بایو دیزل چیست؟ | centraldiesel

بنابراین، نوع سوخت مورد استفاده نیز نقش عمده ای در تعیین تفاوت عمده بین موتورهای بنزینی و دیزلی ایفا می کند. موتورهای دیزلی صدای تق تق متمایزی تولید می کنند که از آن به عنوان تق تق دیزل یاد می شود. این صدا نتیجه احتراق ناگهانی سوخت است که باعث ایجاد موج فشار می شود. موتورهای دیزلی به گونه‌ای ساخته شده‌اند که بسیار مقاوم هستند و عموما عمر طولانی ‌تری نسبت به موتورهای بنزینی دارند. برای لوکوموتیوها، کاربری های دریایی و … نیز از موتورهای دیزلی بزرگ با توان بیش از 750 کیلووات استفاده می شوند که دارای سیستم‌ های تزریق مستقیم، توربوشارژ و … هستند. به طور کلی موتورها انرژی گرمایی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند.

هر دوی این موتورها نسبت فشار متفاوتی در مرحله احتراق برای سوخت دارند و این یکی دیگر از تفاوت های موتورهای دیزلی و بنزینی است. یعنی موتورهای دیزلی بسیار سنگین ‌تر و قوی ‌تر هستند، زیرا برای دستیابی به انفجار باید فشار بالایی ایجاد کنند. این مورد باعث می شود تا قطعات بسیار مقاوم تری در برابر ضربه برای آن ها طراحی و ساخته شود.

http://digitalmags.irچند سال پیش مرسدس بنز از پیشرفته ترین مورد هشت سیلندر دنیا پرده برداری کرد. یک موتور هشت سیلندر به حجم چهار لیتر با ۳۲ سوپاپ و دو توربو چارجر که سیستم تزریق سوخت آن از نوع CDI ( ریل مشترک ) بود. اگر همین اتومبیل را به جادوگران برابوس بسپارید، شاهد عملکرد بهتری هم خواهید بود. نصب رینگ های ۲۰ انچی آلومینیومی، دستکاری موتور و اعمال اندکی کاهش وزن باعث خواهد شد تا این سدان شاخ برادر ۱۲ سیلندر خود یعنی ۶۰۰ S بنزینی را به راحتی خرد کند.

چرا موتور دیزل را فشار ثابت گویند؟

بنا به چند دلیل گفته می شود که موتور دیزل از موتور بنزین ایمن تر هستند. گازوئیل بخار کمتری دارد و برخلاف بنزین که خیلی شعله ور است، گازوئیل این حالت را ندارد. همان طوری که گفته شد، سیستم خنک کننده همچنین برای خنک کردن روغن نیز استفاده می شود. چرا که دماهای بالاتر ویسکوزیته روغن را کاهش داده و باعث افت کیفیت روغن شده و یک لایه روغن مضر بین قطعات متحرک را تشکیل می دهد. برای این که بتوانیم این مشکل را رفع کنیم از خنک کننده روغن موتور استفاده می کنیم. موتورهای کوچک در خودروها، کامیون‌ های سبک، ماشین آلات کشاورزی، ساختمانی (ژنراتورهای برق) و… استفاده می‌ شوند که معمولا تزریق مستقیم، چهار یا شش سیلندر و… هستند.

  • نیاز به سرویس و تعویض برخی قطعات از جمله فیلترهای هوا و سوخت پیدا می کند.
  • در برخی از پیستون ها کل محفظه احتراق یا قسمتی از آن داخل پیستون تعبیه شده است.
  • به این صورت که مکش و تراکم در یک سیکل و قدرت و تخلیه در سیکل دوم انجام می‌شود.
  • مزیت دیگر دیزل در تفاوت با نوع احتراق در سیستم موتور آن در مقایسه با نوع بنزین سوز است.
۳٫مجله خبری دیزل مرکزی های سنگین مانند دیزل (گازوئیل) دارای رتبه ساتان بالاتر و اکتان پایین تر هستند در نتیجه باعث افزایش تمایل برای احتراق خود به خودی و به طور کامل در سیلندر هستند . به همین سبب در هنگام تزریق دیزل به محفظه عمل سوختن به طور کامل انجام می‌شود. این سوختن و احتراق باعث انرژی زیادی می‌شود و موجب آن است تا پیستون به سمت پایین حرکت کند و باعث حرکت میل لنگ میشود . روش بالا بر خلاف موتور های بنزینی و گازسوز است که برای مخلوط کردن سوخت و هوا از یک سوپاپ جرقه ای برای ایجاد احتراق استفاده می‌کنند. اکثر کامیون‌های باربری و حمل و نقل و همچنین قطارها، اتوبوس‌ها، قایق‌ها و وسایل نقلیه مزرعه، ساختمانی و نظامی و برخی خودروها و کامیون‌های سبک دارای موتورهای دیزلی هستند.

وظیفه شمع گرمکن در موتور دیزل