BYD تقریباً 3 درصد از بازار خودروهای برقی ژاپن را به خود اختصاص داده است

بی وای دی و تصاحب نزدیک به ۳ درصد از بازار خودرو های برقی ژاپن

تاریخ انتشار 30 تیر 1403 ساعت 11:00


BYD تقریباً 3 درصد از بازار خودروهای برقی ژاپن را به خود اختصاص داده است

BYD توانسته است حضور خود را در بازار ژاپن قوی تر از گذشته کند. نگاهی به آمار فروش خودروسازان مختلف در نیمه اول سال جاری نشان می دهد که این شرکت توانسته 2.7 درصد از بازار خودروهای برقی ژاپن را به خود اختصاص دهد.

بر اساس آخرین گزارش خودرو، بر اساس گزارش انجمن واردکنندگان خودرو ژاپن، در شش ماهه نخست امسال 113 هزار و 887 دستگاه خودرو به این کشور وارد شده است. این رقم نسبت به سال قبل 7 درصد کاهش داشته است. از این تعداد، واردات خودروهای تمام برقی به 10 هزار و 785 دستگاه افزایش یافت. این رقم معادل حدود 9.5 درصد از کل آمار بوده و نسبت به سال قبل 2 درصد رشد داشته است.

BYD تقریباً 3 درصد از بازار خودروهای برقی ژاپن را به خود اختصاص داده است

تجزیه و تحلیل داده های موجود نشان می دهد که 10 درصد از کل خودروهای الکتریکی وارداتی متعلق به BYD است. اگرچه اعداد ذکر شده چندان گویای آن نیستند، اما باید به این نکته اشاره کنیم که خودروسازان ژاپنی در فروش مدل های تمام برقی چندان موفق نبوده اند. بر اساس آمار، برندهای ژاپنی در نیمه اول سال جاری 29 هزار و 282 خودروی برقی را به شهروندان خود تحویل داده اند. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 39 درصد کاهش چشمگیری داشته است. یکی از دلایل اصلی این کاهش چشمگیر را می توان کاهش تقاضا برای مدل نیسان ساکورا دانست. این خودروی کوچک شهری از نظر اندازه و مشخصات شباهت زیادی به Wuling Hongguang Mini EV دارد. در نیمه اول سال جاری، بازار خودروهای برقی سبک ژاپن به 13540 دستگاه رسید. حدود 90 درصد از این حجم در اختیار ساکورا است.

در حال حاضر مدل های برقی 1.6 درصد از کل بازار خودروهای ژاپن را به خود اختصاص داده اند. این رقم نسبت به نیمه اول سال گذشته 0.7 درصد کاهش داشته است. اگرچه خودروهای وارداتی زیادی به ژاپن وجود ندارد، اما 27 درصد مدل های وارداتی برقی هستند.

BYD تقریباً 3 درصد از بازار خودروهای برقی ژاپن را به خود اختصاص داده است

BYD از 31 ژانویه 2023 با کراس اوور Atto 3 وارد بازار ژاپن شده است. در حال حاضر این شرکت علاوه بر آتو 3، دولفین هاچ بک و سیل سدان را نیز در گستره محصولات خود دارد. در نیمه اول سال جاری، اعداد فروش این شرکت چینی در ژاپن 88 درصد افزایش یافته است. به لطف این رشد شگفت انگیز، BYD از رتبه 19 به 14 در نمودار فروش رفت. طبق آمار این شرکت در خردادماه 149 دستگاه خودرو فروخته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60 درصد رشد داشته است. این خودروساز بزرگ چینی قصد دارد تا پایان سال تعداد نمایندگی های خود در ژاپن را از 55 به 90 برساند. پیش از این، این شرکت فروش 30000 خودرو در سال 2025 را به بازار ژاپن هدف گذاری کرده بود.

منبع: https://akharinkhodro.ir/car-news/foreign-car/%D8%A8%DB%8C-%D9%88%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8-%D9%86%D8%B2%D8%AF%DB%8C%DA%A9-%D8%A8%D9%87-%DB%B3-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7/