گیاهان گلدار زینتی مناسب آپارتمان و باغ، انواع گیاه گلدار

انگور نیز یکی دیگر از گزینه های بسیار عالی که برای کاشتن در حیاط خانه است. این گل زیبا مبدایی هلندی داشته و گونه های مختلفی دارد که در هر شرایط بد و نامساعدی ماندگار است. تنوع این گیاه بسیار بالا است و به گونه های مختلفی تقسیم می شود. بخش پایینی و اصلی که پایه یاStock نامیده میشود و بخشی را که از گیاه دیگر جدا میشود و روی گیاه مادری چسبانده میشود را اصطلاحاً پیوندک Scion میگویند. گیاه شمشیری که با نام سانسویریا نیز شناخته میشود را زبان مادرشوهر هم میگویند. برگ های این گیاه گوشتی و ضخیم هستند و به صورت مرتب و متناوب در خوشه هایی کوچک قرار دارند. در قرون وسطی از این گیاه قطره هایی تهیه می کردند که برای جذابیت بیشتر چشم ها استفاده می شد. این گیاه چند ساله از اندازه مینیاتوری تا 7 متر، متفاوت است و در هر جامعه و فرهنگی نمادی خاص محسوب می شود. همچنین ساکولنتها به از بین بردن آلایندههای مضر موجود در هوای بسته کمک میکنند. خواص و ویژگیهای گیاهان با یکدیگر متفاوت است و بهتر است ابتدا از مضر نبودن گلها و گیاهان اطمینان حاصل کنید، بهویژه اگر در خانه کودک دارید.

نیمه مقاوم و حساس و همچنین یک ساله، دو ساله، چند ساله و درختچه مانند می باشد . گیاه فیکوس بنجامین مواد شیمیایی مانند بنزن، تولوئن و زایلن را جذب و بجای آنها اکسیژن تولید میکند. اگر هوا سرد است باید نشاء کردن را در محیطی گرم مانند منزل یا گلخانه ( محیطی پر نور) انجام دهید . توصیه میشود حتی اگر در مقابل پنجرهی آفتابگیر و بزرگی قرار گرفته باشد، خصوصا در بهار و تابستان که گیاه در حال تولید برگهای جدید و لطیف است، سعی کنید جلوی نور را با پردهی ضخیم بگیرید. اگر عاشق درست کردن دسرهای خوشمزه و رنگارنگ هستید، میتوانید از این راه کسب درآمد کنید. مهم ترین شرط نگهداری این گل مناسب باغچه، آبیاری درست آن است. این گل مناسب باغچه، مقاوم در برابر تغییرات دما، رشد سریعی دارد و بوته های فشرده آن باغچه را پر نشان می دهند.

اگر چه با گسترش شهر نشینی انسان از طبیعت دور شده ولی علاقه و لذت بردن از طبیعت و گیاهان هنوز هم در انسان وجود لیست گیاهان زینتی دارد. به عنوان مثال، بابونه رومی نه تنها زیباست، بلکه خود به خود در باغ شما گسترش می یابد. گیاهان آبزی نه تنها برای تزئین این مکان ها، بلکه برای حفظ یک اکوسیستم طبیعی در همان مکان ها ضروری هستند. بنابراین برای بگونیا عروس، هر فضایی که نوردهی بالایی دارد مانند پنجره ها و بالکن های جنوبی، پاسیو، راه پله که نور طبیعی فراوانی را در طول روز دریافت می کنند، بسیار عالی و مناسب است. اما بزرگترین مشتریان گل و گیاهان زینتی ایران در سالهای گذشته نیز کشورهای عراق، آذربایجان، اوکراین، مولداوی، بلاروس، گرجستان، ارمنستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و روسیه بودهاند؛ که بسیاری از آنها مانند گرجستان، روسیه و بلاروس در واقع محل ترانزیتی برای گلهای صادراتی ایران به کشورهای دیگر هستند و گلهای ایرانی بعد از ورود به این کشورها مجدداً در بستهبندیهای نو و با نامهای نو، از طرف این کشورها صادرات میشوند. محل طبیعی رشد این گیاه در مناطق کوهستانی و دل صخره هاست، به همین دلیل زمانی که مهمان باغچه ها می شود، بهتر است اطراف آن را با تخته سنگ تزئین کنید.

گل های این گیاه سفید رنگ و زنگوله ای شکل هستند و حالت کم پشت دارند. رشد سالیانه این گیاه 30 سانتی متر است. این گیاه مناسب باغچه، در خاک زهکشی شده مرطوب، در معرض تابش نور آفتاب و با آبیاری متوسط رشد می کند. گل مرجان، گیاهی آفتاب دوست است، که در نبود آفتاب برگ ها و گل هایش را از دست می دهد. این گیاه دایمی با برگ های مرکب و گل های زیبا در رنگ های بنفش، قرمز و سفید وجود دارد. این گیاه در زمستان هایی با هوای ملایم رشد کرده و گل های زرد و سفید دارد. با استفاده از نکات بالا به خوبی رشد و نمو کرده و سالم خواهد ماند.

