ساختمان و قطعات موتور دیزل در دستگاه دیزل ژنراتور موتور دیزل بدنه موتوردیزل | centraldiesel

برای اینکه بدانید چرا مجله خبری دیزل مرکزی دیزل شمع ندارد، باید مراحلی که این موتور طی کرده تا حرکت در آن صورت بگیرد را بدانید. برخی از تراکتورها نیز دارای موتور دیزلی می باشند در اینجا در خصوص عملکرد و نحوه ی کار موتور دیزلی صحبت خواهیم نمود. در واقع دیزل به نوعی از موتور اطلاق می شود که بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی برای شعله ور کردن سوخت شروع به تولید توان می نماید. در موتورهای چهارزمانه سوپاپ‌ها بالای پیستون قرار دارند، درحالی‌که در موتور دو زمانه، سوپاپ هوا روی بدنه سیلندر و پایین‌تر از سوپاپ تخلیه قرار دارد و باز و بسته‌شدن سوپاپ هوا، توسط خود پیستون انجام می‌شود. برای همین وقتی پیستون در نقطه مرگ پایین قرار دارد، مانعی جلوی سوپاپ هوا نیست، (در این حالت سوپاپ تخلیه بسته است) بنابراین هوا به‌اندازه کافی وارد سیلندر شده و پیستون به سمت بالا حرکت می‌کند.

  • سیستم کارکرد هواپیما ها و در کل موتور های صنعت هواپیمایی به شدت ا موتور های زمینی و دریایی متفاوت است .
  • شما با نحوه کارکرد موتورهای ژنراتور دیزلی و کلیه اجزای موتورهای ژنراتور دیزلی آشنا شدید.
  • وقتی پیستون به بالاترین مرحله رسید و هوا بیشترین دما را داشت، سوخت دیزل با فشار بسیار زیاد و به صورت پودر به درون محفظه پاشیده می‌شود.
  • در ایالات متحده آمریکا از دهه ۱۹۳۰ آرام آرام شروع به استفاده در چند خودرو کرده اند و از دهه ۱۹۷۰ خودرو های دیزلی نقش بزرگی در صنعت حمل و نقل و تجهیزات این کشور بازی می‌کردند.
انرژی مکانیکی تولید شده با ورود به بخش دینام به انرژی الکتریکی تبدیل می‌گردد. دینام از دیگر اجزای دیزل ژنراتور است و وظیفه آن تولید جریان الکتریکی است. پس از رسیدن انرژی مکانیکی به دینام، این انرژی به‌وسیله نیروی الکترومغناطیسی به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود. این عمل به کمک سیم‌پیچ آهنربایی که در دینام قرار دارد صورت می‌گیرد. موتورهای پیستونی و دیزلی در تراکتور مورد استفاده قرار می گیرند در این مقاله نحوه ی عملکرد موتور دیزلی و موتورهای پیستونی یا رفت و برگشت به طور اختصار توضیح داده شده است.

موتور ژنراتور دیزلی چگونه کار می کند؟

هر ماده سوختنی برای شعله‌ور شدن نیاز به اکسیژن و حرارت اولیه دارد تا فرآیند احتراق آغاز شود و بدون این حرارت اولیه احتراقی رخ نخواهد داد. موتور دیزل را می‌توان بر اساس کاربرد، سر سیلندر، توان، نام برند و مصارف در دسته‌‌های متفاوتی قرار داد. این نوع از موتورها مانند موتورهای بنزینی در دو نوع چهار زمانه و دو زمانه وجود دارند.

http://digitalmags.irاندازه موتور ژنراتور دیزلی از این جهت مهم است که مستقیماً با میزان انرژی الکتریکی تولید شده متناسب است. این بدان معنی است که اگر قدرت خروجی مورد نظر بیشتر باشد، اندازه موتور بزرگتر خواهد بود. سیستم اگزوز در موتورهای دیزلی جهت خروج مواد اضافی ناشی از احتراق مورد استفاده قرار می گیرد.

اجزای مختلف موتور دیزل ژنراتور

موتورهای کوچک در خودروها، کامیون‌ های سبک، ماشین آلات کشاورزی، ساختمانی (ژنراتورهای برق) و… استفاده می‌ شوند که معمولا تزریق مستقیم، چهار یا شش سیلندر و… هستند. تنظیم کننده ولتاژ ولتاژ جریان را کنترل می کند و آن را از جریان A / C به D / C تغییر می دهد. بدنه ژنراتور تمام قطعات و اجزای ژنراتور را روی آن نگه می دارد. بدنه را می توان به گونه ای طراحی کرد که به ژنراتور اجازه دهد روی زمین یا یک شاسی نصب شود یا برای حمل و نقل آسان سیستم بتوان آن را بر یک تریلر سوار کرد. ژنراتورها واحدهایی هستند که برق را از طریق موتور تأمین می کنند. موتور و اجزای مختلف آن برای تعداد زیادی از کاربردها، انرژی سوخت را به برق قابل استفاده تبدیل می کنند.

موتور دیزل چیست و چطور کار میکند ؟