دیزل معنی در دیکشنری آبادیس | centraldiesel

یا در شرایطی که مجله خبری دیزل مرکزی طولانی و سنگین است، مثلا بولدوزری که در جاده سازی به کار برده می شود، قطعا موتور دیزلی گزینه منطقی تری هستند. بررسی دقیق مزایای و معایب موتورهای بنزینی و دیزلی به شما در گرفتن تصمیم درست و خرید دستگاه مناسب کمک می کند. فراموش نکنید که می توانید علاوه بر خواندن مطالبی مانند این مقاله، از مشورت کارشناسان در این زمینه نیز استفاده مفید داشته باشید. موتور دیزل در هزینه سوخت صرفه‌جویی می‌کند زیرا با توجه به اینکه قیمت هر لیتر بنزین و گازوئیل در کشورهای مختلف، تقریبا نزدیک است، موتور دیزلی می‌تواند مسافت بیشتری را با مصرف گازوئیل به نسبت موتورهای بنزینی طی کند. در ابتدا پس از اختراع موتورهای دیزلی از آن ها در زمینه های پمپاژ آب، راندن قایق های مسافربری و باری، تولید برق و تولید قدرت برای رفع بعضی از نیازهای کارخانجات استفاده میشد.

http://digitalmags.irسپس پیستون دوباره به سمت بالای سیلندر حرکت کرده و اگزوز را از احتراق آزاد می‌کند. به این دلیل به این فرآیند چهار مرحله‌ای، گفته می‌شود که موتور دیزل دارای چرخه احتراق چهار زمانه است. مانند بنزین، سوخت گازوئیل با چندین افزودنی مخلوط می‌شود تا ویژگی‌های عملکرد را تنظیم کند. با این حال، برخلاف بنزین، دو مسئله اصلی در مورد افزودنی‌ها در سوخت دیزل وجود دارد. اولین مورد تمیز نگه داشتن نازل انژکتور و دوم جلوگیری از ژل شدن در هوای سرد زمانی که دما به زیر یک نقطه خاص می‌رسد.

انواع موتور های دیزلی

دلیل نام‌گذاری موتور دیزل 4 زمانه این است که هر 4 عملی که در بالا توضیح دادیم را در مراحل جداگانه انجام می‌دهد. شلنگ آب و واتر پمپ که وظیفه انتقال حرارت موتور دیزل به بیرون را دارا می باشند. ۱۵٫بیو دیزل که سوختهای غیر نفتی بوجود آمده از طبیعت مانند روغن دانه ذرت است بسیار شبیه به سوخت دیزل است به راحتی میتوان آن ها را ترکیب یا سنتز کرد. اما موتور های بنزینی اگر تنظیم موتور و اصلاح اکتانات نداشته باشند در فشار بالا دچار انفجار میشوند. ۱۱٫سوخت دیزل مستقیما از نفت بدست می آید اما برای تولید بنزین نیاز به تقطیر است. در همین حین سوپاپ بعدی که سوپاپ تخلیه است گاز سوخته شده را خارج میکند و پیستون دوباره به حالت قبلی برمی‌گردد.

نحوه عملکرد دیزل ژنراتور (diesel generator)

برای اینکه بدانید چرا موتور دیزل شمع ندارد، باید مراحلی که این موتور طی کرده تا حرکت در آن صورت بگیرد را بدانید. اگر بخواهیم به صورت خلاصه بگوییم، به طور کلی موتورهای دیزلی با چهار عمل اصلی مکش یا تنفس، تراکم یا فشار، کار یا انفجار و تخلیه دود، انرژی تولید می‌کنند. با این تفاوت که به جای سوخت، هوای داخل سیلندر توسط پیستون متراکم و داغ می‌شود و به جای جرقه توسط شمع، بعد از پاشیدن مقادیری سوخت مانند گازوئیل، انفجار رخ می‌دهد. موتور خودرو یکی از اصلی­ ترین اجزای آن می­ باشد که با ایجاد نیروی محرکه، باعث به حرکت درآوردن خودرو می ­شود.

  • بیودیزل به عنوان B20 (مخلوط 20 درصد بیودیزل) و B100 (بیودیزل خالص) شناخته می‌شود.
  • در ادامه به توضیح مختصری در مورد هر یک از اجزای موتور دیزل می پردازیم.
  • موتور دیزل نوعی موتور احتراق فشرده یا درون سوز است که در سال 1892 توسط رولف دیزل اختراع شد.
  • موتور دیزل یکی از مهم‌ترین اختراعات و عامل پیشرفت و رفاه در صد سال اخیر بوده است.
  • هنگامی که پمپ انتقال سوخت برقی موجود نباشد، حتی پر کردن باک یک تراکتور کوچک که دارای سیستم سوخت رسانی گرانشی است.

در این موتورها برای سوختن سوخت، از حرارت‌های بسیار زیاد استفاده می‌شود به این صورت که ابتدا دمای اتاقک احتراق به‌شدت بالا می‌رود و پس ‌از اینکه دما به‌اندازه کافی بالا رفت، ماده سوختی با هوا مخلوط می‌شود. مجله موفقیت فنر بندی؛ اصلی‌ترین جزء سیستم تعلیق یک جاده هر چقدر هم صاف و مسطح باشد ، محل مناسبی برای به حرکت در آوردن یک یا چند تن فلز با سرعت بالا ،‌ نیست . پس به سیستمی نیاز است که توانایی کاهش ضربات، تکانها و لرزشهای ناشی از شرایط جاده را داشته باشد . هدف از طراحی یک توربو شارژر در دیزل‌های صنعتی، کم کردن حجم و وزن دستگاه در راستای بالا بردن قدرت دستگاه به یک میزان معین می باشد. از لحاظ لغوی بخاطر زحمات شخصی بنام رادلف دیزل و به احترام سالها زحمات شبانه روزی او برای تولید نوعی موتور احتراق داخلی ، نام دیزل را بروی اختراع او نهادند.

فرق موتور دیزلی و بنزینی چیست ؟