نحوه کار دیزل ژنراتور و اجزای آن چگونه است کشتیران | centraldiesel

چه بسیار افرادی که بخاطر استفاده از یک قطعه کوچک بی کیفیت دچار خسارت بسیار زیادی شدند. در همین حین سوپاپ بعدی که سوپاپ تخلیه است گاز سوخته شده را خارج میکند و پیستون دوباره به حالت قبلی برمی‌گردد. بالا آمدن پیستون و فشرده کردن هوا که گرمای بسیار زیادی را ایجاد می‌کند. موتور دیزل به عنوان یک موتور احتراق فشرده یا CI شناخته می‌شود و به نام رودلف دیزل نامیده شده است .

  • در اروپا البته این مالیات اندکی کم تر است اما در نهایت قیمت سوخت دیزل و بنزین بسیار نزدیک به هم است.
  • این موتورها سنگین، کم سرعت، دارای یک یا چند سیلندر و از نوع دوزمانه یا چهارزمانه بودند.
  • با رسیدن پیستون به نقطه مرگ پایین در مرحله قدرت، سوپاپ تخلیه باز می‌شود و به گازهای سوخته تحت فشار اولیه اجازه می‌دهد سیلندر را ترک کند.
  • موتور طراحی شده ابتدا پودر زغال سنگ را میسوزاند اما به سرعت به نفت روی آورد و نتایج عالی بدست آورد.
  • موتور دیزل نوعی از موتورهای درون‌سوز است که مانند موتورهای بنزینی عمل احتراق آن در داخل سیلندر انجام میشود.

یک موضوع مهم در ارتباط با مجله خبری دیزل مرکزیهای دیزلی این است که به دلیل قدرت بالا، هم‌چنان در صنعت امروز پابه‌پای موتورهای جدید در صحنه رقابت حضور دارند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید و با انواع موتور دیزل، نحوه کار، کاربردها و تفاوت آن با موتورهای بنزینی آشنا شوید. اجزای موتورهای دیزلی مجموعه قسمت هایی هستن که در یک موتور دیزلی به جهت تبدیل انرژی شیمیاییئ سوخت به انرژی مکانیکی کار می کنند.این اجزا را می توان به چند سیستم دسته بندی کرد که در ادامه هر سیستم به طور مجزا مورد بررسی قرار می گیرد. موتور دیزلنیز مانند سایر موتورهای احتراق داخلی بر مبناهای مختلفی قابل طبقه بندی هستند. مثلا می توانموتور دیزلی را بر حسب مقدار دفعات احتراق در هر دور گردش میل لنگ به موتور دیزل دو زمانه و یا موتور دیزل چهار زمانه تقسیم بندی نموده و یا بر حسب قدرت تولیدی که به شکل اسب بخار بیان می گردد.

مقاله پیشنهادی : هزینه گواهینامه رانندگی در سال جدید چقدر است ؟

امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بده باشد و با موتور دیزل اشنا شده باشید. اما موتور های بنزینی اگر تنظیم موتور و اصلاح اکتانات نداشته باشند در فشار بالا دچار انفجار میشوند. در ایالات متحده آمریکا از دهه ۱۹۳۰ آرام آرام شروع به استفاده در چند خودرو کرده اند و از دهه ۱۹۷۰ خودرو های دیزلی نقش بزرگی در صنعت حمل و نقل و تجهیزات این کشور بازی می‌کردند. آنها با موتور های بنزینی , احتراق خارجی هم امتحان کردند اما نتیجه ای به شدت منفی را دریافت کردند .

در این مرحله فرآیند سوختن به سرعت انجام شده و نیرو جهت حرکت پیستون تولید می شود. هنگامی‌که پیستون حرکت می‌کند، مسیر ورود هوا باز شده و هوای تازه وارد سیلندر می‌گردد. گفته میشود و فیلتر ها جز دسته قطعات مصرفی قرار میگیرد.باید توجه داشت استفاده از قطعات با کیفیت و اورجینال (اصلی ) موجوب بهبود کارکرد دیزل ژنراتور و استهلاک کمتر قطعات می گردد. در این ضمینه میتوانید از مشاوره و راهنمایی ما جهت خرید قطعات با کیفیت و مرغوبیت بالا استفاده نمایید. موتور دیزل، گونه‌ای موتور درون‌سوز است که در آن از چرخه دیزل برای ایجاد حرکت استفاده می‌شود. تفاوت اصلی آن با دیگر موتورها استفاده از احتراق در اثر تراکم است.

برد الکترونیکی دیزل ژنراتور

موتورهای ژنراتور معمولاً توسط گازوئیل یا گاز طبیعی تأمین می شوند. سوخت موتور را چرخانده و همزمان با چرخش موتور ، اجزای مختلفی از جمله دینام و سیستم باتری ، این انرژی مکانیکی را به برق قابل استفاده برای تجهیزات شما تبدیل می کنند. اندازه موتور به طور معمول میزان تولید برق توسط ژنراتور را تعیین می کند. در مقاله های قبلی در خصوص انواع موتورهای احتراق داخلی صحبت نمودیم در این جا نیز به انواع دیگری از موتور احتراق داخلی که از نوع موتور رفت و برگشت یا پیستونی و همچنین موتور دیزلی می باشد اشاره خواهیم نمود و نحوه ی عملکرد آن را بررسی می کنیم. ۹٫طول عمر یک موتور دیزلی به طور تقریبی دو برابر یک موتور بنزینی است که به دلیل طراحی قدرتمند قطعات موتور است. ۵٫موتورهای دیزلی می توانند بیش از ۴۵٪ از انرژی سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل کنند.

http://digitalmags.ir