پیشرو موتور پارسیان معرفی کامل موتور های دیزلی و کاربرد های آن | centraldiesel

ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با برخی از مهم ترین بخش های موتور اشنا کنیم. البته امروزه برای زیر دریایی های فوق پیشرفته از موتورهای هسته ای و درونسوز و یا موتور های عظیم برقی استفاده می شود که در این صورت نویز را تا حد بسیار زیادی از بین برده و دشمنان متوجه حضور زیر دریایی ها نمی شود . تانک هایی با وزن 2000 تن را با سرعت های حتی 60 کیلومتر بر ساهت جابه جا می کرد و این شد که استفاده از موتور های بسیار پر قدرت دیزلی در این صنعت نیز جا افتاد و تا امروز از پیشرفته ترین موتور های دیزلی رو نمایی شد .

کاهش هزینه های نگهداری و نصب از مزایای مجله خبری دیزل مرکزیات در این سری به‌شمار می‌رود. موتور دیزل های پرکینز سری 1100D در سال 2003 و با کاهش صدای و استاندرد های جدیدتر به نسبت نسل قبلی خود به بازار عرضه شد. درواقع ازنظر نیروی محرکه موردنیاز دریکی از زیرمجموعه‌های گروه A (بار زیاد) و گروه B (بارکم) قرار می‌گیرند. موتور مورد ادعای این مؤسسه موتور پیستون مقابل است که از ترکیبی از موتورهای دوزمانه و چهارزمانه است که به همین دلیل شش‌زمانه خوانده می‌شود.

پمپ استخری

با این حال، هنگام راه‌اندازی موتور، گاهی اوقات از گرمایش مکمل سیلندرها استفاده می‌شود، زیرا دمای هوای درون سیلندرها توسط نسبت تراکم موتور و دمای کار معمول آن تعیین می‌شود. هر دو طراحی دو زمانه و چهار زمانه موتور را می توان در میان موتورهایی با سوراخ (قطر سیلندر) کمتر از 600 میلی متر (24 اینچ) یافت. موتور دیزل دارای بخش های زیادی است که هر قسمت آن وظایفی را بر عهده دارند.

http://digitalmags.irدر نوعی دیگر از موتور ژنراتور دیزلی، بدنه موتور به صورت پرده دار طراحی شده که مسقتیم در ارتباط با هوای خنک است و موتور را خنک نگه میدارد. موتورهای دیزل براساس طرز کارکردشان به دو دسته موتورهای چهارزمانه و دوزمانه تقسیم میشودند. در این موتورها ها 4 عامل اصلی مکش یا تنفس – تراکم یا فشار – کار یا انفجار و تخلیه یا دود انجام میشود. آکروید استورات در سال 1890 میلادی امتیاز ساخت موتوری را بدست آورد که در آن هوای خالص در سیلندر موتور متراکم میشد و سپس به منظور جلوگیری از اشتعال، سوخت داخل هوای متراکم شده تزریق می شد، فشار این موتورها بسیار پایین بوده است.

سیستم اگزوز موتورهای دیزلی

هم چنان چه در بالا نیز اشاره شد، هر چه نسبت تراکم بیشتر، توان تولیدی نیز بیشتر خواهد بود. پس از خاتمه تزریق سوخت عمل سوختن تا حدود 3/2 از زمان قدرت ادامه پیدا می‌کند. فشار زیاد گازهای منبسط شده (به علت احتراق) پیستون را به طرف پایین و تا نقطه مرگ پایین می‌راند.

  • موتورهای دیزلی، نوعی پیشرانه است که در فرایند خود به شیوه‌ای متفاوت از خواهرخوانده خود یعنی موتورهای بنزینی عمل می‌کند.
  • بخش استخراج معادن و استخراج معادن در سراسر جهان به شدت به قدرت دیزل برای استفاده از منابع طبیعی مانند سنگ معدن، فلزات گرانبها، سنگ آهن، نفت، گاز و زغال سنگ متکی است.
  • بر همین اساس، ضـرورت شناسـایی، تفکیـک و طبقـه بندی موتورهای مورد استفاده در این مجموعه بیش از پیش آشکار می‌شود.
  • سوخت گازوئیل موادی نظیر کربن دی اکسید، نیتروژن اکسید و … را پخش می‌کند که برای محیط زیست آلاینده محسوب می‌شوند.
  • در موتورهای معمولی چهار زمانه، سوپاپ های ورودی و خروجی و نازل تزریق سوخت در سرسیلندر قرار دارند.
  • سوخت در موتور دیزل، به‌جای منبع مجزای انرژی احتراقی (مانند شمع موتور)، با در معرض فشار و دمای ناگهانی گاز فشرده شده‌ای هوای اکسیژن (معمولا هوای اتمسفری) ناگهانی مشتعل می‌شود.