موتور دیزل چیست؟ مشخصات فنی اجزای انواع قیمت | centraldiesel

به اپراتور ژنراتور اجازه می دهد تا سیستم های مختلف ژنراتور را کنترل کرده و در صورت لزوم آنها را تنظیم کند. این کنترلر ها مقدار ولتاژ تولید شده توسط ژنراتور ، جریان الکتریکی و فرکانس آن را اندازه میگیرند. نظارت بر سیستم توسط نمایشگرهای مختلف انجام می شود و تنظیمات ژنراتور از طریق یک سری دکمه ها و / یا سوئیچ ها تنظیم می شود. متاسفانه لوازم چینی در بازار به وفور به چشم میخورد و متاسفانه تجار ما با همکاری چین، این اجناس را به نام اصلی میفروشند و هیچکس پاسخگو نیست.

مقاله پیشنهادی : هزینه گواهینامه رانندگی در سال جدید چقدر است ؟

۱۳٫مجله خبری دیزل مرکزی اگر طراحی اجزای موتور مانند فشار ، سرعت و بار انجام شده باشد میتوانند فشار فوق العاده یا توربو شارژ را بدون هیچ محدودیتی بپذیرند. ۴٫با توجه به تفاوت های بالا سوخت های دیزلی در مقایسه با بنزین و سایر سوخت های احتراقی، موتورهای دیزلی کارایی ترمودینامیکی بالاتری دارند. ۳٫سوخت های سنگین مانند دیزل (گازوئیل) دارای رتبه ساتان بالاتر و اکتان پایین تر هستند در نتیجه باعث افزایش تمایل برای احتراق خود به خودی و به طور کامل در سیلندر هستند . به همین سبب در هنگام تزریق دیزل به محفظه عمل سوختن به طور کامل انجام می‌شود. ۲٫موتور دیزل سوخت را مستقیم به داخل محفظه احتراق تزریق میکند و هیچگونه هوا اضافی جدا از فیلتر هوا و لوله های ورودی نمی‌گیرد .

لیفتراک کاران البرز تامین کننده و فروشنده قطعات انواع موتورهای دیزلی

اما در موتور‌های دیزل وضعیت متفاوت است چرا که در این موتور‌ها به آتش کشیدن سوخت بر عهده دمای بالای هوای فشرده شده است. دقیقا به همین دلیل است که گازوییل در یک ظرف با وجود آنکه با اکسیژن هوا در تماس است آتش نمی‌گیرد اما همین گازوییل اگر به اندازه کافی گرم شود و شعله به آن نزدیک شود به سرعت آتش خواهد گرفت. در موتور‌های بنزین سوز و گازسوز هم دقیقا چنین وضعیتی رخ می‌دهد و برای به آتش کشیدن (و انفجار) مخلوط سوخت و هوا از جرقه حاصل از تخلیه الکتریکی شمع استفاده می‌شود. مکانیزم موتورهای دیزل یا به طور کلی مکانیزم خودروهایی که در آن‌‌ها از سیستم دیزل استفاده شده باشد، کمی‌متفاوت است. شایعات و نکات شگفت انگیز و جالبی در پیرامون آن وجود دارد که احتمالا شما هم شنیده اید. تعداد یاتاقان ها در موتور به عواملی همچون سرعت چرخش و شدت بار آن بستگی دارد و معمولا 2 یا 5 عدد می باشد.

موتور های دیزل جاده ای

این مایع در اکثر موارد مخلوطی از آب مقطر و گلیکول با افزودنی ‌های دیگر جهت کمک به جلوگیری از خوردگی اجزاء استفاده می شوند. پس هر راننده ای باید قطعات اصلی موتور دیزل را حداقل در حالت کلی بشناسد، تا اگر مشکلی پیش بیاید، احتمال بروز مشکل و منشا آن را حدس زده و تشخیص دهد. چرا که در صورت بروز مشکلات حاد، شاید کل موتور نیاز به تعویض داشته باشد. در ادامه به توضیح قسمت های مختلف موتورهای دیزلی و اجزاء‌ آن می پرازیم. موتور دیزل یکی از انواع موتور احتراق داخلی می باشد که با احتراق تراکمی، تبدیل انرژی در سوخت دیزل به انرژی مکانیکی را فراهم می کند. در واقع این موتورها انرژی شیمیایی ذخیره شده در سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند.

http://digitalmags.irدر واقع میل لنگ قطعه ای است که برای تبدیل حرکت بالا و پایین پیستون به یک حرکت چرخشی استفاده می شود. میل لنگ تا ترکیب سوخت و هوای مورد نیاز برای احتراق بسته می ماند. این کار تا زمانی که سنسورها زمان باز شدن آن را ارسال کنند تا باعث استارت خودرو شود، ادامه پیدا می کند. این دستگاه از دو قسمت اصلی موتور دیزلی و ژنراتور یا آلترناتور تشکیل شده است.

  • در واقع میل بادامک ها دریچه ها را باز و بسته کرده و امکان احتراق را فراهم می کنند.
  • مایع خنک کننده در ژنراتور آزاد می شود، که باعث خنثی کردن تمام انرژی گرمایی اضافی موتور و دینام می شود.
  • میل لنگ یکی از پیچیده ترین قطعات است که به صورت یک حرکت چرخشی عمل می کند.
  • بنابراین، هدف از استفاده از این قطعه تولید یک جریان برق پایدار و یکنواخت است که آسیبی به دستگاه های الکتریکی وارد نکند.