دیزل چیست و چند نوع موتور دیزل داریم؟ ابزارینو | centraldiesel

برای مطالعه بیشتر درباره خودروهای سنگین به مجله جاده مراجعه کنید. نکته حائز اهمیت این است که موتور با توجه به عملکرد مورد انتظار از آن بر روی کشتی نصب شود تا بتواند همـواره در محـدوده قـدرت واقعی خود عمل کند. در غیر این صورت، کشتی به ناچار در اکثر زمان فعالیت خود بایستی در محدوده‌های حداکثری خود عمـل کنـد. شاید کمی گیج کننده باشد اما بهتر است در ذهن خود تحلیل کرده و سیستم را باز سازی کنید ( شاید تکنولوژی جدیدی خلق شد ) .

شما می توانید مصرف انرژی خود را با انواع موتور‌دیزل مدیریت کنید

مجله خبری دیزل مرکزیهای توان پایین دارای قدرت خروجی کمتر از 188 کیلووات یا 252 اسب بخار هستند. موتور تک دیزلی مدلی از موتورهای احتراق داخلی بوده که در آن هوا به شدت متراکم شده و دمای آن بالا می‌رود تا سوخت دیزل تزریق شده به سیلندر مشتعل شود، به طوریکه که احتراق و انبساط باعث تحریک پیستون می‌شود. در دیزل ژنراتورها تبدیل انرژی سوخت گازوئیل به انرژی الکتریکی صورت میگیرد. براساس نوع دیزل ژنراتور از توان 1 کیلووات ساعت تا 2000 کلیووات ساعت میتوان از دستگاه خروجی گرفت.

تفاوت موترهای دیزلی و موتورها بنزینی

اما در موتور های دیزلی روند کار بسیار فرق می کند ( بالا تر توضی داده ایم ) . پیشرفت بیشتر موتورهای دیزل، تا توسعه سامانه‌های پیشرفته تزریق سوخت در دهه ۱۹۳۰ طول کشید. در این سال‌ها رابرت بوش تولید انبوه پمپ‌های سوخت‌پاش خود را آغاز کرد. توسعه پمپ‌های سوخت‌پاش (پمپ‌های انژکتور) با توسعه موتورهای کوچکی که برای استفاده در خودروها مناسب بودند متعادل شد. در واقع موتورهای توربو شارژر، هوای احتراق را فشرده کرده تا موتور دارای عملکردی قوی تری باشد.

  • موتور مورد ادعای این مؤسسه موتور پیستون مقابل است که از ترکیبی از موتورهای دوزمانه و چهارزمانه است که به همین دلیل شش‌زمانه خوانده می‌شود.
  • این موتورهای بزرگ دارای توان خروجی تا ۹۰،۰۰۰ کیلو وات، حدود ۶۰ تا ۱۰۰ دور در دقیقه و ۱۵ متر ارتفاع دارند.
  • استفاده از موتورهای دیزلی در صنایع به ویژه گسترده می‌باشد و به طور مثال، این موتورها در کشتی‌ها برای تأمین برقِ لامپ‌ها، فن‌ها، بالابرها و … کاربرد دارند و حتی پیش‌رانه‌ی اصلی کشتی نیز به‌طور غیرمستقیم از همین موتور تغذیه می‌کند.

با طراحی خاصی که موتورهای دیزل دارند با گرم شدن موتور ژنراتور دیزلی، بدنه موتور خنک نگه داشته میشود. از رادیاتور برای خنک کردن موتور در سیستم های خنک کننده آبی استفاده میشود. از آنجایی که انواع مختلف سوخت‌ها به فشار کاری متفاوتی نیاز دارند این امر بر نحوه طراحی کردن موتورهای دیزلی و بنزینی تاثیر می‌گذارد. از دیگر کاربردهای موتور تک دیزلی استفاده از آنها در دیزل ژنراتور به منظور تولید برق می باشد. انواع موتورهای دیزلی براساس قدرت و توان به سه گروه اصلی کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم می شوند. متداول ترین نوع موتور دیزلی، موتورهای با اندازه کوچک هستند که دارای قدرت خروجی کمتر از 188 کیلووات می باشند.

موتور دیزل چیست؟ با انواع و نحوه کار موتور های دیزلی آشنا شوید

به واسطه این قدرت بالا، می توان امور مختلف و تخصصی را به خوبی انجام داد و از دستگاه های پرقدرت نظیر دیزل ژنراتور، کاترها، موتور پمپ ها، بتونیر و … استفاده نمود. یکی از موارد استفاده بسیار ویژه موتور تک دیزلی کار در صنعت ساخت و ساز است. استفاده به عنوان تأمین کننده انرژی کاتر آسفالت بر، کاتر بتن بر، بتونیر، کمکپتور صفحه ای، ماله پروانه و همچنین تجهیزات مربوط به حمل و نقل و راهسازی از جمله مهمترین کاربرد موتور تک دیزلی به شمار می رود.

http://digitalmags.ir