پمپ تزریق سوخت کارکرده کارخانه, با کیفیت خوب بخرید پمپ تزریق سوخت کارکرده محصولات از چین | centraldiesel

در این مطلب نحوه عملکرد موتورهای دیزل به‌طور کامل توضیح داده شده است. این قسمت وظیفه دارد تا سوخت دیزل را با بالا بردن فشار سوخت به انژکتورها برساند تا بتواند وارد محفظه احتراق شوند. در پایان پیستون یکبار دیگر به طرف پایین حرکت می‌کند و با شروع زمان تنفس چرخه جدیدی آغاز می‌گردد. در سال ۱۸۹۲ دکتر رودلف دیزل آلمانی حق امتیاز موتور طراحی شده‌ای را به ثبت رساند که در آن اشتعال ماده سوختنی، بلافاصله پس از تزریق سوخت به داخل سیلندر انجام می‌گرفت. این اشتعال عامل حرارت زیادی بود که در اثر تراکم زیاد هوا به‌وجود می‌آمد. شمع گرمکن یک سیم گرمکن الکتریکی است (مانند سیم های داغی که شما در یک برشته کن می بیننید) که محفظه احتراق را گرم می کند و دمای هوا را موقعی که موتور سرد کار می کند را افزایش می دهد.

مقاله پیشنهادی : هزینه گواهینامه رانندگی در سال جدید چقدر است ؟

اگر فیلتر سوخت دیزل قبل از زمان معمول مسدود شود، این نشان می دهد که میزان آلاینده ها در سوخت بسیار بالاتر از حد طبیعی است. فشار مورد نیاز از پمپ پر فشار به ریل سوخت و انژکتورها در حالت ایده ال باید 300 بار باشد اما وقتی موتور روشن می شود و زیر بار میرود این عدد از 1200 تا 2000 بار تغییر میکند. شلنگ آب و واتر پمپ که وظیفه انتقال حرارت موتور دیزل به بیرون را دارا می باشند. ۱۱٫سوخت دیزل مستقیما از نفت بدست می آید اما برای تولید بنزین نیاز به تقطیر است.

از موتور دیزلی در چه مواردی استفاده می‌شود؟

این امر کمک میکند تا مقاومت سیلندر و حلق های پیستونی نسبت به حرارت بالا رود . ۳٫سوخت های سنگین مانند دیزل (گازوئیل) دارای رتبه ساتان بالاتر و اکتان پایین تر هستند در نتیجه باعث افزایش تمایل برای احتراق خود به خودی و به طور کامل در سیلندر هستند . به همین سبب در هنگام تزریق دیزل به محفظه عمل سوختن به طور کامل انجام می‌شود. بزرگترین موتور دیزل در سال ۲۰۰۶ عرضه شده است که یک دیزل دریایی به نام Wärtsilä-Sulzer RTA96-C است که توان خروجی ۸۴٫۴۲ مگا وات برق معادل ۱۱۳٫۲۱۰ اسب بخار را با سرعت ۱۰۲ دور در دقیقه تولید می‌کند.

غالباً روي مجله خبری دیزل مرکزیهاي ديزل زميني بزرگ و بعضي از موتورهاي متوسط ، نصب مي شود. هر سيلندر اين نوع موتورها يك پمپ خاص خود را دارد تا سوخت را به سوخت پاش آن سيلندر برساند. اگر موتور با دور rpm1000، يعني 1000 دور در دقيقه ،كار كند، عمل سوخت پاشي بايد در300 را ثانيه انجام شود و شروع سوخت پاشي نبايد به مدتي بيش از زمان لازم براي يك درجه چرخش ميل لنگ به تعويق بيفتد . بر آورد نشان مي دهد كه حتي وجود پنج گرم ذرات ساينده ريزي حتي پنج ميكرون ، مي تواند به پمپ سوخت پاش صدمه بزند.

  • 4- بیشتر موتورهای دیزلی در هنگام روشن بودن، سر و صدای زیادی تولید می کنند.
  • این نوع از موتور پس از آن سفر، در میلیون‌ها خودرو دیگر نیز استفاده شده است.
  • این قسمت یک دیسک فلزی است که برای ذخیره انرژی جنبشی و انتقال یکنواخت آن برای ایجاد یک حرکت صاف به کار می‌رود.
  • همچنین چون کارکرد پیشرانه‌ دیزل به داغ شدن هوا در سیلندر وابسته است، روشن شدن این پیشرانه‌ در سرمای زیاد ممکن است کمی به سختی انجام شود.
  • یعنی موتورهای دیزلی بسیار سنگین ‌تر و قوی ‌تر هستند، زیرا برای دستیابی به انفجار باید فشار بالایی ایجاد کنند.
هوا در داخل سیلندر بیشتر متراکم می شود در نتیجه گرمای زیادی ایجاد شده، که به روشن شدن موتور کمک می کند . ابتدا کلید را در جرقه می‌چرخانید و سپس منتظر می‌مانید تا موتور بتواند گرمای موردنیاز را در سیلندرها ایجاد کند. چرخاندن کلید باعث آغاز شدن فرایندی می‌شود که در آن سوخت به سیلندرها وارد می‌شود و در نتیجه سیلندرها گرم می‌شوند. سوخت موتور دیزل نسبت به بنزین فراریت کمتری دارد و گرم شدن محفظه احتراق آسان‌تر است؛ بنابراین سازندگان، شمع‌های کوچکی را نصب می‌کنند که این شمع‌ها با باتری کار می‌کنند تا هوای سیلندر را از قبل گرم کنند‌. عنوان موتورهای دیزل که به نام موتورهای اشتعال بر اثر فشار بالا نیز شناخته می­شوند، از نام دکتر رودلف دیزل اقتباس گشته که در حدود سال 1893 در آلمان اختراع آن را به ثبت رسانید. این موتورها از نوع موتورهای احتراق داخلی محسوب می­شوند زیرا اشتعال در داخل موتور انجام می­شود.

http://digitalmags.ir