GAC Embo یک سدان وارداتی از GAC Rasa Motor خاورمیانه است که دارای طراحی اسپرت بوده و مشخصات فنی قابل قبولی دارد.
درباره JEC Embu
GAC یکی از شرکت های معروف خودروسازی دولتی چین است که فعالیت خود را از سال 1954 آغاز کرد. نام این شرکت در واقع مخفف Guangzhou Automobile Group می باشد.گروه خودرو گوانگژو) این شرکت تا به امروز با خودروسازان بزرگی چون تویوتا، هوندا و میتسوبیشی همکاری داشته و هم اکنون جزو پنج خودروساز بزرگ چین است. یکی از محصولات برتر این شرکت JEC Embu (GAC را فعال کنید) که در سال 2021 روانه بازار شد و در ابتدا به دلیل ظاهر اسپرت و جذابش توانست نظرها را به خود جلب کند. JEC Empo در واقع یک سدان اسپرت کلاس B است و در واقع به عنوان جایگزینی برای JEC GA4 طراحی و تولید شده است.
در حال حاضر رسا موتور خاورمیانه که پیش از این مسئولیت واردات خودروهای برند سوزوکی به ایران را بر عهده داشت، واردات محصولات برند GAC را برعهده گرفته است و پیش بینی می شود در بین خودروهای وارداتی شاهد محصولات بیشتری از این برند باشیم. بیشتر برای دنبال کردن JEC Embu پرداخت خواهیم کرد
طراحی بدنه
به طور کلی JEC Embu به عنوان یک سدان اسپرت، طراحی بسیار زیبا، جذاب و جوان پسندی دارد و ترکیب رنگی خوب آن بر جذابیت این خودرو می افزاید. در نمای جلو جک امبو به راحتی می توان به ماهیت و روح اسپرت بودن این خودرو پی برد و چراغ های جلوی این خودرو از طراحی زیبا و خشن برخوردار بوده و از سبک طراحی آن زمان پیروی می کند. در طراحی جلوپنجره بزرگ این خودرو از خطوط موازی استفاده شده و چهره خودرو را قدرتمندتر کرده است. استفاده از طراحی فیبر کربن در قسمت هایی از جلو پنجره و سپر، طراحی اسپرت نمای جلو را تکمیل می کند.
از بغل شاهد طراحی متفاوتی نسبت به دیگر خودروهای چینی بازار ایران هستیم. مهم ترین نکته ای که در این نگاه ها مشهود است، طراحی نیمه عقب این خودرو است که به طراحی اسپرت این خودرو کمک زیادی کرده است. از دیگر نکات طراحی که در این قسمت ها به چشم می خورد، خطوط طراحی برجسته است که یکی از آنها از سپر جلو شروع شده و به سپر عقب ختم می شود. خط طراحی دیگری در پایین درب ها وجود دارد که به صورت خطوط بریده طراحی شده است. رینگ های آلومینیومی این خودرو نیز طراحی منحصر به فردی دارند که زیبایی این خودرو را در نماهای جانبی دو چندان می کند.
طراحی قسمت های عقب این خودرو نسبت به طراحی سایر قسمت ها کمی متعادل تر است. نور پس زمینه JEC Embu طراحی نسبتاً کشیده ای دارند و در طراحی آنها از گوشه های تیز استفاده شده است. سپر عقب و دیفیوزر این خودرو طراحی اسپرتی دارد و همانند قسمت جلو از فیبر کربن در قسمت هایی از سپر عقب استفاده شده است. از دیگر نکات طراحی در پشت این خودرو بهره ببرید امبو از طریق درگاه های اگزوز متعدد علاوه بر گروه اگزوز، روحیه اسپرت این خودرو را به نمایش می گذارد.
مشخصات فنی JEC Empo
JEC Embu از موتور 1.5 لیتری توربوشارژر با تکنولوژی تزریق مستقیم سوخت (GDI) نشان درست کنید میتسوبیشی از این واقعیت بهره می برد که این موتور می تواند 168 تولید کند قدرت اسب قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور از طریق جعبه دنده 7 سرعته تولید می شود دو پنجه انتقال به چرخ های جلو. اگرچه در این خودرو اعداد عجیبی نمی بینیم اما شتاب صفر تا صد 7-8 ثانیه اعلام می شود که عدد بسیار خوبی است.
