موتور دیزل و نحوه کار و اجزای اصلی ویرگول | centraldiesel

در زمان اول پیستون با حرکت از نقطه مرگ پایین به سمت مرگ بالا و حرکت میل لنگ، هوای ورودی را فشرده می‌کند. به خاطر داشته باشید که در این مرحله کماکان سوپاپ تخلیه بسته است. موتورهای دیزلی برای شروع به ترکیب سوخت و هوا و مقدار زیادی گرما نیاز دارند. این قطعات گاز دیزل را به محفظه احتراق آزاد کرده و در آنجا با هوا مخلوط می شود و احتراق حاصل از سوخت و هوا خودرو را روشن می کند. روغن در مخزن روغن ذخیره شده و توسط یک پمپ روغن، روغن از صافی عبور کرده و یاتاقان های اصلی روغن کاری می شوند.

http://digitalmags.irمجله خبری دیزل مرکزی دیزل دو زمانه به دلیل طراحی متفاوت مراحل فوق را به جای 4 مرحله، در 2 مرحله طی می‌کند. به این صورت که مکش و تراکم در یک سیکل و قدرت و تخلیه در سیکل دوم انجام می‌شود. سیستم روغن کاری سیستم روغن کاری باعث می‌شود که موتور شما به نرمی کار کند و با استفاده از روغن تحت فشار برای روانکاری و کاهش اصطکاک، مانع از ساییدگی قطعات متحرک می‌شود. سیستم روغن دارای یک پمپ روغن و فیلترهای روغن برای جدا کردن آلودگی از روغن می‌باشد. به طور خلاصه، دینام از انرژی مکانیکی تولید شده توسط موتور ژنراتور دیزلی برای هدایت روتور و ایجاد یک میدان مغناطیسی استفاده می کند. آنها می توانند آنقدر کوچک باشند که به راحتی حمل شوند یا به اندازه ای بزرگ باشند که در زیرزمین خانه ها یا واحدهای صنعتی جای بگیرند.

موتور های دیزل جاده ای

با چرخش موتور ، تسمه را حرکت می دهد که شافت روتور را می چرخاند. روتور اساساً یک آهنربا است و اطراف آهنربا یک رسانا است که به آن استاتور گفته می شود. این اجزا با هم کار می کنند و الکتریسیته را به شکل جریان مستقیم ایجاد می کنند. جهت استعلام قیمت قطعات موتورهای دیزلی خواهشمند است پارت نامبر و عکس پلاک موتور مورد نظر را در واتساپ برای ما ارسال نمایید و از تماس خودداری فرمایید.

  • موتورهای گاز سوز از سیستم اشتعال متفاوت و پیچیده تری برای موتورهای دیزلی استفاده می کنند.
  • خوب شاید پذیرشش دشوار باشد اما واقعیت آن است که در حال حاضر بعضی از انواع سوخت دیزل نه از دل زمین و از فرآوری نفت خام، که از روی زمین می‌آیند!
  • موتور دیزلی نسبت به موتور بنزینی قدرت بیش‌تری دارد، سوخت کم‌تری مصرف و آلودگی کم‌تری تولید می‌کند.
  • سوخت دیزل به این دلیل نامگذاری شد که برای کارکردن موتورهای دیزلی استفاده می شد، موتورهای دیزل به نام سوختی که در زمان اولین موتور دیزل، محصول جانبی بی فایده استخراج پارافین و نفت سفید از نفت خام بود نامگذاری نشدند.
این سوخت‌ها که دیزل پاک نامیده می‌شوند از تصفیه و فرآوری منابع تجدید پذیر حاصل می‌شوند و به همین دلیل بسیار بیش از دیزل حاصل از نفت خام دوستدار محیط زیست هستند. این خودرو به طور رسمی 260D نامیده می‌شد و از موتور چهار سیلندر دیزل 2.6 لیتری بهره می‌برد و در سال 1936 به بازار عرضه شد. هنوز هم برای بسیاری، این موتور‌ها نمادی از آلودگی زیست محیطی و دود سیاه و سر صدای وحشتناک هستند؛ موضوع بحث موتور‌ دیزل است، موتور‌هایی که با وجود توانایی‌های بی نظیرشان چند سال است در سایه مشکلات قدیم که داشتند کمتر دیده شده‌اند. فلایویل یک قطعه ساخته شده به روش ریخته گری می باشد که به دلیل وجود دندانه های متعدد بر روی حاشیه بیرونی فلایویل و عملکرد مهم این دندانه ها در راه اندازی موتور، ماشین کاری این قطعه را نیازمند ظرافت و دقت بالائی نموده است . در صنعت کشتیرانی هم موتورهای کشتی‌های تجاری عمدتاً از موتورهای بسیار بزرگ دیزلی استفاده می‌شود.

از سال ۱۹۱۰ استفاده آنها در زیر دریایی ها و کشتی ها شروع شده است و استفاده در لوکوموتیو ها ، کامیون ها ، تجهیزات سنگین ، نیروگاه های تولید برق و دیزل ژنراتور ها کمی دیرتر آغاز شد. تانک هایی با وزن 2000 تن را با سرعت های حتی 60 کیلومتر بر ساهت جابه جا می کرد و این شد که استفاده از موتور های بسیار پر قدرت دیزلی در این صنعت نیز جا افتاد و تا امروز از پیشرفته ترین موتور های دیزلی رو نمایی شد . موتور دیزل 2 زمانه که استفاده از آن منسوخ شده بیشتر در موتور های زمان جنگ جهانی دوم استفاده می شد که در یک سیکل عادی تولید قدرت , 2 سیکل را انجام می دهد .

فروشگاه و فروشنده لوازم یدکی دیزل ژنراتور گازی درمن دیزل،دویتس در اصفهان و شیراز