بایگانی‌ها اجزای موتورهای دیزلی صفحه 4 از 4 فن آوران داده پژوه دایرة المعارف صنعت و مهندسی | centraldiesel

صدا خفه کن ها در این موتورها برای خنک کردن گازهای خروجی استفاده می شوند. در ادامه به توضیح مختصری در مورد هر یک از اجزای موتور دیزل می پردازیم. ژنراتور سیار برای حمل و نقل آسان از سایت های مختلف بر روی تریلرها سوار می شوند. ابعاد این ژنراتورها از واحدهای کوچک 8 کیلووات گرفته تا مجموعه های ژنتیکی با درجه بندی 2500+ کیلووات است.

نحوه کار دیزل ژنراتور و اجزای آن چگونه است

ساختار موتور دیزل تنها در سیستم تغذیه و تنظیم سوخت با موتور های اشتعال جرقه ای متفاوت است. بنابراین ساختارهای بسیار مشابهی میان این موتور ها وجود دارد و تنها تفاوت ساختمانی آنها قطعات زیر است که در موتور دیزل وجود دارد و در سایر موتور های احتراق داخلی وجود ندارد. این سیستم همچنین برای خنک کردن موتور نیز مورد استفاده قرار می گیرد؛ زیرا دمای بالاتر موجب افت کیفیت روغن موتور خواهد شد و سیستم خنک کننده موتور نیز با کنترل دمای روغن، از افت کیفیت روغن مورد استفاده موتور جلوگیری می کند. سیستم روغن کاری موتور، برای کاهش اصطکاک و سایش هایی است که در موتور به وجود می آید. گرما و حرارت موتور را کاهش میدهد، مواد اضافی را از موتور خارج می کند و رینگ و سیلندرهای پیستون را از یکدیگر جداسازی میکند. این نکته لازم به ذکر است که در موتور های دیزلی برای کوپل کردن آن با ژنراتور میزان تلفات نیز باید در نظر گرفته شود، یعنی میزان بازدهی موتور ها با ارتفاع از سطح دریا و همچنین دمای محیط تحت تاثیر قرار گرفته و از راندمان موتور می کاهد.

http://digitalmags.irسامانه سوخت رسانی سامانه سوخت شامل پمپ تزریق سوخت، پمپ بالابر، انژکتورها و تمام لوله‌های سوخت است. همچنین در این سامانه امکان وجود فیلتر سوخت و جداکننده آب از سوخت وجود دارد که مانع از آسیب رساندن سوخت بی کیفیت به موتور دیزل می‌شود. سهم عمده ای از فعالیتهای شرکت حمل و نقل کرخه ترابر تولیدات داخلی به ویژه محصولات میانی می باشد. این شرکت با عزم و اراده ی خود در راستای پیشرفت و توسعه اقتصاد و صنعت، همکاری تنگاتنگی با دیگر زیرمجموعه های تحت پوشش گروه هلدینگ مدیران صنعت زاینده رود داشته و در عین حال نقش موثری در حمل و نقل تولیدات دیگر کارخانجات کشور ایفا می نماید. شرکت حمل و نقل کرخه ترابر با تعهد به حفظ امانات و وفای به عهد در بارگیری، ارسال و تخلیه کالاها، به مشتریان خود ثابت نموده است که برای حفظ اصول شرکت از هیچ کوششی فروگذار نمی کند.

انواع موتور دیزل و نحوه کار آن ها

همچنین این قطعه با توجه به مجله خبری دیزل مرکزی خنک کاری از یک طرف و همچنین گرمای ناشی از احتراق از طرف دیگر مستعد تاب برداشتن می باشد. با رسیدن پیستون به نقطه مرگ پایین در مرحله قدرت، سوپاپ تخلیه باز می‌شود و به گازهای سوخته تحت فشار اولیه اجازه می‌دهد سیلندر را ترک کند. پس پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا حرکت می‌کند و تمام گازهای سوخته را بیرون از سیلندر می‌راند. در پایان پیستون یکبار دیگر به طرف پایین حرکت می‌کند و با شروع زمان تنفس چرخه جدیدی آغاز می‌گردد. سیستم خنک‌کننده موتورها سیستم خنک‌کننده برای قرار دادن موتور در بهترین دما برای کار کردن می‌باشد – معمولاً مخلوطی از آب مقطر و گلیکول با برخی مواد افزودنی اضافی برای جلوگیری از خوردگی قطعات موتور استفاده می‌شود. همچنین ممکن است یک فیلتر خنک‌کننده در برخی موتورها و یک پمپ آب وجود داشته باشد که در واقع یک پمپ خنک‌کننده است.

موتور دیزل چیست | انواع موتور دیزلی و طرز کار موتور دیزل

از این موتور ها در بخش دریای بسیار استفاده های گوناگونی شه به طوری که موتور های زیر دریایی های غیر هسته ای عمدتا از دیزل ساخته شده و می تواند در عمل 3000 متری با فشار بسیار زیاد و با جریانات بسیار قوی نیز حرکت کرده و تولید قدرت کند . خب باید بدانید به دلیل سهل انگاری رانندگان این اتفاق می افتد وگرنه آلودگی در موتور دیزل به شدت کمتر است آلاینده های تولیدی از موتور بنزینیست . در دوام موتور‌های دیزل در کارکرد طولانی شکی نیست اما این موتور‌ها با قهرمانی در رقابت‌های 24 ساعته لمانز فرانسه ثابت کردند نه تنها با دوام‌اند، بلکه خیلی بادوام‌اند! و البته به خوبی می‌توانند فشار‌های یک رقابت اتومبیل‌رانی سنگین را هم تحمل کنند.

  • تسمه تایم یا زنجیر تایمینگ برای اتصال میل لنگ و چرخش میل بادامک با یک زاویه خاص است که در جلوی موتور قرار دارد.
  • لذا این شرکت با مدیریت کلان بر کلیه ی کارکنان مستقیم و غیر مستقیم، نهایت سعی خود را در برآورده کردن خواسته های مشتریان خود و ایجاد فضای آرامش ذهنی از شروع فرآیند بارگیری گرفته تا ارسال و تحویل برای صاحبان بار، صحه می گذارد.
  • این کار تا زمانی که سنسورها زمان باز شدن آن را ارسال کنند تا باعث استارت خودرو شود، ادامه پیدا می کند.
  • سوخت مورد نیاز برای تامین انرژی موتور به محفظه احتراق انتقال می یابد.