معرفی و تشریح اجزای موتور دیزل + نحوه کار و انواع موتور دیزلی | centraldiesel

۲ واحد نیروگاه ری به مدار تولید بازگشتندتعمیرات و بازدید واحد‌های گازی ۲۵ مگاواتی شماره ۱۱ و ۱۹ نیروگاه ری به پایان رسید و این دو واحد تولید انرژی به شبکه سراسری برق کشور پیوستند. پیش‌بینی بار و انرژی در شرکت بر ق منطقه‌ای سمنان تا ۱۰ سال آیندهمدیر دفتر برنامه ریزی فنی و برآورد بار معاونت برنامه ریزی شرکت برق منطقه‌ای سمنان از تهیه و چاپ کتابچه برآورد بار و انرژی این شرکت تا افق سال ۱۴۱۱ خبر داد. سوخت گازوئیل موادی نظیر کربن دی اکسید، نیتروژن اکسید و … را پخش می‌کند که برای محیط زیست آلاینده محسوب می‌شوند. هرچند هزینه‌ی سوخت این موتور معمولاً بالا محسوب می‌شود اما به نسبت سایر منابع سوختی مصرف پایین‌تری دارد.

انزکتور سوخت رسان موتور دیزل

برای اشتعال سوخت از یک لامپ الکتریکی یا روش های دیگر در خارج سیلندر استفاده می شد. استفاده از آنها از احتراق الکترونیکی، تزریق سوخت و سیستم های مدیریت پیشرفته موتور نیز باعث می شود تا کارکرد آنها نسبت به موتورهای هواپیما احتراق جرقه ای تولید شود. موتورهای دیزلی جدیدتر نسبت به قدرت موتور نسبت به طرح های احتراق جرقه ای باستانی و راندمان سوخت بسیار بالاتری برخوردارند. سری 1200 موتورهای پرکینز با سختگیرانه ترین استانداردهای آلایندگی هوا IIIB / Tier 4 Interim و با مصرف سوخت پایین تر و بهینه تر و با توان 225 کیلووات (300 اسب بخار) در بازار به فروش رسید. حضور اصلی این دسته از موتورها برای شناورهایی که نیازمند سرعت و شتاب زیاد هستند است.

  • از برندهای خارجی موتور دیزل می‌توان به بنز، بی ام دبیلیو، آئودی و فورد و از برندهای مطرح تولید داخلی ایران می‌توان به پرکینز، موتور سازان تبریز و بنز ایدم اشاره کرد.
  • اما یک روز مایکل ویلِتانژ طرحی مبنی بر استفاده موتور های دیزلی در صنعت خودرو و ارتش داد که بلافاصله مورد تحلیل قرار گرفته و محصولات بسیار زیادی ساخته شد .
  • موتور دیزل های پرکینز سری 400 در سال 2001 و با استانداردهای EU Stage II / US EPA Tier 2 برای استفاده در مصارف کشاورزی، ساخت و ساز، و تولید انرژی الکتریکی در ژنراتورها تولید شد.
  • چرا که در صورت بروز مشکلات حاد، شاید کل موتور نیاز به تعویض داشته باشد.
  • سیستم‌های تزریق مستقیم سوخت و استفاده از توربوشارژر که در موتورهای دیزل به کار رفته است، سرعت پیشرفت این نوع موتورها را در مقابل موتورهای بنزینی به رخ کشیده است.
به استثنای سیستم های کوچک و پرسرعت، موتورهای دیزلی از تزریق مستقیم استفاده می کنند. اما یک روز مایکل ویلِتانژ طرحی مبنی بر استفاده موتور های دیزلی در صنعت خودرو و ارتش داد که بلافاصله مورد تحلیل قرار گرفته و محصولات بسیار زیادی ساخته شد . موتور هواپیماها عمدتا موتور های احتراق خارجی است اما اگر بخواهیم به هواپیماهای قدیمی اشاره کنیم بله می توانیم موتور های دیزلی را هم مشاهده کنیم اما به دلیل اختلاف فشار در ارتفاعات , استفاده از آن منسوخ شد . در این مقاله به پاسخ سوال موتور دیزل چیست پرداختیم و با انواع موتور دیزل و نحوه کارکرد آن‌ها و هم‌چنین با کاربردهای آن در صنعت‌های مختلف آشنا شدیم.

موتور دیزل چیست؟ با انواع و نحوه کار موتور های دیزلی آشنا شوید

ژنراتور یک محصول انقلابی است که برق آماده باش پاک و قابل استانداردی را در اختیار میلیون ها شرکت ، موسسه های تجاری کوچک ، و خانه‌ها قرار می‌دهد. کاهش هزینه برق پشتیبان و آسان نمودن نصب ژنراتورها در این دوره در حال رواج است. موتورهای دیزلی شمع ندارند، چراکه مرحله انفجار آن‌ها با تراکم بالای هوا و افزایش دمای آن اتفاق می‌افتد. موتورهای دیزلی باید از جنسی ساخته شوند تا در برابر فشرده ‌سازی زیاد گازها مقاومت کنند، بنابراین هزینه ساخت آن‌ها معمولا بیشتر است. این کمپانی که از سال 1970 تامین موتورهای کاترپیلار را برعهده داشت توسط کاترپیلار آمریکا خریداری شد. پرکینز به عنوان یکی از زیر مجموعه های کاترپیلار همچنان با برند خود به تولید و عرضه موتورهای دیزل در بازار اقدام می‌کند.

موتور دیزل از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

با این حال، راهمجله خبری دیزل مرکزیهایی برای کم کردن صدای این گونه از موتورها در نظر گرفته شده است، مثلاً برای کاهش صدای ناهنجار، این موتورها را درونِ یک باکس عایق صدا یا در یک اتاقک جداگانه قرار می‌دهند. تقسیم بندی که صاحبان کشتی بـه دنبـال آن هسـتند، بیشترین قدرت خروجی تضمین شده توسط سازنده می‌باشد که طی آن موتور می‌تواند در طول یک روز کاری بطور پیوسته به فعالیت خود ادامه دهد. بنابراین در کورس برگشت پیستون به پائین ابتدا دریچه‌های هوا و سپس دریچه‌های خروج دود باز می‌شوند به طور یکه یک فرصت مناسب برای ورود هوا و خروج دود وجود دارد.

http://digitalmags.ir