همچنین موتور دارای یک کارتل از جنس آلومینیوم ریخته گری شده می باشد . سامانه روغن کاری سامانه روغن کاری باعث میشود که موتور شما به نرمی کار کند و با استفاده از روغن تحت فشار برای روانکاری و کاهش اصطکاک، مانع از ساییدگی قطعات متحرک میشود. سامانه روغن دارای یک پمپ روغن و فیلترهای روغن برای جدا کردن آلودگی از روغن میباشد.
البته او، خود نقشی در این نامگذاری نداشت بلکه شاگردان و دوستدارانش این نام را به احترام وی روی چنین موتورهایی گذاشتند. هرچند نمونههای امروزی با آنچه رودولف دیزل طراحی کرد خیلی متفاوت است، اما سیکل کاری این موتورها بر اساس یک چیز است که در واقع مخترع آن رودولف بوده است. حتی پیشرانه بسیاری از خودروهای دنیا نیز دیزلی است و همچنان بخش گستردهای از تقاضای بازار به این نوع موتور اختصاصیافته است. برای کنترل و نظارت بر اجرای عملکرد موتور ژنراتور دیزلی معمولا از کنترل پنل استفاده می شود. موتور دیزل، به انواع گسترده ای از موتور ها گفته می شود که بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی می توانند ماده سوختنی را شعله ور سازند.
زمانه
منبع اگزوز معمولاً بخشی از موتور نیست، بلکه یک وسیله اضافی برای کاهش سر و صدا برا کاربران است. گاز خروجی از توربو شارژر عبور میکند تا در جایی که نصب شدهاست بچرخد. سیستم اگزوز موتور ژنراتور دیزلی مانند اگزوز ماشین کار می کند که گازهای تولید شده توسط موتور دیزل را گرفته، از طریق سیستم لوله کشی وارد آنها می کند و آنها را از Genset خارج می کند. موتورهای ژنراتور دیزلی و اجزای آن، انرژی سوخت را به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند تا برق مورد نیاز را تأمین کنند. موتورهای ژنراتور دیزلی به طور مداوم یا در حالت آماده به کار برای کاربران مختلف مانند خانه ها، مدارس، بیمارستان ها و مراکز صنعتی برق تولید می کنند. سیستم خنک کننده در اجزای موتورهای دیزل، مایع خنککننده موتور را کنترل می کند.
- آنها با موتور های بنزینی , احتراق خارجی هم امتحان کردند اما نتیجه ای به شدت منفی را دریافت کردند .
- ماشین آلات مورد استفاده کشاورزی، تراکتورها، پمپهای آبیاری، ماشینهای خرمنکوب و دیگر تجهیزات، اغلب دارای موتور دیزلی هستند.
- موتورهای دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی لرزش و تکان بیشتری داشته و از خود نشان میدهند.
- در این مقاله به موضوع اجزای تشکیل دهنده موتور دیزل ژنراتور از جمله یاتاقان، تسمه، رینگ و پیستون پرداختیم و علل خرابی هریک را توضیح دادیم.
همانطور که میدانید از این مولد ها میتوان برای تولید جریان برق بهصورت موقت، دائمی و اضطراری استفاده کرد. ژنراتورهای دیزلی میتوانند برای تولید جریان برق الکتریکی از انواع سوختها استفاده کنند. موتورهای دیزلی آلایندگی پایینی نسبت به موتورهای بنزینی دارند. سیستم موتور دیزل به گونه ای طراحی شده است که گازهای CO کمیتولید میکند. سامانه خنککننده موتورها سامانه خنککننده برای قرار دادن موتور در بهترین دما برای کار کردن میباشد – معمولاً مخلوطی از آب مقطر و گلیکول با برخی مواد افزودنی اضافی برای جلوگیری از خوردگی قطعات موتور استفاده میشود. یک موتور دیزلی فقط هوا را میگیرد و آنرا متراکم میکند و سپس سوخت را به داخل هوای متراکم انتقال میدهد اما موتورهای بنزینی مخلوط هوا و گاز را مکش میکند و آن را متراکم میکند و سپس مخلوط را با جرقه مشتعل میکند.
سیستم الکتریکی در موتورهای دیزلی
مجله خبری دیزل مرکزی سوخت به طور کلی از یک مخزن سوخت تشکیل شده است که لوله ای آن را به موتور متصل می کند. مخزن سوخت می تواند به به موتور ژنراتور دیزلی متصل باشد و یا به طور جداگانه، سوخت را برای آن تامین کند. این قطعات، گاز دیزل را به سمت محفظه اتراق هدایت کرده و در نتیجه احتراق حاصل از سوخت و هوا وسیله نقلیه روشن میشود. این وسیله اکسیژن وارده به سیلندر را افزایش می دهد و از انجایی که وجود اکسیژن بیشتر باعث بهبود احتراق می شود در نتیجه راندمان موتور دیزلی را افزایش می دهد. موتور های تک سیلندر که معمولا برای توان های پایین مورد استفاده قرار می گیرد که ساختاری ساده تر و ابعاد کوچکتری را دارا می باشند. وظیفه اصلی دینام در سیستم الکتریکی موتورهای دیزلی نیز شارژ باتری ها است.