موتور دیزل ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | centraldiesel

در مجله خبری دیزل مرکزی‌های اخیر شرکت‌های فولکس واگن، آئودی و سوبارو در امریکای شمالی تعداد بیشتری خودروی سواری دیزلی روانه بازار کرده‌اند. از بهترین خودروهای سواری، پیکاپ و شاسی‌بلند با موتور دیزلی در بازار امریکا در سال 2020 می‌توان Chevrolet’s Colorado، Jeep Wrangler، Range Rover Td6 و Mazda CX-5 را نام برد. تحقیقات نشان داده است که قیمت بالاتر خودروهای دیزلی به طور میانگین در شش تا یازده سال استفاده، به دلیل مصرف سوخت کمتر جبران می‌شود.

توربو شارژر میزان حجم و فشار هوای ورودی به سیلندر‌ها را به نسبت 2 برابر فشار جو افزایش می‌دهد. این افزایش قدرت می‌تواند تا سقف 40% باشد که این امر بسته به طراحی توربو شارژر می‌باشد. همانطور که همراه بودید، در ابتدای مقاله تعریفی از هر دو موتور داشتیم و کاربردهای هر یک از آن ها نیز ذکر شد. در ادامه تفاوت هایی که این دو موتور را از یکدیگر متمایز می کند، بررسی کردیم. نمیتوان به صورت قطعی ادعا کرد که موتور بنزینی بهتر است یا موتور دیزلی.

تفاوت موتورهای دیزلی و بنزینی

گازوئیل در محفظه می‌سوزد و پیستون را به پایین هُل می‌دهد تا میل لنگ حرکت کند. بالا آمدن پیستون و فشرده کردن هوا که گرمای بسیار زیادی را ایجاد می‌کند. قبل از سال 2006، بیشتر سوخت های دیزلی، حاوی مقادیر زیادی گوگرد بودند. گوگرد سبب انتشار آلودگی در هوا می‌گردد که برای سلامتی انسان مضر می‌باشد.

موتور دیزلی چیست و چگونه کار می‌کند؟

قوی ترین هلی کوتر موجود در آمریکا که توانایی حمل 8000 تن را دارد از موتور سیکل دایره ای 24 سیلند دیزلی استفاده می کند ک به صورت تاندون عمل می کند اما اکثرا ستاره ای می گویند . در این صورت میل لنگ چرخیده و فلایویل را می چرخاند ( در این لحظه خودرو شروع به حرکت کردن می کند ) . پس اگر توان یک دیزل ولووپنتا مدل TAD1342 GE معادل ۴۶۶ اسب بخار باشد تبدیل توان بصورت ذیل می باشد. این وضعیت باعث ایجاد مکش بیشتر در خط 1 و 2 می شود که به نوبه خود ممکن است اجازه ورود هوا را بدهد.

http://digitalmags.irتفاوت اصلی بین موتورهای دیزلی و بنزینی این است که احتراق مخلوط هوا و سوخت با استفاده از شمع در موتورهای بنزینی انجام می شود، در حالی که موتورهای دیزلی فقط به هوای بسیار فشرده متکی هستند. دمای هوا، در صورتی که به شدت متراکم و فشرده شود این قابلیت را خواهد داشت که به اندازه کافی افزایش یابد. یعنی دما به حدی بالا می رود که می تواند باعث اشتعال سوخت دیزل شود. پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا (تا نقطه مرگ بالا) حرکت می‌کند و در حالیکه هر دو سوپاپ بسته‌اند (سوپاپ هوا و سوپاپ تخلیه) هوای داخل سیلندر متراکم می‌گردد و نسبت تراکم به ۱۵ تا ۲۰ برابر می‌رسد. فشار داخل سیلندر تا حدود ۴۰ اتمسفر بالا می‌رود و بر اثر این تراکم زیاد حرارت هوا داخل سیلندر به شدت افزایش یافته و به حدود ۶۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. در انتهای زمان اول مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به صورت پودر شده به درون هوای متراکم شده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده می‌شود و ذرات سوخت محترق می‌گردد.

  • در برخی موارد میزان فشار هوای ورودی در داخل سیلندر‌ها حتی کمتر از فشار جو می‌باشد.
  • اگر با این SL به پشت یک چراغ قرمز رسیدید، گیربکس را در دنده یک قرار داده و دور موتور را به هزار دور در دقیقه برسانید.
  • این محفظه فلزی کانوپی نام داشته و باعث سنگین تر شدن موتور می­ شود اما باعث می شود صدای موتور به طور قابل توجه ی کاهش پیدا کند.
  • اصول مجموعه ی کرخه ترابر بر مبنای رضایت مشتری و صداقت بنا شده است.