توربو شارژر دیزل ژنراتور توربو شارژر چیست ؟ صنایع کوپله رعد | centraldiesel

حالا آن واقعا سرد می شود و دمای آب ورودی به 40 درجه افت می کند و آب برای دوش گرفتن هرگز به قدر کافی گرم نمی شود. کاهش ولتاژ باتری در شیر برقی قطع سوخت تزریق سوخت به ناحیه سر سیلندر را متوقف می کند که در این حالت ولتاژ را در شیر برقی قطع پمپ سوخت بررسی کنید. تفاوت آنها این است که باک سوخت پایین تر از سایر اجزای سیستم سوخت رسانی است. سیستم سوخت رسانی دیزل مکشی در اصل از نظر کارکرد با سیستم گرانشی یکسان است. و سپس دور موتور در حالت کار در جا پایین و بالا می رود ، احتمالا علت آن محدودیت سوخت رسانی در نقطه a این شکل است. این لجن مانع از حرکت سوخت به پمپ انتقال سوخت و بدین ترتیب ورودی پمپ انژکتور می شود.

ارتباط با خودروبانک

سوخت ارزان تر با چگالی انرژی بالاتر در مقایسه با بنزین و از طرف دیگر این سوخت سنگین تر و روغنی تر از بنزین است که نقطه جوش آن کمی بیشتر از آب است. اگر شمع موتور بشکند یا خراب شود، پلاتین‌های شمع در سیلندر می‌ریزد و باعث تراشیدگی در سیلندر یا خرابی در پیستون می‌شود. این حالت باعث بوجود آمدن پرش‌های سنگینی در موتور می‌شود که این پرش حتی روی کمک‌فنرها هم تاثیر می‌گذارد. شاید فکر کنید این موضوع ربطی به ایجاد پرش ندارد، اما می‌تواند حتی در عمر منیفولد اگزوز هم تاثیر داشته باشد.

  • طبیعی است که هر چقدر یک وسیله سبک‌تر باشد، برای حرکت سرعت بیشتری خواهد داشت.
  • با خارج شدن دود از موتور، وارد قسمت اول توربوشارژ شده و با چرخاندن پروانه، دود از توربو شارژر خارج می‌شود.
  • همین نکته مهندسین صنعت دیزل را نسبت به آینده اتومبیل های اسپرت دیزل خوش بین تر کرده چرا که با کاستن از وزن اتومبیل های دیزل می توان به بهترین رکوردها دست یافت.
  • 126 سال پیش (1895 میلادی) ساخت و اختراع موتور دیزل به نام رودلف دیزل مهندس آلمانی ثبت شد.
  • بر اثر پایین رفتن پیستون در سیلندر اختلاف فشار ایجاد شده و هوا به درون سیلندر مکیده می شود.
  • سوخت‌های گازوئیلی درست مانند نوع بنزینی، بخش تقطیری نفت خام هستند.
مقدار گوگرد در گازوئیل مستقیماً با میزان آلودگی تولید شده در هنگام سوزاندن سوخت در موتور مرتبط است. همچنین آلایندگی تولید شده بنزین نسبت به سوخت گازوئیل به شدت بیشتر بوده و از این جهت سوخت بنزینی را کثیف تر از گازوئیلی می شناسند . بله حالا می توانیم بگوییم موتور های دیزل در صنعت هوابرد کاربرد بسزایی دارد اما نه در زمینه هواپیمایی . موتور دیزل 2 زمانه که استفاده از آن منسوخ شده بیشتر در موتور های زمان جنگ جهانی دوم استفاده می شد که در یک سیکل عادی تولید قدرت , 2 سیکل را انجام می دهد . روش کار تحت فشار، راحت ترین روش برای مکانیک است که با وصل جریان برق پمپ داخل باک و بازکردن دریچه های هواگیری اجازه می دهد .

مجله خبری دیزل مرکزی شارژها در واقع یک کمپرسور تزریق هوا به یک اندازه به داخل سیلندر‌ها می‌باشند که از یک کمپرسور و یک توربین تشکیل شده است. همانطور که پیش‌تر گفته‌شد کارکرد توربو شارژر توسط دود حاصل از احتراق دستگاه صورت می‌گیرد. گازهای خروجی دیزل به صورت مستقیم وارد محفظه توربین می‌شود و در این‌صورت توربین و درنتیجه کمپرسور را با سرعت قابل توجهی به چرخش در می‌آورد. دیزل‌هایی که فاقد توربوشارژر می‌باشند با حرکت پیستون در داخل سیلندر عمل ورود هوا به داخل سیلندر را انجام می‌دهد. در برخی موارد میزان فشار هوای ورودی در داخل سیلندر‌ها حتی کمتر از فشار جو می‌باشد.

http://digitalmags.ir

گرچه پیشرفت در این موتورها کم بود اما در سال 1930 موتورهای دیزل با سرعت بالا و دارای چند سیلندر به بازار عرضه شد. این پیشرفت تا پایان جنگ جهانی دوم کاهشی بود اما از آن تاریخ تاکنون شاهد پیشرفت چشم گیری در طراحی و تولید این موتور ها هستیم. ۱۳٫موتور های دیزلی اگر طراحی اجزای موتور مانند فشار ، سرعت و بار انجام شده باشد میتوانند فشار فوق العاده یا توربو شارژ را بدون هیچ محدودیتی بپذیرند. ۵٫موتورهای دیزلی می توانند بیش از ۴۵٪ از انرژی سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل کنند. دمای بالای هوا در سیلندر که فشرده سازی مکانیکی نام دارد باعث شده تا موتور های دیزلی تنها با روش فشرده سازی کار کنند.

چرا موتورهای دیزل از موتور بنزین بهتر است؟