در مورد خودروهای دیزلی، برای جلوگیری از خرابی های پرهزینه باید زود اقدام کرد. مراقبت از وضعیت شمع ها و بررسی برای تعویض و نگهداری فیلتر بنزین، عنصری حیاتی به دلیل ناخالصی ها است که در موتورهای بنزینی حائز اهمیت می باشد. در موتورهای بنزینی، ضروری است که شمع ها به صورت دوره ای بررسی شوند و فیلرگیری آن جهت تنظیم دهانه شمع چک شود تا اطمینان حاصل شود که جرقه ای که موتور را روشن می کند به درستی انجام می شود.
در ادامه به توضیح قسمت های مختلف مجله خبری دیزل مرکزیهای دیزلی و اجزاء آن می پرازیم. در طراحیهای جدید موتورهای دیزلی امکان استفاده از سوخت بیودیزل نیز وجود دارد که از منابع غیرنفتی مانند روغن سرخکردنی یا نباتی ساخته میشود. بیودیزل میتواند با دیزل معمولی ترکیب شود و بدین صورت در مصرف سوختهای فسیلی صرفهجویی میکند. هر چه سیلندرهای موتور بیشتر باشند، احتراق سوخت در زمانهای نزدیکتر به هم اتفاق میافتد و عملکرد موتور نرمتر میشود و قدرت موتور بالاتر میرود و البته ساختار موتور پیچیدهتر میشود. نحوه چینش و پیکربندی سیلندرها نیز در عملکرد موتور و میزان صدا و لرزش آن موثر هستند و تمامی موارد بالا شامل هر دو موتور دیزل و بنزینی میشود.
هنگامی که دمای هوا پایین تر از 60 درجه فارنهایت معمول و رطوبت بالا باشد، هوا سوخت را خنک کرده و موتور را خفه می کند در صورتی که بدون استارت خوردن بلافاصله، به چرخش درآید. اگر بنا به هر دلیلی شمع گرمکن در موتورهای دیزلی خراب شود، موتور دیگر راه نمیافتد. درست است که سوخت در سیلندرها پر میشود، اما نکته مهم این است که به مرحله انفجار نمیرسد؛ بنابراین عملکرد موتور بسیار ضعیف شده و باعث خامسوزی میشود. فشار روغن در موتورهای بنزینی 2 تا 3 آتمسفر است، ولی در موتورهای دیزل به 5 اتمسفر هم می رسد؛ علاوه بر این، برای روغن کاری پمپ انژکتور و هم چنین در صورت داشتن سوپر شارژ، مدار روغن کاری مجزا،برای هرکدام طراحی می شود. همه آن ها مانند موتورهای بنزینی است با این تفاوت که در آن به جای شمع، انژکتور نصب شده است.
- گازوئیل در یک دمای خاص مشتعل می شود و به گمان من بر اساس یک حساب سرانگشتی قدیمی این دما حدود 4850 درجه فارنهایت است.
- خواهید دید که شتاب گیری SL۴۰۰CDI حتی از SL۵۵AMG هم سریع تر صورت می گیرد.
- این رودستر کوچولو به تنها موتور دیزلی مجهز شده که رسماً از سه دستگاه توروبوچارجر کمک می گیرد!
- مجله موفقیت فنر بندی؛ اصلیترین جزء سیستم تعلیق یک جاده هر چقدر هم صاف و مسطح باشد ، محل مناسبی برای به حرکت در آوردن یک یا چند تن فلز با سرعت بالا ، نیست .
یک واشر سرسیلندر بین بلوک موتور و سرسیلندر موتورهای دیزلی قرار دارد. این قطعه یا جزء در موتورهای دیزلی، از نشت مایعات به سرسیلندر جلوگیری می کند. چرا که در صورت خیس شدن سر سیلندرها عمل احتراق با توجه به فراهم نشدن سوخت و هوای مناسب برای راه اندازی به درستی انجام نخواهد شد.
مایعات خنک کننده موتور خودرو
ظروف سوخت دیزل باید زرد رنگ باشند، در حالی که بنزین در یک ظرف قرمز قرار میگیرد. سوختهای گازوئیلی درست مانند نوع بنزینی، بخش تقطیری نفت خام هستند. اما در صنعت دریانوردی موتورهای کشتی های تجاری عمدتا از موتورهای بسیار بزرگ دیزلی ساخته شده است که مکانیک های این کشتی ها باید برای تعویض فقط یک زنجیر اتصال این موتور 2 ماه با حداکثر 105 مکانیک تعمیرات را انجام دهند . آنها با موتور های بنزینی , احتراق خارجی هم امتحان کردند اما نتیجه ای به شدت منفی را دریافت کردند . موتور های ملخی , موتور های به شدت قوی و کشنده اولین هواپیمای آلمانی را می توان از بهترین نمونه های استفاده از موتور دیزل نام برد . سیستم کارکرد هواپیما ها و در کل موتور های صنعت هواپیمایی به شدت ا موتور های زمینی و دریایی متفاوت است .