موتور های دیزلی بیشتر اوقات مطابق چرخه های ۲ زمانه یا ۴ زمانه طراحی شوند ، در اصل این موتور ها جایگزین مناسب و کار آمد برای موتور های بخار هستند. در موتور های دیزلی در هنگام سرما بهتر است از هیتر ها یا گرمکن های مخصوص گرم کردن گازوئیل استفاده شود ، زیرا احتمال یخ زدن سوخت در زمستان و روشن نشدن موتور وجود دارد. اما یک روز مایکل ویلِتانژ طرحی مبنی بر استفاده موتور های دیزلی در صنعت خودرو و ارتش داد که بلافاصله مورد تحلیل قرار گرفته و محصولات بسیار زیادی ساخته شد . موتورهای دیزل ترکیبی از دوام بالا و مصرف سوخت پایین را عرضه میکنند و به این ترتیب میتوانند بخشی از ضعفهای خود در زمینه دورگیری سریع را بپوشانند. دوام بالا به معنای راحتی خیال راننده و تیم مکانیک او در یک رقابت 24 ساعته مانند لمانز است و مصرف سوخت پایین نیز به معنای آن است که خودرو کمتر نیاز به سوختگیری خواهد داشت و به این ترتیب کمتر زمانی در پیست استاپ تلف میشود.
همان طوری که گفته شد، سیستم خنک کننده همچنین برای خنک کردن روغن نیز استفاده می شود. چرا که دماهای بالاتر ویسکوزیته روغن را کاهش داده و باعث افت کیفیت روغن شده و یک لایه روغن مضر بین قطعات متحرک را تشکیل می دهد. برای این که بتوانیم این مشکل را رفع کنیم از خنک کننده روغن موتور استفاده می کنیم. کامیون داران و اشخاصی که با این ماشین ها سر و کار دارند باید قسمت های اصلی موتور دیزل را بشناسند و با عملکرد آنها آشنا باشند تا در مواقع اضطراری بدانند که چه کاری انجام دهند. مخترع موتور دیزل رودولف دیزل است که اولین موتور دیزلی را در سال 1893 میلادی ساخته و به نام او نیز ثبت شده است. این قطعات با تهیه یک نقطه اتصال برای ژنراتور به زمین و تأمین برق تجهیزات کمک می کنند.
- توسعه پمپهای انژکتور با توسعه موتورهای کوچکی که برای استفاده در خودرو ها مناسب بودند مقارن شد.
- این موتورها نیز از نوع تزریق مستقیم، شش سیلندر توربوشارژ و … هستند.
- موتوردیزل نوعی از موتورهای درونسوز است که مانند موتورهای بنزینی عمل احتراق آن در داخل سیلندر انجام میشود.
در مجله خبری دیزل مرکزی دیزلی واقعی ، در ابتدا فقط هوا به داخل محفظه احتراق وارد میشود سپس هوا با نسبت فشرده سازی به طور معمول بین ۱٫۱۵ تا ۱٫۲۳ توسط پیستون فشرده میشود. شاید به نظر این تبدیل دوباره نیرو عجیب باشد اما این مسئله یک علت مهم دارد و آن عدم امکان کنترل و انتقال قدرت و به ویژه گشتاور بسیار بالای موتورهای دیزل این وسایل است. در موتور دیزل زمان تزریق یا پاشیدن سوخت به محفظه احتراق ادامه دار میباشد. این امر موجب ادامه دار بودن تولید قدرت در سیلندر و تولید بالای گشتاور گردیده است. همانطور که میدانید موتور دیزل به موتورهای فشار ثابت نیز معروف اند. موجود است.همانگونه که اشاره شد موتورهای دیزل بر اساس نحوه کار کردن به دو دسته موتورهای چهارزمانه و دوزمانه تقسیم میشوند.
موتورهای دیزل قهرمان لمانز شدهاند
موتور دیزل کمی ساده تر از یک موتور طراحی شده برای ژنراتورهای گاز طبیعی است. در یک موتور دیزلی ، هوا توسط یک پیستون درون یک سیلندر فشرده می شود و باعث گرم شدن هوا می شود (تا دمای حداقل 1000 درجه فارنهایت). نکته مهم درباره استفاده از موتورهای دیزلی این است که حتماً باید از روغن استاندارد برای آن استفاده کرد. موتورهای دیزلی باتوجهبه اینکه روی چه دستگاهی بسته میشوند به دو نوع هندلی و استارتی روشن میشوند.
معایب موتورهای دیزل
موتورهای احتراق داخلی کارآمدتر از موتور بخار هستند و به طور گسترده در زمینه حمل و نقل استفاده می شوند. غبار گازوئیل، از طریق سیستم تزریق سوخت به سیلندر اضافه می شود و چون هوای داخل آن بسیار گرم است. سوخت دیزل بلافاصله روشن می شود تا به چرخش شافت موتور کمک کند. مجموعه دیزل ژنراتورها سیستم های ژنراتوری کاملی هستند که برای کار با سوخت دیزل طراحی شده اند ، که برای مکان های دور از دسترس بسیار مناسب است.