پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نسبت به نسل‌های قبلی خود داشتند و همچنان گزینه‌های بسیار خوبی برای خرید لپ‌تاپ‌های اقتصادی هستند.
  • «آیدیاپد گیمینگ ۳» یکی دیگر از اعضای پرجمعیت خانواده آیدیاپد لنوو است و با پیکربندی‌های گسترده‌ای به‌فروش می‌رسد.
  • پردازنده که همان «مغز» کامپیوتر شما و یکی از ویژگی های یک لپتاپ خوب که باید به دنبال آن باشید پردازنده قوی مناسب است.
  • لپ تاپ Asus ROG Zephyrus G14 GA402RK – A یکی از بهترین لپ تاپ های موجود در بازار ایران محسوب می‌شود و از کارهای روزمره تا گیمینگ متوسط، تمام نیازهای کاربر را پاسخگوست.

این لپ تاپ گیمینگ میان رده در بازار را می‌توان با قیمت حدودا ۴۳.۵ میلیون تومان خریداری کرد. پردازنده استفاده شده درون این محصول یک نمونه از سری i7 بوده و با کد 11370H شناسایی می‌شود. این لپ تاپ از یک نمایشگر 14 اینچی با نرخ نوسازی 120 هرتز بهره می‌برد؛ در نتیجه می‌توان گفت لپ تاپ Asus ROG Zephyrus G14 GA402RK – A برای بازی‌های شوتر اول شخص و بازی‌های eSports بسیار کارآمد است. این لپ تاپ همچنین به لطف وزن 1.7 کیلوگرمی و ابعاد ظریف خود، حمل‌پذیری بسیار بالایی نیز دارد و به عبارتی تمام فاکتورهای بهترین لپ تاپ موجود در بازار را دارد. لپ تاپ HP – EF2126WM – E یکی از محصولات نسبتاً مقرون به صرفه‌ی کمپانی HP است که از سخت افزاری قابل قبول بهره می‌برد. این لپ تاپ به پردازنده‌ی AMD Ryzen U با فرکانس بوست 4.0 گیگاهرتز مجهز است که نسبت به پردازنده‌های حاضر در لپ تاپ های هم‌رده (مانند Core i3-1115G4) در بنچمارک‌ها و بررسی‌ها عملکردی به مراتب بهتر (تا 2 برابر سریعتر) به ثبت رسانده است.

لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook S533EQ – A ، بهترین لپ تاپ تا 30 میلیون تومان

باتری دستگاه را می‌توان با استفاده از آداپتور برق USB-C جهانی (حداقل 45 وات، 20 ولت) شارژ کرد؛ این بدان معنی است که لزوما نیازی نیست که آداپتور برق 200 واتی آن همراه شما باشد. اگر لپ‌تاپ ویندوزی می‌خرید مطمئن شوید که از درایورهای Precision touchpad برخوردار باشد. همچنین باید به دنبال یک پد لمسی دقیق باشید که نشانگر در آن پرش نداشته و به حرکات چند لمسی مانند زوم (pinch-to-zoom) به طور مناسب پاسخ دهد.

بررسی محصولات مشاهده همه بررسی‌ها

همچنین پیشنهادهایی را در موردِ انتخاب تراشه‌ی گرافیکی و ترکیب آن با پردازنده‌های مناسب بر اساس تجربیات کسب شده از بررسی‌های قبلی ارائه کردیم که احتمالا کار گیمرها را برای انتخاب مدل‌های مطلوب در ماه‌های آتی آسان‌تر خواهد کرد. برخورداری از یک ذخیره‌ساز جامد از نوع Nand-Flash مدتی است که به یکی از ارکان اصلی و ضروری برای هر سیستم گیمینگ تبدیل شده است. چه خریدار پی‌سی باشید و چه یک لپ‌تاپ قابل حمل، بررسی دارا بودن یک SSD پر سرعت و ترجیحا از نوع سریع‌تر M.2 در انتخاب‌های مدنظر خود را هرگز فراموش نکنید. از SSD برای نصب سیستم عامل استفاده خواهد شد و به همین دلیل ظرفیت‌ ۲۵۰ گیگابایتی هم برای آن کفایت خواهد کرد. در راهنمای خرید لپ‌تاپ با بودجه‌های مختلف در اسفندماه، ضمن مرور یک سری نکات کلی، برخی مدل‌های منتخب در رده‌های بودجه‌ای مختلف را معرفی می‌کنیم.