موتور دیزل چیست؟ مشخصات فنی اجزای انواع قیمت | centraldiesel

شرکت آئودی از چند فصل قبل موتور V12 دیزل را وارد رقابت‌ها کرده است و موفق هم بوده و توانسته با همین موتور عنوان قهرمانی رقابت‌ها را از آن خود کند. پروسه تولید آن کمی پیچیده است اما در نهایت سوختی حاصل می‌شود که می‌توان با آن موتور خودرو‌های دیزل را به حرکت در آورد. فقط توجه داشته باشید این سوخت با اتانولی که از ذرت به دست می‌آید و در برخی از کشور‌ها به عنوان مکمل بنزین مورد استفاده قرار می‌گیرد متفاوت است. این جمله البته تا حدی درست است اما نمی‌تواند به طور کامل علت گران‌تر بودن گازوییل نسبت به بنزین در برخی از کشور‌های جهان را بیان کند. تولید سوخت دیزل با گوگرد بسیار پایین آن‌گونه که در استاندارد‌های اروپا و آمریکا آمده است البته گران تمام می‌شود چرا که در این شرایط باید بر روی دیزلی که از برج تقطیر نفت خام به دست می‌آید فرآوری انجام شود.

اجزای تشکل دهنده موتور دیزل

ژنراتورهای دریایی مخصوصاً برای استفاده در اطراف آبهایی ساخته شده اند که ممکن است دریای آزاد و الگوهای آب و هوایی غیر قابل پیش بینی را تجربه کنند. آنها به طور هدفمند برای استفاده در قایق ها و سکوهای نفتی دریایی طراحی شده اند. و در خطوط سوخت هیچ گرفتگی وجود نداشته باشد که از رسیدن گاز طبیعی یا گازوئیل به موتور جلوگیری کند. استفاده از ماشین آلات مکانیزه کشاورزی همانند تراکتور، تیلر و … بکارگیری ماشین آلات پیشرفته، سرعت داشت،کاشت و برداشت را افزایش داده و محصول بیشتر با کیفیت بالاتر عرضه می گردد.

سیستم تبرید و تهویه کشتی و درک کنترل ظرفیت آن

در نتیجه نیروی اینرسی وارد آمده در حرکت خطی فشار گاز مرتبا کم و زیاد می شود. این یعنی پیستون دیزل ژنراتور به وسیله بارهای مکانیکی و حرارت بالا تغییر جهت می دهد. توزیع غیر یکنواخت فشار گاز و دما، پیستون را به چالش می اندازد، لذا پیستون باید استحکام خوبی داشته باشد و خیلی سنگین نباشد. موتورهای دیزلی شمع ندارند، چراکه مرحله انفجار آن‌ها با تراکم بالای هوا و افزایش دمای آن اتفاق می‌افتد. در واقع واژه «دیزل» از نام رودولف دیزل مخترع نامدار آلمانی برگرفته شده است که ایده ساخت نوعی پیشرانه در سال 1986 در ذهنش شکل گرفت و توانست به این ایده در سال 1982 جامه عمل بپوشاند. در واقع او موفق به ساخت موتوری شد که امروزه به نام او یعنی دیزل معروف است.

  • این موتورها به جای میل لنگ متصل به فلایویل , مستقیما به پره هلیکوپتر متصل می شوند به طوری که از یک جا به بعد این پره هست که با شتاب و گریز از مرکز خود موتور را در تارگت های پروازی روشن می کند .
  • هنگامی که موتور برق را روشن می کنیم با بالا و پایین رفتن پیستون نیرویی به میل لنگ منتقل می شود.
  • مخترع موتور دیزل رودولف دیزل است که اولین موتور دیزلی را در سال 1893 میلادی ساخته و به نام او نیز ثبت شده است.
  • در دیزل ژنراتورها تبدیل انرژی سوخت گازوئیل به انرژی الکتریکی صورت میگیرد.
  • گفته میشود و فیلتر ها جز دسته قطعات مصرفی قرار میگیرد.باید توجه داشت استفاده از قطعات با کیفیت و اورجینال (اصلی ) موجوب بهبود کارکرد دیزل ژنراتور و استهلاک کمتر قطعات می گردد.
مجله خبری دیزل مرکزی با کمک شاتون سوخت و هوا را داخل سیلندر فشرده و انباشته می سازند. پیستون به تنهایی کافی نیست و ممکن است باعث ایجاد نشتی سیال از جداره های سیلندر شود. لذا برای جلوگیری از نشتی آن؛ رینگی به دور پیستون قرار می گیرد که مانع فاصله افتادن با دیواره سیلندر می گردد. به زبان ساده تر بگوییم موتور، کل قدرت خود را از پیستون دریافت می کند. در انتهای زمان تراکم در حالیکه هر دو سوپاپ همچنان بسته‌اند و پیستون به نقطه مرگ بالا می‌رسد مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به درون هوا فشرده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده می‌شود و ذرات سوخت در اثر این درجه حرارت زیاد محترق می‌گردند.

حالت‌‌های موتور دیزل دو زمانه

این سوختن و احتراق باعث انرژی زیادی می‌شود و موجب آن است تا پیستون به سمت پایین حرکت کند و باعث حرکت میل لنگ میشود . موتور دیزلی دارای بهترین راندمان حرارتی است یعنی هنگام کار نسبت به موتور بنزینی و گازی گرمای موتور را بهتر دفع می‌کند. در ابتدا سوخت وارد موتور شده و سپس به وسیله پیستون بالا رفته و فشرده می شود و سپس سوخت به وسیله جرقه شمع منفجر شده و قدرت ایجاد شده از انفجار پیستون را به حرکت در می آورد . اما در موتور های دیزلی روند کار بسیار فرق می کند ( بالا تر توضی داده ایم ) .

http://digitalmags.ir