موتور دیزل چیست؟ مشخصات فنی اجزای انواع قیمت | centraldiesel

این مبدل حرارتی در دیزل‌هایی که توربو شارژر و سوپر شارژر دارند استفاده می‌شود و دارای 2 خاصیت مهم می‌باشد. درآمد سالانه این برند از ۲/۱ میلیارد یورو در سال ۲۰۰۵ به ۳/۱ میلیارد یورو در سال ۲۰۰۹ رسید. این برند مد و فشن دارای بیش از ۵۰۰۰ فروشگاه در سراسر جهان در ۸۰ کشور دنیا حضور دارد. نیاز به سرویس و تعویض برخی قطعات از جمله فیلترهای هوا و سوخت پیدا می کند. عموماً به عنوان منبع تغذیه جایگزین، جهت تولید برق در موارد بحرانی و اضطراری کاربرد دارد.

استفاده از یک مبدل حرارتی و یا کولر‌های داخلی جهت خنک کردن هوای فشرده شده و در نتیجه افزایش چگالی استفاده می‌شود. موتور خودرو با استفاده از تجهیزات مکانیکی و الکتریکی خود با تبدیل انرژی گرمایی به مکانیکی، باعث حرکت خودرو می­ شود. خودروهای مختلف با توجه به کاربردشان از موتورهای مختلفی استفاده می‌کنند. موتور خودروها معمولا بر اساس نوع سیلندر و آرایش سیلندرها نام گذاری می‌شوند.

  • ۶- ایجاد افزایش روانکاری داخل بخش‌های مرتبط به سوخت رسانی دیزل و جلوگیری از ایجاد خط و خش داخل سیلندر.
  • همه آن ها مانند موتورهای بنزینی است با این تفاوت که در آن به جای شمع، انژکتور نصب شده است.
  • بیو دیزل درست مانند گازوئیل نفتی عمل می‌کند که قابل استفاده در هر دستگاه دیزلی با سوخت گازوئیل (دیزل ژنراتور، کمپرسور، ماشین‌های حمل بار دیزلی، ماشین‌های راه سازی و …) نیز می‌باشد.
  • بنا به چند دلیل گفته می شود که موتور دیزل از موتور بنزین ایمن تر هستند.

هرچند نمونه‌های امروزی با آنچه رودولف دیزل طراحی کرد خیلی متفاوت است، اما سیکل کاری این موتورها بر اساس یک چیز است که در واقع مخترع آن رودولف بوده است. حتی پیشرانه بسیاری از خودروهای دنیا نیز دیزلی است و همچنان بخش گسترده‌ای از تقاضای بازار به این نوع موتور اختصاص‌یافته است. چون موتور دیزل جهت ایجاد گرما برای اشتعال مخلوط گازوئیل و هوا درون سیلندر، متکی بر فشار تراکم است. هر پوند تراکم کمتر باعث احتراق سوخت کمتر درون محفظه تراکم می شود. این سیستم در موتورهای دیزل به علت گرمای زیاد حاصل از احتراق، بزرگ تر از موتورهای بنزینی طراحی می شود.

مکان های فاقد انرژی برق

یکی از مجله خبری دیزل مرکزیهای درون سوزی که از سالیان تقریباً دوری همچنان در کورس رقابت با موتورهای جدید قرار دارد، موتور دیزلی است. شاید خیلی از شما بپرسید موتور دیزلی چیست؟ در واقع این مطلب برای همین به نگارش درآمده تا پاسخی درخور این پرسش بدهد. موتورهای دیزلی، نوعی پیشرانه است که در فرایند خود به شیوه‌ای متفاوت از خواهرخوانده خود یعنی موتورهای بنزینی عمل می‌کند. پس حتما در هنگام استفاده از وسایل و ماشین آلاتی که هر دو نوع موتور بنزینی و دیزلی آن ها موجود است، به حجم کار و سرعت مورد نیاز باید توجه داشته باشید. مثلا برای تصیمیم در مورد اینکه آیا پمپ آب بنزینی بخرید یا دیزلی، اگر حجم کار بالاست و برای کاری مداوم ، طولانی و سنگین قرار از آن استفاده شود، طبیعتا موتور دیزل گزینه صحیح است.

ژنراتور گازی چیست و چگونه کار می‌کند ؟ (همراه عکس قطعات)

در اصل، در هر دوی آنها موتورهای احتراق داخلی هستند که با استفاده از سیکل دو یا چهار زمانه کار می کنند. در موتورهای احتراق داخلی، چهار فاز به صورت چرخه ای وجود دارند که عبارتند از مکش، تراکم، احتراق و تخلیه. مهم‌ترین فرق ماشین دیزلی با بنزینی در نحوه احتراق سوخت در درون موتور است. در موتور بنزینی جرقه شمع است که باعث احتراق مخلوط سوخت و هوا می‌شود و این جرقه توسط یک سیستم الکتریکی در درون موتور بنزینی ایجاد می‌شود و در زمان مناسب این جرقه زده می‌شود. موتورهای دیزل شمع ندارند و آنها هوا را مکش میکنند سپس آنرا متراکم میکنند و سوخت را به داخل محفظه احتراق تزریق میکنند و گرمای حاصل از متراکم شدن هوا موجب سوخت در یک موتور دیزل میشود. ایمنی موتورهای ژنراتور دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی بسیار بیشتر است زیرا گازوئیل نسبت به بنزین کمتر فرار بوده و قدرت اشتعال آن هم به مراتب از بنزین کمتر است.

http://digitalmags.ir