تاریخ انتشار 29 مرداد 1403 ساعت 14:00
GAC از سدان الکتریکی جدید خود با نام Ion RT رونمایی کرد. این خودرو با قیمت رقابتی مشخصات خوبی دارد و در پنج نسخه مختلف متناسب با سلیقه ها به فروش می رسد.
قیمت نسخه های مختلف GEC Ion RT
ارزان ترین نسخه Ion RT با نام 520 Zhixiang موجود است. قیمت این نسخه 119800 یوان است. این رقم با نرخ امروز ارز معادل حدود 1.150 میلیارد تومان است. مدل اصلی که 650 لیدار نام دارد با پرداخت 165800 یوان معادل حدود 1.6 میلیارد تومان قابل خریداری است. در جدول زیر می توانید قیمت نسخه های مختلف را مشاهده کنید.
نسخه های یون RT | قیمت |
520 Qixiang | 119800 یوان (معادل 16700 دلار) |
520 جیهائو | 125800 یوان (معادل 17600 دلار) |
650 جیهاو | 135800 یوان (معادل 19000 دلار) |
520 لیدار | 155800 یوان (معادل 21800 دلار) |
650 لیدار | 165800 یوان (معادل 23200 دلار) |
طراحی آیرودینامیک
Ion RT دارای طراحی بدنه ساده و آیرودینامیک است. به گفته GEC، این سدان برقی دارای ضریب درگ 0.208 cd است. این خودرو در هفت رنگ بنفش، بژ، مشکی، سفید، نقره ای، خاکستری و قرمز عرضه می شود. طول، عرض و ارتفاع این خودرو 4865، 1875 و 1520 میلی متر است. فاصله بین دو محور 2775 میلی متر است.
نسخههای Lidar 520 و Lidar 650 به 27 سنسور مجهز شدهاند که شامل یک Lidar 126 خطی با فوکوس متغیر و یک تراشه Nvidia Orin-X میشود. این دستگاه قدرتمند قابلیت های کمک رانندگی را در سطح L2++ ارائه می کند. برخی از این ویژگی ها عبارتند از ناوبری بدون نقشه، پارک از راه دور، پارک حافظه، نظارت بر نقاط کور، هشدار باز بودن درها، هشدار ترافیک متقابل عقب و هشدار برخورد از عقب.
نسخه های 520 ژیهاو و 650 ژیهائو نیز مجهز به رادار میلیمتری و پنج دوربین هستند. این دستگاه همچنین دارای کروز کنترل تطبیقی، کمک بین خطوط، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار و تشخیص علائم جاده است.
طراحی داخلی و امکانات
کابین Ion RT طراحی مینیمالیستی دارد و در ترکیب رنگ بژ/مشکی، قهوه ای/مشکی و تمام مشکی قابل سفارش است. تمامی نسخه ها مجهز به نمایشگر مرکزی 14.6 اینچی و نمایشگر 8.8 اینچی پشت فرمان هستند. جالب اینجاست که دریچه های هوا به کنسول مرکزی منتقل شده اند. دو پد شارژ بی سیم و شارژر روی این کنسول عریض وجود دارد.
سیستم عامل Ion RT از آخرین نسخه اکوسیستم هوشمند و متصل ADiGO استفاده می کند که متعلق به JEC است. این اکوسیستم شامل سیستم رانندگی خودکار ADiGO، مدل ADiGO SENSE AI و کنترل صوتی هوشمند است. سدان پیشرفته JEC از Apple CarPlay، Huawei HiCar و Carlink پشتیبانی می کند.
شایان ذکر است که صندلی های جلو در Ion RT کاملا قابل تنظیم هستند و می توان با اتصال به صندلی های عقب یک تخت بزرگ را تشکیل داد. تمامی نسخه ها مجهز به صندلی های دارای تهویه و گرمکن و سقف چند تکه هستند.
مشخصات و عملکرد فنی Ion RT
Ion RT بر روی پلت فرم تمام الکتریکی AEP 3.0 JEC ساخته شده است و از فناوری کاربید سیلیکون 400 ولت استفاده می کند. این خودرو در نسخه های 520 مجهز به موتور الکتریکی با ظرفیت 150 کیلووات (معادل 201 اسب بخار) در محور جلو بود. باتری 55.1 کیلووات ساعتی وظیفه تامین برق این نسخه ها را بر عهده دارد. با تکیه بر این باتری می توانید مسافتی تا 520 کیلومتر را طی کنید. شتاب صفر تا نسخه های مجهز به این موتور 7.5 ثانیه و کل مصرف انرژی آنها 11.7 کیلووات ساعت در هر 100 کیلومتر است.
650 نسخه از موتور الکتریکی با ظرفیت 165 کیلووات (معادل 221 اسب بخار) و باتری با ظرفیت 68.1 کیلووات در ساعت استفاده می کند. در این نسخه ها برد رانندگی 650 کیلومتر است. شتاب صفر تا صد 7.7 ثانیه و مصرف انرژی 11.9 کیلووات ساعت در هر 100 کیلومتر است.
به دلیل پشتیبانی از شارژ سریع 3C، باتری در عرض 18 دقیقه از 30 درصد به 80 درصد شارژ می شود. به لطف این ویژگی می توانید در مدل های 520 و 650 با 10 دقیقه شارژ به ترتیب 160 و 200 کیلومتر را طی کنید.
منبع: https://akharinkhodro.ir/car-news/foreign-car/%D8%B9%D8%B1%D8%B6%D9%87-%D8%AC%DB%8C-%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%DB%8C-%D8%A2%DB%8C%D9%88%D9%86-rt-%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%D8%AF-%D8%9B-%D8%B3%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D8%A8/