نام تجاری | جک |
مدل | امبو |
کلاس بدن | سدان |
سال تولید | 2023 |
اندازه موتور | 1497 سی سی |
تعداد سیلندر | 4 |
تعداد دریچه ها | 16 |
تکنولوژی موتور | توربو شارژر TGD |
قدرت | 177 اسب بخار |
گشتاور | 270 نیوتن متر |
شتاب 0 تا 100 | 6.95 ثانیه |
دنده بالا | 200 کیلومتر در ساعت |
گیربکس | 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه |
انتقال انرژی | دیفرانسیل جلو |
سیستم تعلیق جلو | مک فرسون |
سیستم تعلیق عقب | لینک چندگانه |
طول | 4700 میلی متر |
یک پیشنهاد | 1850 میلی متر |
بلند شدن | 1432 میلی متر |
فاصله محوری | 2736 میلی متر |
وزن | 1400 کیلوگرم |
حجم مخزن | 47 لیتر |
مصرف سوخت | 6 لیتر در هر 100 کیلومتر ترکیبی |
ابعاد رینگ و لاستیک | 225/45R18 |
شرکت تامین کننده | راسا موتور خاورمیانه |
برند نشان مادر | GAC |
کشور سازنده | چین |
سیستم تعلیق جک امبو در نوع محور جلو مک فرسون در نوع محور عقب لینک چندگانه که سواری قابل قبولی را به ارمغان می آورد. Gek Empo استاندارد آلایندگی یورو 6 دارد و مصرف سوخت آن در هر 100 کیلومتر حدود 6 لیتر است که برای یک سدان اسپرت رقم بسیار مناسبی است.
طراحی کابین و امکانات رفاهی
به طور کلی در کابین JEC Embu ما شاهد یک سبک طراحی خاص هستیم که پختهتر، اسپرتتر و جذابتر از بسیاری از خودروهای چینی در بازار ایران است. در قسمت بالایی کاپوت های این خودرو از مواد نرم استفاده شده است و استفاده از طراحی فیبر کربن جلوه خوبی در این قسمت ایجاد کرده است. در قسمت های میانی صندلی ها شاهد بهره مندی روکش چرم مصنوعی با دوخت های رنگی هستیم که با طراحی داشبورد و صندلی ها هماهنگی دارد.
در بالای داشبورد از مواد نرم و لطیفی مانند پنل درها استفاده شده است که حس خوبی را به سرنشینان منتقل می کند. در این قسمت دو صفحه نمایش متصل را مشاهده می کنید که یکی از آنها به سیستم چندرسانه ای متصل است و بسیاری از قسمت ها از طریق این قسمت تنظیم می شوند و دیگری به عنوان یک مجموعه دیجیتال استفاده می شود که کیفیت را بهبود می بخشد و گرافیک بسیار خوبی دارد. قسمت میانی داشبورد نیز با چرم مصنوعی با دوخت های رنگی پوشانده شده است که تکمیل کننده طراحی داشبورد این خودرو است. البته در تمامی این موارد باید به نورپردازی داخل کابین این خودرو نیز توجه کرد چرا که زیبایی این قطعه و طراحی خوب آن دو چندان می شود.
در قسمت کنسول مرکزی از طرح فیبر کربن استفاده شده است که روحی اسپرت را به همراه دارد جک امبو حس هیجان را به مسافران منتقل می کند. دکمه استارت این خودرو در بالای شیفتر قرار دارد و برخی از سوپر اسپورت های اروپایی را شبیه سازی می کند. او دستور می دهد JEC Embu از نوع کمکی برقی است و سختی یا نرمی آن بسته به سرعت خودرو تغییر می کند و در تثبیت خودرو بسیار موثر است.
