فروش انواع موتور تک دیزلی لیست قیمت، مقایسه و مشخصات مدلها | centraldiesel

سوخت پاشیده شده به هوای دارای دمای بالاتر از دمای خود اشتعالی سوخت، خود به خود با اکسیژن موجود در هوا واکنش داده و می سوزد. آنها با موتور های بنزینی , احتراق خارجی هم امتحان کردند اما نتیجه ای به شدت منفی را دریافت کردند . وزن بسیار بالای تانک های آلمانی نیازمند این بود که قدرتی بسیار زیاد آن را به حرکت درآورد .

دیزل ژنراتور کاترپیلار CAT

مجله خبری دیزل مرکزیهایی که موتورهای دیزلی دارند می‌توانند مسافت پیموده شده زیادی را نسبت به موتورهای بنزینی طی کنند. اولین فرق موتور دیزل با بنزینی این است که موتورهای بنزینی هم سوخت و هم هوا را به داخل محفظه احتراق خود می‌برند، اما موتورهای دیزل فقط هوا را وارد محفظه احتراق خود می‌کنند. موتورهای مورد استفاده در صنایع دریایی غالباً به عنوان موتور اصلی بـرای راه اندازی شناورها به کار می‌روند.

سیستم روغن کاری موتور

از مدل های مختلف موتور دیزل می توانید در دستگاه های مختلفی مانند سیستم های چمن زنی، موتور برق، دیزل ژنراتوری، خودرو ها، ویلا و مراکز صنعتی و نیروگاهی بزرگ بهره مند شوید. موتور ها بر اساس استاندارد های مختلف و نوع کاربری و حتی موارد دیگر نیز می توانند دسته بندی شوند. به طور کلی خودروهای بنزینی مجهز به بدنه دریچه گاز هستند، اما موتورهای دیزلی به آن مجهز نیستند. هنگامی که پدال گاز فشرده می‌شود، بدنه دریچه گاز که بین فیلتر ورودی هوا و منیفولد قرار دارد باز می‌شود که باز شدن آن باعث می‌شود هوای بیشتری وارد موتور شود در نتیجه برای افزایش سرعت و قدرت باید سوخت بیشتری تزریق شود. در واقع موتور تک دیزلی به تنهایی کاربرد تخصصی ندارد، اما با ترکیب و سوار شدن بر روی تجهیزاتی نظیر پمپ ها، ژنراتورها و انواع وسایلی که نیاز به انرژی مکانیکی برای فعالیت دارند، امکان استفاده از آن ها را فراهم می کند.

http://digitalmags.ir

در این مرحله پیستون از بالا به پایین‌ترین نقطه داخل سیلندر حرکت می‌کند که به آن نقطه پایین مرگ می‌گویند. سپس با ورود هوا به داخل سیلندر، سوپاپ هوا نیز بسته شده و هیچ منفی برای خروج هوا وجود نخواهد داشت. انواع موتور دیزل بر اساس نام یا برند، توان و تعداد سیلندر وجود دارند که می توان از آن برای مصارف خانگی مانند ویلا یا صنعتی مانند شرکت استفاده نمود.

با رسیدن پیستون به نقطه مرگ پایین در مرحله قدرت، سوپاپ تخلیه باز می‌شود و به گازهای سوخته تحت فشار اولیه اجازه می‌دهد سیلندر را ترک کند. پس پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا حرکت می‌کند و تمام گازهای سوخته را بیرون از سیلندر می‌راند. در پایان پیستون یکبار دیگر به طرف پایین حرکت می‌کند و با شروع زمان تنفس سیکل جدیدی آغاز می‌گردد. اما بر حسب نوع موتورها ممکن است این مراحل مجزا یا به صورت توأم انجام گیرند. در حال حاضر شرکت‌های زیادی مشغول تولید انواع موتور دیزل‌ های تک سیلندر، دو سیلندر، چهار سیلندر و غیره هستند. این شرکت‌ها به‌طور دایم در تلاش هستند موتورهای گازوئیلی با اندازه‌های کوچک طراحی کنند تا وزن کلی آنها کاهش پیدا کند.

  • در موتورهای بنزینی هوا و سوخت از طریق فشرده سازی با یکدیگر مخلوط می‌شوند.
  • شما می توانید از این نوع موتور دیزل برای کار های صنعتی با توان حدود صد وات استفاده نمایید.
  • این فرآیند به افتخار رودولف دیزل که آن‌را در سال 1982 ابداع نمود، چرخه دیزل نامیده شده است.
  • به همین منظور خالی از لطف نیست اگر اندکی از مطالب خود را به شرح مزایای استفاده از دیزل پرکینز اختصاص دهیم.