موتور دیزل چیست انواع موتور دیزلی و طرز کار موتور دیزل | centraldiesel

در این سیستم، پیستون چهارزمانه موجب بهبود مراحل تخلیه دود و ورود هوا به داخل سیلندر می‌شود. این موتورها معمولاً سطوح بالایی از ذرات معلق (دوده)، ترکیبات نیتروژن فعال و بو را در مقایسه با موتورهای اشتعال با جرقه آزاد می سازند. توانایی تبدیل انرژی شیمیایی ذخیره شده در سوخت به انرژی مکانیکی موتور تک بنزینی باعث شده از این مدل موتورها برای تامین انرژی کامیون های باری، تراکتورهای بزرگ، لوکوموتیوها و کشتی های دریایی استفاده شود. با تمام توضیحات داده شده می توان گفت که قدرت موتور بنزینی در برابر موتور های دیزلی بسیار کم بوده و در بسیاری از شرایط حتی نمی توان آن ها را مقایسه کرد . قدرت و نوع طراحی و پتانسیل قدرتی موتور های دیزل به قدری زیاد است که می تواند با سیلندر های بسیار کمتر در مقایسه با سیلندر خودرو های سواری قدرت بسیار زیادی را تولید کنند . موتور دیزل دو زمانه به دلیل طراحی متفاوت مراحل فوق را به جای 4 مرحله، در 2 مرحله طی می‌کند.

موتور دیزل ژنراتور دورمن

علاوه بر این، موتورهای دیزلی به مهار کردن ترکیب سوخت وارده برای کنترل قدرت وابسته نیستند. در موتورهای دیزلی برای احتراق سوخت از حرارت بالا و بدون جرقه الکتریکی استفاده می شود. در واقع با فشرده سازی زیاد اکسیژن به وسیله پیستون و ایجاد حرارت و افزودن سوخت به اکسیژن و گرما ، احتراق سوخت صورت می گیرد و سوخت به صورت مستقیم وارد سیلندر میشود.

مشاوران مجموعه‌ی آبیاران در مورد انتخاب انواع موتور دیزلی (گاروئیلی)، استعلام قیمت موتور دیزل و خرید انواع توان آن بر حسب اسب بخار در اندازه‌ها و کاربری‌های مختلف شما را راهنمایی خواهند کرد. شرکت آبیاران، نمایندگی فروش انواع موتور دیزل‌ تک (بدون ژنراتور) از برندهای معتبر اروپایی، ایرانی و چینی را برای تامین موتور جهت کوپلینگ دیزل ژنراتور در اختیار دارد. موتور دیزل نوعی موتور احتراق فشرده یا درون سوز است که در سال 1892 توسط رولف دیزل اختراع شد. یک موضوع مهم در ارتباط با موتورهای دیزلی این است که به دلیل قدرت بالا، هم‌چنان در صنعت امروز پابه‌پای موتورهای جدید در صحنه رقابت حضور دارند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید و با انواع موتور دیزل، نحوه کار، کاربردها و تفاوت آن با موتورهای بنزینی آشنا شوید.

موتور دیزل ژنراتور ولوو پنتا

بیشتر وسایل نقلیه جاده‌ای امروزی مانند کامیون‌ها، اتوبوس‌ها، کشتی‌ها، قطارهای مسافت‌های طولانی، ژنراتور های برقی سیار بزرگ، و بیشتر وسایل نقلیه معدنی و کشاورزی ، دارای موتورهای دیزلی می‌باشند. اما در برخی کشورها به دلیل سنگین بودن، پر سر و صدا بودن، و داشتن مشخصات عملکردی که شتاب‌گیری را سخت می‌کند، به اندازه وسایل نقلیه مسافربری محبوب نیستند. موتورهای دیزل مدرن پیشرفت بسیاری کرده اند و با سیستم تزریق مستقیم توربو در خودروهای امروزی، متوجه تفاوت بین موتورهای گازوئیلی و دیزل شدن سخت است. توان اصلی دیزل ژنراتور، بر حسب کاوا ، مربوط به توان موتور کوپله شده در آن با یک دینام موسوم به آلترناتور است. این توان اسمی، تعیین کننده اصلی قیمت دستگاه ژنراتور برق برای انتخاب از بین انواع مدل‌های موجود و خرید نوع مناسب آن بر حسب میزان ولتاژ و آمپر مصرفی مورد نیاز مصارف اضطراری خانگی یا دائم کار صنعتی است. یکی از موتورهای درون سوزی که از سالیان تقریباً دوری همچنان در کورس رقابت با موتورهای جدید قرار دارد، موتور دیزلی است.

  • استفاده از آنها از احتراق الکترونیکی، تزریق سوخت و سیستم های مدیریت پیشرفته موتور نیز باعث می شود تا کارکرد آنها نسبت به موتورهای هواپیما احتراق جرقه ای تولید شود.
  • به همین دلیل در سرعت‌های بـالاتر و به‌منظور فراهم آوردن شرایط مانور مناسب، نیازمند گشتاور زیاد هستند.
  • هوا باید تا دمایی بیشتر از دمایی که سوخت تزریقی می تواند مشتعل شود گرم شود.
  • استفاده آن‌ها از جرقه الکتریکی، تزریق سوخت، و سیستم‌های مدیریت موتور سطح بالا نیز باعث آسانی عملکرد نسبت به موتورهای وسایل نقلیه هوایی با جرقه احتراقی کرده است.
این نکته لازم به ذکر است که در مجله خبری دیزل مرکزی های دیزلی برای کوپل کردن آن با ژنراتور میزان تلفات نیز باید در نظر گرفته شود، یعنی میزان بازدهی موتور ها با ارتفاع از سطح دریا و همچنین دمای محیط تحت تاثیر قرار گرفته و از راندمان موتور می کاهد. کمپانی دویتس با ارائه رنج وسیعی از موتورهای دیزل یکی از برندهای به شدت معتبر و قدرتمند در این زمینه است. یک راست سر اصل مطلب رفته و مشخصات فنی موتورهای دیزل دویتس را برایتان در قالب یک جدول به نمایش میگذاریم. شما میتوانید برای آشنایی بیشتر با این موتورها به ادامه مقاله مراجله فرمایید. بسیاری از شرکت ها با استفاده از مهندسی معکوس و الگوبرداری از فن آوری های ساخت موتورهای قدیمی پرکینز موفق به تولید محصولاتی با مشخصات نزدیک به نمونه اصلی شده اند. پرکینز با افزایش دامنه موتور صنعتی خود تا 18 لیتر ، موتورهای سری 1700 ، 2200 ، 2400 ، 2500 و 2800 خود را به بازار عرضه کرد.

http://digitalmags.ir