مقاله کاهش مصرف سوخت موتور دیزل سنگین در احتراق اشتعال تراکمی با واکنش پذیری کنترل شده با افزودن گاز مصنوعی | centraldiesel

در این مقاله با مطالبی در مورد نحوه عملکرد موتورهای دیزلی چهار زمانه، نقاط ضعف و قوت و کاربردهای آن آشنا شدید. مصرف سوخت موتورهای دیزلی، به صرفه‌تر بوده و هزینه‌های کمتری به مالک خودرو تحمیل می کند. ضمن اینکه برخلاف تصور عموم، امروزه موتورهای دیزلی بسیار پاک‌تر از گذشته و حتی پاک‌تر از نمونه‌های بنزینی هستند و گازهای گلخانه‌ای کمتری تولید می‌کنند. به همین خاطر است که در بحث خودروهای هیبریدی، از موتورهای بنزینی استفاده می‌شود تا آلایندگی آنها در مجموع کاهش یابد.

http://digitalmags.irنتایج حاصل از شبیه سازی احتراق نشان دادند کهدر زمان افزودن گاز مصنوعی به گاز طبیعی، بدون مواجهه عملکرد موتور با ضربه دیزل می توان به ارتقای سهم انرژی هیدروژن تا حداکثر 31%دست یافت. قدرت خروجی موتور بیش از 4% بهبود یافته و شرط احتراق دما پائین نیز برقرار می باشد. علاوه بر آن، ضمن دست یابی به راندماناندیکاتوری ناخالص بالای 50 % می توان در هر سیکل عملکردی موتور، میزان مصرف کل سوخت های هیدروکربنی را به میزان حداکثر 34%کاهش داد. موتور های دیزل شمع ندارند در واقع آنها هوا را می‌مکند و سپس آنرا متراکم و سوخت را مستقیماً به داخل محفظه احتراق تزریق می‌کنند (تزریق یا پاشش مستقیم).

  • اغلب وقتی با ما تماس میگیرنداز ما میخواهند که مشکلات موتور را با گوشی تلفن تشخیص دهیم، کاش به این آسانی بود.
  • با پایین آمدن پیستون یک خلأ نسبی در سیلندر ایجاد می‌شود و هوای خالص از طریق مجرای سوپاپ هوا وارد سیلندر می‌گردد.
  • بعضي از سازندگان از پمپ دنده اي جابه جايي مثبت به عنوان پمپ گازوئيل استفاده مي كنند.
  • برای تامین فشار مورد نیاز برای تزریق سوخت به محفظه احتراق موتور، به سمت پمپ تزریق هدایت میشود.
  • یعنی شخصی که به سفر می رود می تواند بیشترین لذت را از سفر به جای زمان گذاشتن جهت سوخت گیری در پمپ بنزین ها صرف کند.

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود. و اینگونه است که هزینه نگه داری و تمرین از این موتور را به شدت افزایش می دهد. شاید کمی گیج کننده باشد اما بهتر است در ذهن خود تحلیل کرده و سیستم را باز سازی کنید ( شاید تکنولوژی جدیدی خلق شد ) .

کاهش مصرف سوخت موتور دیزل سنگین در احتراق اشتعال تراکمی با واکنش پذیری کنترل شده با افزودن گاز مصنوعی

اولین اتومبیل مجله خبری دیزل مرکزی دیزلی در 6 ژانویه 1930 تکمیل شد و یک سفر تقریباً 800 مایلی از شهر ایندیانا تا نیویورک آمریکا داشت تا پتانسیل موتور دیزل را به معرض نمایش بگذارد. این نوع از موتور پس از آن سفر، در میلیون‌ها خودرو دیگر نیز استفاده شده است. در این مقاله، اشاره‌ای به موارد استفاده سوخت دیزلی می‌کنیم تا با اهمیت این سوخت بیشتر آشنا شوید و دید گسترده‌تری نسبت به موارد استفاده دیزل در صنایع مختلف داشته باشید. سوخت دیزلی یا گازوئیل یکی از مهم‌ترین انواع سوخت فسیلی است که کاربرد صنعتی فراوانی دارد و برای صنعت نفت و اقتصاد بسیار اهمیت دارد.

سوخت گازوئیل یا دیزل چیست؟ | تفاوت با بنزین + مزایا و معایب

سوخت‌های گازوئیلی درست مانند نوع بنزینی، بخش تقطیری نفت خام هستند. میان سرسیلندر و بلوک موتور قرار داشته و از نشت مایعات به داخل سرسیلندر جلوگیری خواهد کرد؛ زیرا در صورت خیس شدن سرسیلندر، عمل احتراق موتور به درستی انجام نخواهد شد. سوخت مورد نیاز موتور در مرحله بعد به بخش پمپ تغذیه، جهت هدایت سوخت منتقل میشود. اما در صنعت دریانوردی موتورهای کشتی های تجاری عمدتا از موتورهای بسیار بزرگ دیزلی ساخته شده است که مکانیک های این کشتی ها باید برای تعویض فقط یک زنجیر اتصال این موتور 2 ماه با حداکثر 105 مکانیک تعمیرات را انجام دهند . البته امروزه برای زیر دریایی های فوق پیشرفته از موتورهای هسته ای و درونسوز و یا موتور های عظیم برقی استفاده می شود که در این صورت نویز را تا حد بسیار زیادی از بین برده و دشمنان متوجه حضور زیر دریایی ها نمی شود . آنها با موتور های بنزینی , احتراق خارجی هم امتحان کردند اما نتیجه ای به شدت منفی را دریافت کردند .

سوخت دیزل برای اقتصاد مهم است.