فرمان این خودرو از نوع برش خورده و دارای طراحی مثلثی یا T شکل است و از کلیدهای کنترلی تعبیه شده روی آن می توانید به امکانات و قطعات مختلفی مانند تنظیمات کیت اگزوز یا سیستم مالتی مدیا دسترسی داشته باشید. صندلی JEC Embu دارای طراحی نیمه اسپرت، ارگونومی خوب و قابل تنظیم الکتریکی است. روکش صندلی این خودرو از چرم مصنوعی ساخته شده و از دوخت های رنگی متناسب با رنگ کابین استفاده شده است. هر چند GAC را فعال کنید این خودرو یک سدان اسپرت محسوب می شود اما فضای ردیف عقب این خودرو در مقایسه با فاصله بین دو محور 2736 میلی متری بسیار راحت و کاربردی است و امکاناتی مانند; دریچه سیستم تهویه، زیر زانویی، پورت USB، گالوانی و … از جمله امکاناتی است که در پشت این خودرو به چشم می خورد.
امکانات ایمنی و لوکس
ویژگی های ایمنی | شش ایربگ 10 نقطه ای – کنترل پایداری الکتریکی – کنترل سرازیری – ترمز اضطراری خودکار – خط رادار |
امکانات رفاهی | تهویه مطبوع اتوماتیک – تمیز کردن هوای کابین – سانروف برقی – تزئینات داخلی چرم مصنوعی – صفحه نمایش لمسی – آمپر چراغ جلو دیجیتال – رانندگی در خط اتوماتیک – کروز کنترل تطبیقی - سیگنال رادار – نوربالای اتوماتیک – تکنولوژی LED – سنسور نور – سنسور باران – رینگ آلومینیومی – استارت دکمه ای – روشنایی کابین – فرمان برقی – صندلی های جلو برقی با خنک کننده اتوماتیک – ترمز دستی برقی – تنظیم حالت رانندگی – اهرم دنده برقی – کیت اگزوز – شارژر بی سیم تلفن همراه – دنده پشت فرمان |
مزایا و معایب
منافع | کیفیت مونتاژ خوب – امکانات ایمنی خوب – کابین جادار – شتاب و عملکرد فنی خوب |
معایب | عدم وجود برخی امکانات رفاهی مانند گرمایش صندلی جلو و دوربین 360 درجه |
رقبای GEC Empo
همانطور که قبلا ذکر کردیم JEC Embu (GAC Embu) یک سدان اسپرت است. متاسفانه تعداد خودروهای ساخته شده در این سبک و کلاس چه در خودروهای وارداتی و چه در خودروهای کلکسیونی چندان زیاد نیست اما در بین خودروهای وارداتی می توان مکث خوب رقیب این خودرو محسوب می شود. همچنین جزو خودروهای جمع آوری شده است Fenix Arrizo 6 GT و KMC J7 آنها رقیب مستقیم این خودرو هستند.
آلبوم عکس
سوالات متداول
JEC Empo از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با تزریق مستقیم سوخت استفاده می کند که می تواند در مجموع 168 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور تولید کند و از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخ ها منتقل می شود تا به جلو حرکت کند.
از ویژگی های JEC Empo می توان به 6 مورد اشاره کرد کیسه هوا ده امتیاز سیستم کنترل پایداری، ترمز اضطراری، حرکت رادار بین خطوط، کنترل استارت در سربالایی، رادار هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از خط، نوربالای خودکار، رادار کمک راننده در ترافیک، رادار سیگنال خوان، کنترل سرعت تطبیقیدنده پشت فرمان، فرمان برقی، خنک کننده صندلی جلو، سنسور نور، کیت صدای اگزوز، سانروف، تهویه اتوماتیک با قابلیت تصفیه هوای داخل کابین، ترمز دستی برقی، قرارداد اتوماتیک، سیستم کنترل فشار باد لاستیک، سیستم صوتی حرفه ای، تقویت کننده دیجیتال جلو، صفحه نمایش لمسی سیستم چند رسانه ای، شارژر بی سیم، دکمه پاور و غیره.
نوشته شده توسط JC Embu; بررسی تست و تصویری + مشخصات فنی اولین بار در جدیدترین خودرو. برگشت
منبع: https://akharinkhodro.ir/cars/gac/gac-empow/