آشنایی با دیزل ژنراتور کاربرد و مزیت انواع دیزل ژنراتور | centraldiesel

هنگامی که این فیلتر و لوله مسدود می شوند، موتور خوب کار کرده و فقط سرعت آن کم شده و متوقف می شود . در غیر اینصورت موتور متوقف شده و تا زمان خارج شدن هوا، شروع به کار نخواهد کرد. به عنوان مثال، من 2 فنجان در دقیقه جریان از میان پمپ انژکتور دارم. از موتور های دیزل در زمین، هوا، دریا و حتی در زیر زمین استفاده های فراوان می‌شود. با درک این موضوع تمرکز خود را برای ساخت دستگاهی گذاشت که بتواند بیشترین بازدهی را در کنار کمترین میزان تلف شدن انرژی گذاشت. همان‌طور که تمام قطعات خودرو نقش مهمی در عملکرد آن دارند، واتر پمپ نیز به همان اندازه عملکرد مهمی د…

اجزای کلی موتور دیزل

این احتراق بسیار سریع الوقوع است ولی در موتورهای دیزلی احتراق کندتر صورت می گیرد بنابراین نیروی حاصل از احتراق مدت زمان بیشتری ( اگر چه این اختلاف زمانی در حد هزارم ثانیه است ) بر روی پیستون نیرو وارد می کند. نتیجه این امر کاهش چشمگیر سرعت دوران موتور دیزلی و افزایش فوق العاده نیروی کشش آن نسبت به موتورهای بنزینی است. به همین علت است که موتورهای دیزل شالو ده صنایع حمل و نقل زمینی را تشکیل داده اند. ۹۹ درصد تانک ها، نفربرها و سایر وسائط نقلیه سنگین نیز به موتور دیزل مجهز شده اند. فرق ماشین دیزلی با بنزینی این است که موتور دیزل نیازی به شمع ندارد، چون مخلوط هوا و گازوئیل تا حدی فشرده می‌شود که گرمای کافی برای احتراق ایجاد شود. ایجاد چنین فشاری در موتور، نیازمند مقاومت بالای موتور است و همین نکته است که ساخت موتورهای دیزلی را سخت‌تر و پرهزینه‌تر می‌کند و موتورهای دیزلی به نسبت موتورهای بنزینی معمولا سنگین‌تر و گران‌تر هستند.

http://digitalmags.ir

پیش بینی شده است که در مجله خبری دیزل مرکزی ۲۰۲۰ بیودیزل تولید شده از مواد اولیه غیر خوراکی حدود ۲۰% از مصرف دیزل جاده‌ای را در برزیل، اروپا، چین و هند به خود اختصاص دهد. ۶- ایجاد افزایش روانکاری داخل بخش‌های مرتبط به سوخت رسانی دیزل و جلوگیری از ایجاد خط و خش داخل سیلندر. ساختمان سوپاپ ها در موتورهای دیزل مانند بنزینی است با این تقاوت که جنس آن ها از آلیاژهایی مقاوم تر در مقابل فشار و حرارت انتخاب می شود. راهکارهایی برای بهبود عملکرد موتورهای دیزل به جرات می توان کفت که تا کنون هیچ نوع موتور درون سوزی به اندازه موتورهای دیزل مورد بازنگری و بهینه سازی قرار نگرفته. گردش آب از درون لوله‌های تعبیه شده در جداره محفظه افترکولر، هوای خارج شده از توربوشارژ خنک می‌کند و موجب افزایش چگالی هوا و در نتیجه افزایش راندمان دیزل می‌شود. ولی در مقایسه یکسان از نظر قدرت ، استفاده از یک دستگاه دیزلی به همراه توربو شارژر به مراتب مقرون به صرفه تر است نسبت به دستگاه هایی که فاقد توربو شارژر می‌باشند.

  • گفتیم که فشار هوای ورودی توسط توربوچارجر از ۵/۱ تا ۲ اتمسفر افزایش می یابد.
  • توربو شارژر میزان حجم و فشار هوای ورودی به سیلندر‌ها را به نسبت 2 برابر فشار جو افزایش می‌دهد.
  • مثلا خودروهای مسافربری با باک سوخت 50 لیتری می تواند بیش از 1000 کیلومتر را طی کنند.
  • اینتر کولر روی دیزل و پشت/جلو رادیاتور ( بسته با زاویه دید ) قرار می‌گیرد و هوای خارج شده از توربو شارژر را در یک مسیر طولانی خنک می‌کند.

خودروهای با موتورهای دیزلی می توانند مسافت پیموده شده زیادی را طی کنند. مثلا خودروهای مسافربری با باک سوخت 50 لیتری می تواند بیش از 1000 کیلومتر را طی کنند. یعنی شخصی که به سفر می رود می تواند بیشترین لذت را از سفر به جای زمان گذاشتن جهت سوخت گیری در پمپ بنزین ها صرف کند.

آموزشگاه فن اموزان دوره های تخصصی آموزش مکانیک خودرو ، آموزش برق خودرو ، آموزش جلوبندی و آموزش تعمیرات ایسیو را بصورت عملی با کار روی خودروهای واقعی در تعمیرگاههای مجهز برگزار می کند. تمامی دوره ها با اعطای مدرک معتبر و تحت نظارت سازمان فنی حرفه ای برگزار می شود. موتورهای دیزلی دسته‌بندی متفاوت دیگری هم براساس توان یا تعداد سلیندر دارند.

موتور دیزل و کاربرد در صنایع و ژنراتور ها