• کلیه شرایط محیطی اعم از نور و حرارت و رطوبت محیط خود را به کارشناس گوشزد نمایید تا گلدان مناسب را به شما معرفی نماید، نام گیاه را سئوال کنید و در صورت امکان نام علمی آن را به خاطر بسپارید تا بتوانید اطلاعات جامع تری دربارة آن در منابع و مأخذ کسب نمایید. گیاه گرمسیری شفلرا با نام انگلیسی (umbrella tree) و نام علمی (Schefflera arboricola) بومی سرزمين استراليا است و دارای برگهای سبز و ابلق و چرم مانند است. مانند شیر خشت، پیچ گلیسین، پیچ امین الدوله و انواع پیچ. بعضی از انواع پیوندی ختمی گلهای چندرنگ دارند که اندازه آنها به یک ظرف بزرگ سالاد میرسد.

کوکب کوهی، گیاهی چند ساله است که تا ارتفاع 120 سانتی متری رشد می کند. کوکب (Dahlia) و کوکب کوهی (Rudbeckia) از خانواده بزرگ میناییان هستند و با گلهای داوودی نیز خیشاوندی نزدیکی دارند. گل های درشت و ساعتی شکل آن در رنگ های قرمز، ارغوانی، آبی و بنفش وجود دارند. گل پامچال نمادی برای از راه رسیدن بهار است، و اغلب در زیر درختان منظره ای از رنگ های سفید، صورتی، قرمز یا آبی خلق می کند. گل های آن سفید، بنفش، آبی به طول ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر هستند که در بهار نمایان میشوند و معمولا در اواسط ماه فروردین به اوج خود میرسند. گروه سوم: گیاهان سوزنی برگ و مقاوم هستند که در تمام طول سال سبز هستند و به پشت بام سبز زیبایی خاصی می دهند.

این گیاه بالارونده دارای بوته ای بلند و برگ های بیضی شکل متصل به هم است، که به صورت تقسیم پنجگانه درآمده است. این گل می تواند در محیط کوچکی از باغچه، به صورت درختچه، در گلدان و حتی به شکل بالارونده از دیوار پرورش یابد. این گل مقاوم در برابر سرما، حتی می تواند چند درجه زیر صفر را نیز تحمل کند، اما کاهش ناگهانی دما آن را از بین می برد. آبیاری این گیاه، در زمان خشک شدن خاک انجام می گیرد. در این بازار نیز همانند دیگر بازارهای گل و گیاه، تمام اقلام جانبی پرورش گیاهان هم به فروش میرسد. گیاهان همیشه سبز یکی از گیاهان چشم نواز در فضای سبز می باشند، زیرا این گیاهان در تمام طول سال برگ های خود را حفظ می کنند.

بستر خاک این گیاه باید نسبتا حاصلخیز باشد، بیش از اندازه مرطوب و غنی نباشد و زهکشی درستی داشته باشد، مانند مخلوطی از خاک برگ و کود پوسیده. «چرا صادرات گل و گیاه کم شد؟ این گل بدون عطر، یکی از انواع گل های زینتی پر طرفدار است. این گیاه در آب و هوایی معتدل به عنوان گیاهی زینتی کشت می شود. نیاز ندارد، حتماً بـه سراغ گیاه هوایی بروید. این گیاه سایه دوست علاقه زیادی به آبیاری دارد. هنگام انتخاب مکان مناسب برای کاشت آن نیز، در نظر داشته باشید که بنفشه پنسی در مکانی با نور کامل خورشید تا سایه نسبی بهترین رشد را خواهد داشت. شاید شما با کامه گیاهان چند ساله علفی برخورد کرده باشید. این گیاهان قادرند در فصل زمستان برگ های خود را حفظ کرده و بدون حتی کوچکترین تغییر رنگ آن ها را نگه دارند. با این حال، آنها مقداری سایه را تحمل می کنند و حتی ممکن است در اوج تابستان از آفتاب گرم بعد از ظهر استقبال کنند. این گیاه زیبا به مکانی با نور غیر مستقیم آفتاب نیاز دارد، اما در تابستان به دلیل گرمای زیاد بهتر است در مکانی که نیمه سایه است، قرار بگیرد. کوکب کوهی در نور مستقیم آفتاب، رطوبت و آبیاری کم در خاکی حاصلخیز رشد می کند و نیاز چندانی به نوع خاصی از نگهداری ندارد.

