دیزل خودرو | centraldiesel

خب باید بدانید به مجله خبری دیزل مرکزی سهل انگاری رانندگان این اتفاق می افتد وگرنه آلودگی در موتور دیزل به شدت کمتر است آلاینده های تولیدی از موتور بنزینیست . این نوشته در بلاگ ارسال شده و با انواع موتور ماشین، اولین مخترع گازوئیل، تازیخچه دیزل، خودرو های دیزلی چیست، خودرو های دیزلی در ایران، دمای ماشین، دیزل ژنراتور، رودلف دیزل، موتور شش زمانه برچسب گذاری شده است. با تمامی این تفاسیر، ماشین‌هایی که با موتور دیزلی کار می‌کنند علاوه بر تمامی مزایایی که دارند، معایبی همچون انتشار آلاینده‌ها و افزایش آلودگی هوا را دارند که این روزها بسیار مورد توجه ریز گردهای مختلف قرار گرفته است. سوخت خودروهای دیزلی، گازوئیل است و نسبت به دیگر سوخت‌ها، روغنی و سنگین‌تر است.

  • شرکت آقای امداد تمامی خدمات مربوط به خودروهای از جمله تعمیر در محل و حمل با چرخگیر و خودروسوار را در تمامی مناطق تهران به صورت 24 ساعته انجام می دهد.
  • معمولا مدل‌های مشابه خودروهای دیزلی گران‌تر از خودروهای بنزینی هستند.
  • موتور های تک سیلندر که معمولا برای توان های پایین مورد استفاده قرار می گیرد که ساختاری ساده تر و ابعاد کوچکتری را دارا می باشند.
  • همچون دیگر خریدهای خود باید پیش از خرید خودروهای دیزل، حساب و کتاب سرانگشتی در مورد هزینه های آن داشته باشید.
  • انژکتور باید توانایی تحمل گرما و فشار درون سیلندر را داشته باشد و نیز، عمل پاشش سوخت را به درستی انجام دهد.
  • وزن بسیار بالای تانک های آلمانی نیازمند این بود که قدرتی بسیار زیاد آن را به حرکت درآورد .

هر دو ماشین دیزلی و بنزینی دارای موتور احتراق داخلی هستند که انرژی شیمیایی موجود در سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند. فرق ماشین دیزلی با بنزینی در این است که موتور دیزل دارای بدنه‌ای سنگین‌تر و قدرتمندتر است و برای احتراق سوخت، نیازی به جرقه ندارد و با ایجاد فشار بالا، این کار را انجام می‌دهد. تفاوت موتور دیزلی و بنزینی در گشتاور، میزان مصرف سوخت، میزان آلایندگی زیست‌محیطی و قیمت خرید و تعمیرات، از نکات مهمی است که باید قبل از انتخاب خودرو به آن دقت کنید. برای دانستن تمام نکات لازم در فرق ماشین دیزلی با بنزینی این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

http://digitalmags.ir

موتورهای دیزلی باید از جنس هایی با خواص مکانیکی بالا ساخته شوند تا در برابر فشرده ‌سازی زیاد گازها مقاومت کنند، در نتیجه هزینه ساخت آنها معمولا بیشتر است و هزینه تمام شد خودروهای دیزلی نسبت به بنزینی می تواند قیمت بیشتری داشته باشد. بسیاری از دارندگان وسایل نقلیه به دلیل افزایش بازده سوخت ، وسایل نقلیه با سوخت دیزل را به جای مدل های بنزینی انتخاب می کنند. بعضی از خودروهای سواری مدل دیزلی می توانند 30 درصد مایل بیشتر از نمونه های بنزینی خود داشته باشند. اگرچه وسایل نقلیه دیزلی کارایی بیشتری دارند ، اما وقتی صحبت از قیمت گازوئیل می شود ، سوخت دیزل هزینه بالاتری نسبت به بنزین دارد.

موتور دیزلی چگونه کار می‌کند؟

بجای دیزلی باید بنزینی باشد چون طبق مطلب خودتان موتورهای بنزینی قبل از موتورهای دیزل اختراع شده بود . اگر تا به حال بنزین و گازوئیل را با یکدیگر مقایسه کرده باشید، مسلما می‌دانید که این دو وجه تمایزاتی با یکدیگر دارند. سوخت گازوئیل سنگین تر و روغنی تر است؛ بسیار کندتر از بنزین بخار می‌شود و نقطه جوش آن نیز، بالاتر از دمای جوش آب است. سوخت گازوئیل به دلیل روغنی بودن زیاد، به عنوان “سوخت دیزلی” شناخته می‌شود.

تولیدات دیزل خودرو

این اشتعال عامل حرارت زیادی بود که در اثر تراکم زیاد هوا به‌وجود می‌آمد. وی ابتدا دوست داشت که موتور وی پودر زغال سنگ را بسوزاند ولی به سرعت به نفت روی آورد و نتایج قابل توجهی گرفت. محصولات ایران خودرو دیزلدر سال های گذشته استفاده از موتور های دیزلی چندان پر کاربرد نبود و کم تر کمپانی به سمت آن می رفت، اما امروزه با تغییراتی که بر روی آن انجام شده است اقبال بیشتری نسبت به آن صورت گرفته است. در سال‌های اخیر شرکت‌های فولکس واگن، آئودی و سوبارو در امریکای شمالی تعداد بیشتری خودروی سواری دیزلی روانه بازار کرده‌اند. از بهترین خودروهای سواری، پیکاپ و شاسی‌بلند با موتور دیزلی در بازار امریکا در سال 2020 می‌توان Chevrolet’s Colorado، Jeep Wrangler، Range Rover Td6 و Mazda CX-5 را نام برد.

آیا موتور های دیزلی در بخش هوایی کاربرد دارد ؟