موتور دیزل چیست؟ مشخصات فنی اجزای انواع قیمت | centraldiesel

همان طوری که گفته شد، سیستم خنک کننده همچنین برای خنک کردن روغن نیز استفاده می شود. چرا که دماهای بالاتر ویسکوزیته روغن را کاهش داده و باعث افت کیفیت روغن شده و یک لایه روغن مضر بین قطعات متحرک را تشکیل می دهد. برای این که بتوانیم این مشکل را رفع کنیم از خنک کننده روغن موتور استفاده می کنیم. کامیون داران و اشخاصی که با این ماشین ها سر و کار دارند باید قسمت های اصلی موتور دیزل را بشناسند و با عملکرد آنها آشنا باشند تا در مواقع اضطراری بدانند که چه کاری انجام دهند. مخترع موتور دیزل رودولف دیزل است که اولین موتور دیزلی را در سال 1893 میلادی ساخته و به نام او نیز ثبت شده است. این قطعات با تهیه یک نقطه اتصال برای ژنراتور به زمین و تأمین برق تجهیزات کمک می کنند.

موتور های دیزلی بیشتر اوقات مطابق چرخه های ۲ زمانه یا ۴ زمانه طراحی شوند ، در اصل این موتور ها جایگزین مناسب و کار آمد برای موتور های بخار هستند. در موتور های دیزلی در هنگام سرما بهتر است از هیتر ها یا گرمکن های مخصوص گرم کردن گازوئیل استفاده شود ، زیرا احتمال یخ زدن سوخت در زمستان و روشن نشدن موتور وجود دارد. اما یک روز مایکل ویلِتانژ طرحی مبنی بر استفاده موتور های دیزلی در صنعت خودرو و ارتش داد که بلافاصله مورد تحلیل قرار گرفته و محصولات بسیار زیادی ساخته شد . موتور‌های دیزل ترکیبی از دوام بالا و مصرف سوخت پایین را عرضه می‌کنند و به این ترتیب می‌توانند بخشی از ضعف‌های خود در زمینه دورگیری سریع را بپوشانند. دوام بالا به معنای راحتی خیال راننده و تیم مکانیک او در یک رقابت 24 ساعته مانند لمانز است و مصرف سوخت پایین نیز به معنای آن است که خودرو کمتر نیاز به سوخت‌گیری خواهد داشت و به این ترتیب کمتر زمانی در پیست استاپ تلف می‌شود.

http://digitalmags.ir

انرژی مکانیکی تولید شده با ورود به بخش دینام به انرژی الکتریکی تبدیل می‌گردد. دینام از دیگر اجزای دیزل ژنراتور است و وظیفه آن تولید جریان الکتریکی است. پس از رسیدن انرژی مکانیکی به دینام، این انرژی به‌وسیله نیروی الکترومغناطیسی به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود. این عمل به کمک سیم‌پیچ آهنربایی که در دینام قرار دارد صورت می‌گیرد. موتورهای پیستونی و دیزلی در تراکتور مورد استفاده قرار می گیرند در این مقاله نحوه ی عملکرد موتور دیزلی و موتورهای پیستونی یا رفت و برگشت به طور اختصار توضیح داده شده است.

سیستم تبرید و تهویه کشتی و درک کنترل ظرفیت آن

مجله خبری دیزل مرکزی دیزل کمی ساده تر از یک موتور طراحی شده برای ژنراتورهای گاز طبیعی است. در یک موتور دیزلی ، هوا توسط یک پیستون درون یک سیلندر فشرده می شود و باعث گرم شدن هوا می شود (تا دمای حداقل 1000 درجه فارنهایت). نکته مهم درباره استفاده از موتورهای دیزلی این است که حتماً باید از روغن استاندارد برای آن استفاده کرد. موتورهای دیزلی باتوجه‌به اینکه روی چه دستگاهی بسته می‌شوند به دو نوع هندلی و استارتی روشن می‌شوند.

بررسی 9 نکته مهم و شگفت آور درباره دیزل

برای اینکه بدانید چرا موتور دیزل شمع ندارد، باید مراحلی که این موتور طی کرده تا حرکت در آن صورت بگیرد را بدانید. برخی از تراکتورها نیز دارای موتور دیزلی می باشند در اینجا در خصوص عملکرد و نحوه ی کار موتور دیزلی صحبت خواهیم نمود. در واقع دیزل به نوعی از موتور اطلاق می شود که بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی برای شعله ور کردن سوخت شروع به تولید توان می نماید. در موتورهای چهارزمانه سوپاپ‌ها بالای پیستون قرار دارند، درحالی‌که در موتور دو زمانه، سوپاپ هوا روی بدنه سیلندر و پایین‌تر از سوپاپ تخلیه قرار دارد و باز و بسته‌شدن سوپاپ هوا، توسط خود پیستون انجام می‌شود. برای همین وقتی پیستون در نقطه مرگ پایین قرار دارد، مانعی جلوی سوپاپ هوا نیست، (در این حالت سوپاپ تخلیه بسته است) بنابراین هوا به‌اندازه کافی وارد سیلندر شده و پیستون به سمت بالا حرکت می‌کند.

  • موتورهای دیزلی، نوعی پیشرانه است که در فرایند خود به شیوه‌ای متفاوت از خواهرخوانده خود یعنی موتورهای بنزینی عمل می‌کند.
  • بنابراین سیستم های اشتعال بسته به منبع سوخت متفاوت خواهند بود.
  • به همین سبب در هنگام تزریق دیزل به محفظه عمل سوختن به طور کامل انجام می‌شود.
  • این لوله ها مسئولیت رساندن سوخت از باک به موتور می باشد که باید از مقاومت در برابر فشار وارده سوخت و حرارت را داشته باشد.
  • پس هر راننده ای باید قطعات اصلی موتور دیزل را حداقل در حالت کلی بشناسد، تا اگر مشکلی پیش بیاید، احتمال بروز مشکل و منشا آن را حدس زده و تشخیص دهد.
  • بسته به نوع موتور دیزل، گریس های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.