نحوه کار دیزل ژنراتور و اجزای آن چگونه است کشتیران | centraldiesel

در این موتورها ها 4 عامل اصلی مکش یا تنفس – تراکم یا فشار – کار یا انفجار و تخلیه یا دود انجام میشود. یکی دیگر از اجزای موتور های ژنراتور دیزلی سیستم خنک کننده است. مسئولیت سیستم خنک کننده جلوگیری از گرم شدن بیش از حد ژنراتور است. مایع خنک کننده در ژنراتور آزاد می شود، که باعث خنثی کردن تمام انرژی گرمایی اضافی موتور و دینام می شود. سپس مایع خنک کننده تمام این گرما را از طریق مبدل حرارتی می گیرد و آن را خارج از ژنراتور تخلیه می کند. بخش دیگری از اجزای موتور های ژنراتور دیزلی، تنظیم کننده ولتاژ است.

اجزای سیستم برق رسانی موتور دیزل

آمریکایی‌ها اصولا از دیزل‌های سواری چندان خوششان نمی‌آید تا جایی که هنوز هم بخش خودرو‌های سواری دیزل در این کشور بازاری ندارند و این در حالی است که در اروپا نیمی از خودرو‌های فروخته شده را انواع دیزل تشکیل می‌دهند. درحقیقت دینام، مجموعه ای از هادی های الکتریکی مختلف است که محکم به دور یک هسته آهنی پیچیده شده است. اصل القای الکترومغناطیسی بیان می کند که اگر یک رسانای الکتریکی ثابت بماند و یک میدان مغناطیسی به دور آن بچرخد، جریان الکتریکی ایجاد می شود. سلام خب پیمان جان انواع اقسام نیروگاه داریم حرارتی، دیزل ژنر… تمامی دوره ها برای افراد تحت پوشش کمیته امداد، کودکان کار و نیازمندان رایگان می باشد.

  • به این شکل که دمای محفظه احتراق را بسیار زیاد میکند و پس از اینکه دما به اندازه کافی بالا رفت در این زمان ماده سوختنی را با هوا ادغام میکند.
  • برای خرید قطعات موتور دیزل به صفحه قطعات یدکی موتور دیزل مراجعه کنید.
  • هوای درون سیلندر به اندازه ای داغ می‌شود که سوخت بلافاصله و بدون جرقه منفجر می‌گردد.
  • به عبارت دیگر رینگ راندمان و کارایی موتور دیزل ژنراتور را بالا می برد.
یاتاقان بخشی از موتور دیزل ژنراتور است که روی میل لنگ قرار گرفته و باعث چرخش در موتور می گردد. در صورت اتمام روغن بین یاتاقان، شاتون و میل لنگ در موتور دیزل ژنراتور فاصله ای بین یاتاقان ها می افتد و سرانجام در اثرا اصطکاک زیاد موتور قفل می کند. طی سال‌های متمادی پس از اختراع موتور دیزل، از این نوع موتور عمدتاً و منحصراً در کارهای درجا و سنگین از قبیل تولید برق، تلمبه کردن آب، راندن قایق‌های مسافری و باری و همچنین برای تولید قدرت جهت رفع بعضی از نیازهای کارخانجات استفاده می‌شد. این موتورها سنگین، کم سرعت، دارای یک یا چند سیلندر و از نوع دوزمانه یا چهارزمانه بودند. موتورهای دیزل، به انواع گسترده‌ای از موتورها گفته می‌شود که بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی می‌توانند ماده سوختنی را شعله‌ور سازند.

http://digitalmags.ir

سپس مقداری مجله خبری دیزل مرکزی به دیواره سیلندر پاشیده شده و روغن باقی مانده از سوراخی به میل لنگ می رود. موتورهای گاز سوز از سیستم اشتعال متفاوت و پیچیده تری برای موتورهای دیزلی استفاده می کنند. در اینجا ، سوخت و گاز طبیعی با هم تزریق و فشرده می شوند و باعث می شوند مخلوط هوا و گاز منفجره شود. موتورهای دریایی موتورهای دریایی ژنراتورهای دریایی را تأمین می کنند و معمولاً با دیزل یا بنزین کار می کنند.

موتور دیزلی کدام کمپانی بهتر است ؟ ( بی ام دبلیو و یا بنز )

البته امروزه برای زیر دریایی های فوق پیشرفته از موتورهای هسته ای و درونسوز و یا موتور های عظیم برقی استفاده می شود که در این صورت نویز را تا حد بسیار زیادی از بین برده و دشمنان متوجه حضور زیر دریایی ها نمی شود . این موتورها به جای میل لنگ متصل به فلایویل , مستقیما به پره هلیکوپتر متصل می شوند به طوری که از یک جا به بعد این پره هست که با شتاب و گریز از مرکز خود موتور را در تارگت های پروازی روشن می کند . بله حالا می توانیم بگوییم موتور های دیزل در صنعت هوابرد کاربرد بسزایی دارد اما نه در زمینه هواپیمایی . موتور های ملخی , موتور های به شدت قوی و کشنده اولین هواپیمای آلمانی را می توان از بهترین نمونه های استفاده از موتور دیزل نام برد .