موتور دیزلی چیست و چگونه کار می کند ؟ گواهیران | centraldiesel

گرچه پیشرفت در این موتورها کم بود اما در سال 1930 موتورهای دیزل با سرعت بالا و دارای چند سیلندر به بازار عرضه شد. این پیشرفت تا پایان جنگ جهانی دوم کاهشی بود اما از آن تاریخ تاکنون شاهد پیشرفت چشم گیری در طراحی و تولید این موتور ها هستیم. ۱۳٫موتور های دیزلی اگر طراحی اجزای موتور مانند فشار ، سرعت و بار انجام شده باشد میتوانند فشار فوق العاده یا توربو شارژ را بدون هیچ محدودیتی بپذیرند. ۵٫موتورهای دیزلی می توانند بیش از ۴۵٪ از انرژی سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل کنند. دمای بالای هوا در سیلندر که فشرده سازی مکانیکی نام دارد باعث شده تا موتور های دیزلی تنها با روش فشرده سازی کار کنند.

فرآیند موتور دیزل چهار زمانه

توربو شارژها در واقع یک کمپرسور تزریق هوا به یک اندازه به داخل سیلندر‌ها می‌باشند که از یک کمپرسور و یک توربین تشکیل شده است. همانطور که پیش‌تر گفته‌شد کارکرد توربو شارژر توسط دود حاصل از احتراق دستگاه صورت می‌گیرد. گازهای خروجی دیزل به صورت مستقیم وارد محفظه توربین می‌شود و در این‌صورت توربین و درنتیجه کمپرسور را با سرعت قابل توجهی به چرخش در می‌آورد. دیزل‌هایی که فاقد توربوشارژر می‌باشند با حرکت پیستون در داخل سیلندر عمل ورود هوا به داخل سیلندر را انجام می‌دهد. در برخی موارد میزان فشار هوای ورودی در داخل سیلندر‌ها حتی کمتر از فشار جو می‌باشد.

  • دلیل نام‌گذاری موتور دیزل 4 زمانه این است که هر 4 عملی که در بالا توضیح دادیم را در مراحل جداگانه انجام می‌دهد.
  • این کار تا زمانی که سنسورها زمان باز شدن آن را ارسال کنند تا باعث استارت خودرو شود، ادامه پیدا می کند.
  • موتور خودرو یکی از اصلی­ ترین اجزای آن می­ باشد که با ایجاد نیروی محرکه، باعث به حرکت درآوردن خودرو می ­شود.
  • لذا این شرکت با مدیریت کلان بر کلیه ی کارکنان مستقیم و غیر مستقیم، نهایت سعی خود را در برآورده کردن خواسته های مشتریان خود و ایجاد فضای آرامش ذهنی از شروع فرآیند بارگیری گرفته تا ارسال و تحویل برای صاحبان بار، صحه می گذارد.

در مجتمع فنی حرفه ای دارالفنون ری در رشته مکانیک مجله خبری دیزل مرکزی به شما آموزش در مورد خودروهای دیزل و همچنین موتورهای بنزینی را خواهیم گفت. در بخش هایی از متنی که خواندید از مطالب موجود در سایت مزدا به عنوان منبع استفاده شده است. در پایان به این نکته نیز باید توجه داشت که خودروهای دیزل از نظر مصرف سوخت نسبت به خودروهای بنزینی عملکرد بهتری دارند (در مسافت های طولانی) واز نظرمالی می توان گفت که بهتر از خودروهای بنزینی هستند. به علت فشار احتراق بالا و گرمای زیاد، پیستون های این نوع موتورها از آلیاژهای خاصی که از آلومینیوم که مجهز به تقویت کننده فولادی است ساخته می شود. در برخی از پیستون ها کل محفظه احتراق یا قسمتی از آن داخل پیستون تعبیه شده است. استفاده از توربو شارژر انبساط، فشرده شدن هوا و درنتیجه گرم‌شدن آن‌را در پی‌خواهد داشت.

مقدار گوگرد در گازوئیل مستقیماً با میزان آلودگی تولید شده در هنگام سوزاندن سوخت در موتور مرتبط است. همچنین آلایندگی تولید شده بنزین نسبت به سوخت گازوئیل به شدت بیشتر بوده و از این جهت سوخت بنزینی را کثیف تر از گازوئیلی می شناسند . بله حالا می توانیم بگوییم موتور های دیزل در صنعت هوابرد کاربرد بسزایی دارد اما نه در زمینه هواپیمایی . موتور دیزل 2 زمانه که استفاده از آن منسوخ شده بیشتر در موتور های زمان جنگ جهانی دوم استفاده می شد که در یک سیکل عادی تولید قدرت , 2 سیکل را انجام می دهد . روش کار تحت فشار، راحت ترین روش برای مکانیک است که با وصل جریان برق پمپ داخل باک و بازکردن دریچه های هواگیری اجازه می دهد .

http://digitalmags.irسوخت ارزان تر با چگالی انرژی بالاتر در مقایسه با بنزین و از طرف دیگر این سوخت سنگین تر و روغنی تر از بنزین است که نقطه جوش آن کمی بیشتر از آب است. اگر شمع موتور بشکند یا خراب شود، پلاتین‌های شمع در سیلندر می‌ریزد و باعث تراشیدگی در سیلندر یا خرابی در پیستون می‌شود. این حالت باعث بوجود آمدن پرش‌های سنگینی در موتور می‌شود که این پرش حتی روی کمک‌فنرها هم تاثیر می‌گذارد. شاید فکر کنید این موضوع ربطی به ایجاد پرش ندارد، اما می‌تواند حتی در عمر منیفولد اگزوز هم تاثیر داشته باشد.

اختراع موتور دیزل