معرفی و تشریح اجزای موتور دیزل + نحوه کار و انواع موتور دیزلی | centraldiesel

در صورت مجله خبری دیزل مرکزی به دریافت اطلاعات در خصوص قیمت تعمیرات پمپ انژکتور ، خرید پمپ انژکتور دیزل ژنراتور و یا تامین قطعات پمپ انژکتور دیزل ژنراتور با تماس حاصل نمایید. اما در صنعت هوابرد و در بالگردها (هلی کوپتر) موتورهای دیزل کاربرد بسیار زیادی دارند. در قوی ترین بالگرد دنیا که در آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد و توانایی حمل 8 هزار تن را دارد از موتور دایره ای دیزلی 24 سیلندر استفاده شده است. شنیدن کلمه دیزل بسیاری از ما را به یاد ماشین دودی های فرسوده و غراضه ای می اندازد که به تنهایی قادرند صد برابر یک اتومبیل معمولی دود کنند ولی کمی صبر کنید، چرا که امروزه این کلمه با معنایی صد در صد مثبت و خوش آیند همراه است.

آلودگی‌های سوخت دیزل

اینکه از چه نوع سوختی برای دستگاه خود استفاده می‌کنید، بستگی به نوع دستگاه و نظر سازنده دارد. باید بدانید که سوخت دیزل به نسبت بنزین متراکم‌تر بوده و به همین دلیل پمپ بنزین نمی‌تواند مخلوط این سوخت را در دستگاه حرکت دهد که در نتیجه آن سیستم با مشکلاتی روبرو می‌شود. در سال ۱۸۹۲ دکتر رودلف دیزل آلمانی حق امتیاز موتور طراحی شده‌ای را به ثبت رساند که در آن اشتعال ماده سوختنی، بلافاصله پس از تزریق سوخت به داخل سیلندر انجام می‌گرفت.

http://digitalmags.ir

در صورت داشتن هرگونه سوال راجع به موتور دیزل ژنراتور میتوانید از طریق تماس با ما یا نظر گذاشتن در این مطلب از ما مشاوره رایگان بگیرید. ۷٫سیم پیچ ، سیستم های جرقه زنی و غیره که باعث ایجاد حذف و ایجاد نویز می‌شود در موتور دیزل وجود ندارد . این امر به هنگام استفاده در کشتی ها و هواپیما ها که از برنامه های رادیویی ، ناوبری و تجهیزات ارتباطی زیادی استفاده می‌کنند بسیار اهمیت دارد.

انواع دیژل ژنراتور

بر اثر پایین رفتن پیستون در سیلندر اختلاف فشار ایجاد شده و هوا به درون سیلندر مکیده می شود. این انرژی حاصل از اشتعال باعث فشار آمدن بر پیستون شده و آن را به سمت پایین حرکت می­ دهد و در آخر در مرحله تخلیه، سوپاپ باز شده و دود از آن خارج می­ شود و با پایین رسیدن پیستون، دود کامل تخلیه می­ شود. موتورهای دیزلی به دلیل استفاده از سوخت های دیزلی از نظر اقتصادی بصرفه تر هستند. دیزل ژنراتورها در مقایسه با موتورهای بنزینی سوخت کمتری مصرف می کنند. به همین دلیل است که اکثر اتوبوس ‌ها و تاکسی ‌ها در کشورهای مختلف، موتورهای دیزلی دارند.

مقداری از آن را می‌توان با پترودیزل مخلوط کرد و در موتورهای معمولی دیزل استفاده نمود. با این حال، از آنجایی که بیودیزل تمایل دارد تا کثیفی و سایر مواد را در خطوط سوخت حل کند، فیلترهای سوخت می‌توانند به سرعت مسدود شوند و باید اغلب تعویض شوند. بیودیزل به عنوان B20 (مخلوط 20 درصد بیودیزل) و B100 (بیودیزل خالص) شناخته می‌شود. دیزل یک سوخت فسیلی است، به این معنی که از نفت خام تقطیر شده و نفت از اعماق زمین که در معرض گرما و فشار زیاد قرار گرفته است، ایجاد می‌گردد. گازوئیل از طریق فرآیندی به نام تقطیر به وجود آمده که بخش‌های خاصی از نفت خام را جدا می‌کند. بیشتر سوخت‌های دیزلی که تولید و مصرف می‌شوند، از نفت خام در پالایشگاه‌های نفت تصفیه می‌گردند.

  • ۸٫فقدان یک سیستم الکتریکی جرقه زنی باعث کاهش بار پارازیتی روی موتور می‌شود ، زیرا موتور لازم نیست برای احتراق سوخت برق تولید کند.
  • سپس با ورود هوا به داخل سیلندر، سوپاپ هوا نیز بسته شده و هیچ منفی برای خروج هوا وجود نخواهد داشت.
  • خریداران، گاه شیفته وضع ظاهری خودرو می‌شوند که البته تاوان این زودباوری را با متحمل شدن زیان مالی خواهند داد.
  • این دستگاه در انواع برندهای متنوع در بازار موجود هستند که شما به راحتی آن ها را می توانید خریداری کنید.