بایو دیزل چیست؟ | centraldiesel

توسعه پمپ‌های سوخت‌پاش (پمپ‌های انژکتور) با توسعه موتورهای کوچکی که برای استفاده در خودروها مناسب بودند متعادل شد. این نقطه شایع ترین علت بد کار کردن و نهایتا توقف موتورهای دیزلی و سخت ترین جا برای هواگیری سیستم است. در تولید برق همچنان موتور های دیزل ژنراتور در ردیف اول قرار دارند. در صنعت کشاورزی و آبیاری هم تراکتور ها و پمپ ها از دیزل استفاده می‌کنند. در تانک ها نیز از این موتور ها استفاده می‌شود و قدرت موتورهای دیزلی به قدری است که توانیی به حرکت درآوردن تانک های به وزن 2 هزار تن با سرعت 60 کیلومتر در ساعت را دارند. به علت وجود فشار احتراق بالا در موتورهای دیزلی وارد شدن نیروی زیاد بر روی کپه های شاتون، کپه های کمی پهن تر و از فولادی با آلیاژ مقاوم و به صورت آهنگری پرسی (فورجینگ) تهیه می شوند.

  • کلمه دیزل نام یک مخترع و مهندس آلمانی به نام رودلف دیزل است که در سال ۱۸۹۲ پس از چهارده سال کار شبانه‌روزی، نوع خاصی از موتورهای درون‌سوز را به ثبت رساند، به احترام این مخترع این‌گونه موتورها را موتورهای دیزل می‌نامند.
  • همانطور که پیش‌تر گفته‌شد کارکرد توربو شارژر توسط دود حاصل از احتراق دستگاه صورت می‌گیرد.
  • هوا باید از جریان سوخت درون لوله ها و حفره های متصل به پمپ انژکتور حذف شود.
  • مدار گرم کن را از نظر ولتاژ DC برق ورودی بررسی کرده و هر گرم کن را با تنظیمات اهم مولتی متر خود امتحان کنید.
  • از آنجایی که موتورهای دیزلی برای احتراق باید فشار بالایی را تحمل کنند، به همین میزان قطعاتی که در آن‌ها به کار می‌رود دارای مقاومت بیشتری است.

۴- بیو دیزل دارای خاصیت روان کنندگی بوده که موجب کاهش فرسایش قطعات و اجزاء موتور و افزایش طول عمر آن می‌گردد. ۱- بیو دیزل احتراق کامل تری نسبت به گازوئیل داشته و منجر به کاهش اساسی هیدروکربن‌های نسوخته ، منواکسید کربن و ذرات معلق می‏شود. در تلاش برای همگام شدن با قوانین کارکرد سوخت، سیستم سوخت به کار رفته در ماشینهای جدید در طی سالهای بسیار تغییر کرده است. مجله موفقیت نکاتی درباره سیستم کلاچ خودرو کلاچ یک وسیله انتقال نیرو به صورت قطع و وصل از موتور به جعبه دنده (گیربکس) است. با کلاچ کردن می‌توان ارتباط بین موتور و جعبه دنده را برای مدت کوتاهی قطع و پس از رها کردن کلاچ، دوباره آن را برقرار کرد.

http://digitalmags.ir

موتورهای دیزلی برای شروع به ترکیب سوخت و هوا و مقدار زیادی گرما نیاز دارند. این قطعات گاز دیزل را به محفظه احتراق آزاد کرده و در آنجا با هوا مخلوط می شود و احتراق حاصل از سوخت و هوا خودرو را روشن می کند. تفاوت عمده این دو موتور در نحوه ایجاد احتراق است که در موتور دیزل بدون جرقه و توسط متراکم کردن هوا انجام می‌شود.

اطلاعات تماس

یکی از مشکلات ماشین های بخار که با استفاده از زغال سنگ کار می‌کردند اتلاف انرژی بسیار زیاد ( در حدود 90 درصد) بود. همان‌طور که گفته شد، بدون شک بهترین شمع گرم‌کن برای خودرو شمع چهار پلاتینه است. ۵- شستشوی داخل سیلندر‌ها که منجر به افزایش طول عمر کارکرد دیزل و پایین آمدن استهلاک دستگاه‌ها می‌گردد. در این مرحله هر دو سوپاپ دود و هوا بسته شده اند و هوا درون سیلندر گیر افتاده. اینتر کولر روی دیزل و پشت/جلو رادیاتور ( بسته با زاویه دید ) قرار می‌گیرد و هوای خارج شده از توربو شارژر را در یک مسیر طولانی خنک می‌کند.

مجله خبری دیزل مرکزی انتقال سوخت یک خط ورودی و یک خط خروجی و گاهی اوقات یک خط کنارگذر دارد. هنگام عبور جریان از سیم پیچ قطع، سوپاپ پمپ انتقال سوخت باز می شود. در موتور بالگردها به جای اتصال به میل لنگ و فلایویل مستقیما آن را به میل پره متصل می‌کنند.

ماشین دیزلی بهتر است یا بنزینی؟