همچنین مادهها پرهایی هاشور خورده در دم و نرها پرهای دم ساده دارند. بهترین کود برای این گل کود گوسفندی آفتاب خورده است، که بهتر است در بهار به آن داده شود. نور مستقیم آفتاب سبب گلدهی پیچ اناری می شود. چون گیاه فیلودندرون از گیاهان استوایی است، بهتر است که خاک آن مرطوب بماند و در معرض نور غیر مستقیم قرار بگیرد. این گیاه خزان شونده، تا حدودی در مقابل خشکی خاک مقاوم است، اما گیاه جوان آن به آبیاری منظم نیاز دارد. مشاهدهی گونههای خزان دار و تغییر رنگ برگها در پاییز و زمستان و جوانه زنی مجدد آنها در بهار بسیار مورد توجه علاقمندان است. نکته حائز اهمیت در نگهداری و پرورش این گیاه در باغچه، توجه به عدم رشد علف های هرز در اطراف ریشه های آن است. اگرچه کارشناسان معتقدند که به طور کلی ۶۰ درصد تولیدات گل و گیاه در کشور قابلیت صادرات به خارج از کشور را دارند، اما موانع پیش پای ایران از جمله عدم روابط قوی و مناسبات با کشورها، فراهم نبودن زیرساختهای سخت افزاری مانند خطوط هوایی و ریلی مناسب برای صادر کردن گلها و گیاهان و عدم شناخت ذائقه و سلیقه مصرفکنندگان گل در کشورهای خارجی سبب شده تا این تولیدات مناسب به صادرات بیشتر منجر نشود.

خاک های سرشار از هوموس، خاک برگ و کودهای شیمیایی برای رشد گیاه مناسب هستند. گیاه پول چینی یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی برای تصفیه مواد شیمیایی مضرر موجود در فرش، رنگ دیوارها، چسبی که در تجهیزات خانگی استفاده میگردد و … شاید جالب باشد اگر بدانید این گیاه زیبا در لیست پیشنهادی و مورد تایید ناسا بیشترین امتیاز را برای تصفیه آلودگی های داخل منزل دریافت کرده است. بعضی از گیاهان باعث تصفیه هوا شده و خانه را از سموم پاک می کنند. این گیاه می تواند باعث بروز درماتیت تماسی در افرادی که به آن حساسیت دارند شود. گیاهان همیشه سبز برای انسان شهرنشین که اکثر اوقات از طبیعت دور است بسیار مفید بوده، و باعث تغییر روحیه می شود.

این گیاه در محیطی با نور مستقیم و محیط روشن رشد می کند و نیاز به آبیاری زیادی ندارد. بنابراین از قرار دادن آن در بخشهای تاریک و همینطور تابش مستقیم آفتاب باید اجتناب شود. گلخانه دو طرفه، به دلیل آنکه از دو جهت بطور کامل در معرض تابش آفتاب قرار دارد، یکی از مناسب ترین انواع گلخانه برای پرورش محصولات مختلف، از جمله گل های زینتی است. آبیاری این گل مناسب باغچه، به صورت دو بار در هفته است. این گل مناسب باغچه، از سه طریق تکثیر می شود: کاشت بذر، تقسیم بوته و قلمه زدن ساقه. تکثیر این گیاه مناسب باغچه، از طریق بذر و روش رویشی است. این گل مناسب باغچه، از طریق ساقه و دانه تکثیر می شود. مهم ترین عارضه این گیاه، پوسیدگی ریشه هاست، که از طریق خاک زهکشی شده و آبیاری به موقع رفع می شود. بهترین فصل برای کاشت این گیاه، بهار و پاییز است. این گیاه معطر مناسب برای کاشت در پارک ها، چمن کاری ها، فضای سبز و باغ های صخره ای می باشد. مناسباند. بعضی از آنها را میتوانید در فضای باز هم نگهداری کنید ولی با تغییر فصل باید دوباره به داخل خانه منتقل کنید. 🍌تغذیه: گیاه را با کودهای مایع و جامد محلول در اب مخصوص گیاهان زینتی طبق دستور هر دو هفته یکبار تغذیه کنید.

بهترین زمان کاشت این گیاه اوایل بهار و در فاصله های 40 سانتی متری از یکدیگر است. تکثیر این گیاه از طریق تقسیم بوته و جدا کردن پاجوش انجام می شود. برخی از گیاهان به دلیل شرایط آب وهوایی در شهرخاصی کشت داده می شوند این گیاهان از طریق عرضه آنلاین در اختیار مشتریان سراسر کشور قرار می گیرد. انس انسان و بشر با طبیعت یک سابقه دیرینه داشته به همین دلیل بسیاری از گیاهان به ویژه نوع زینتی و همیشه سبز آن ها طرفدار زیادی پیدا کرده اند. عمر طولانی گل هایش، این گیاه را به یک انتخاب مناسب برای گیاهان گلخانه ای یا پاسیو کرده است. برگ های بیضی شکل این گیاه به رنگ سبز و به صورت کرک دار هستند.