سیستم سوخت به طور کلی از یک مخزن سوخت تشکیل شده است که لوله ای آن را به موتور متصل می کند. مخزن سوخت می تواند به به موتور ژنراتور دیزلی متصل باشد و یا به طور جداگانه، سوخت را برای آن تامین کند. این قطعات، گاز دیزل را به سمت محفظه اتراق هدایت کرده و در نتیجه احتراق حاصل از سوخت و هوا وسیله نقلیه روشن میشود. این وسیله اکسیژن وارده به سیلندر را افزایش می دهد و از انجایی که وجود اکسیژن بیشتر باعث بهبود احتراق می شود در نتیجه راندمان موتور دیزلی را افزایش می دهد. موتور های تک سیلندر که معمولا برای توان های پایین مورد استفاده قرار می گیرد که ساختاری ساده تر و ابعاد کوچکتری را دارا می باشند. وظیفه اصلی دینام در سیستم الکتریکی موتورهای دیزلی نیز شارژ باتری ها است.
البته او، خود نقشی در این نامگذاری نداشت بلکه شاگردان و دوستدارانش این نام را به احترام وی روی چنین مجله خبری دیزل مرکزیهایی گذاشتند. هرچند نمونههای امروزی با آنچه رودولف دیزل طراحی کرد خیلی متفاوت است، اما سیکل کاری این موتورها بر اساس یک چیز است که در واقع مخترع آن رودولف بوده است. حتی پیشرانه بسیاری از خودروهای دنیا نیز دیزلی است و همچنان بخش گستردهای از تقاضای بازار به این نوع موتور اختصاصیافته است. برای کنترل و نظارت بر اجرای عملکرد موتور ژنراتور دیزلی معمولا از کنترل پنل استفاده می شود. موتور دیزل، به انواع گسترده ای از موتور ها گفته می شود که بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی می توانند ماده سوختنی را شعله ور سازند.
همانطور که میدانید از این مولد ها میتوان برای تولید جریان برق بهصورت موقت، دائمی و اضطراری استفاده کرد. ژنراتورهای دیزلی میتوانند برای تولید جریان برق الکتریکی از انواع سوختها استفاده کنند. موتورهای دیزلی آلایندگی پایینی نسبت به موتورهای بنزینی دارند. سیستم موتور دیزل به گونه ای طراحی شده است که گازهای CO کمیتولید میکند. سامانه خنککننده موتورها سامانه خنککننده برای قرار دادن موتور در بهترین دما برای کار کردن میباشد – معمولاً مخلوطی از آب مقطر و گلیکول با برخی مواد افزودنی اضافی برای جلوگیری از خوردگی قطعات موتور استفاده میشود. یک موتور دیزلی فقط هوا را میگیرد و آنرا متراکم میکند و سپس سوخت را به داخل هوای متراکم انتقال میدهد اما موتورهای بنزینی مخلوط هوا و گاز را مکش میکند و آن را متراکم میکند و سپس مخلوط را با جرقه مشتعل میکند.
تعمیر و نگهداری موتور برق گازسوز
ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با برخی از مهم ترین بخش های موتور اشنا کنیم. میان سرسیلندر و بلوک موتور قرار داشته و از نشت مایعات به داخل سرسیلندر جلوگیری خواهد کرد؛ زیرا در صورت خیس شدن سرسیلندر، عمل احتراق موتور به درستی انجام نخواهد شد. سوخت مورد نیاز موتور در مرحله بعد به بخش پمپ تغذیه، جهت هدایت سوخت منتقل میشود. وظیفه تنظیم میزان سوخت وارد شده و فشار مورد نیاز جهت اسپری و تزریق سوخت را عهده دار می باشد. ژنراتور که با دریافت انرژی مکانیکی آن را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند یا به عبارت دیگر وظیفه ژنراتور تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی می باشد.
- در پایان پیستون یکبار دیگر به طرف پایین حرکت میکند و با شروع زمان تنفس چرخه جدیدی آغاز میگردد.
- محفظه های ضد آب کاملاً در برابر آب مقاوم هستند تا از آسیب به آب و موقعیت های خطرناکی که می تواند در هنگام نفوذ آب به سیستم الکتریکی ایجاد شود ، جلوگیری کنید.
- در این حالت هوای داخل سیلندر کاملاً فشرده و متراکم میشود و درجه حرارت آن بهشدت افزایش مییابد.
در این موتور ها برای شعله ور ساختن سوخت از حرارت های بالا استفاده می شود. به این شکل که ابتدا دمای اتاقک احتراق را بسیار بالا می برند و پس از اینکه دما به اندازه کافی بالا رفت ماده سوختنی را با هوا مخلوط می کنند. در این حالت وقتی پیستون به سمت پایین حرکت می کند حجم سیلندر زیاد می شود و وقتی که پیستون به سمت بالا حرکت می کند حجم سیلندر کم می شود.
چگونه موتور تراکتور تکامل یافت؟