موتور دیزل و نحوه کار و اجزای اصلی ویرگول | centraldiesel

از این مجله خبری دیزل مرکزی ها در بخش دریای بسیار استفاده های گوناگونی شه به طوری که موتور های زیر دریایی های غیر هسته ای عمدتا از دیزل ساخته شده و می تواند در عمل 3000 متری با فشار بسیار زیاد و با جریانات بسیار قوی نیز حرکت کرده و تولید قدرت کند . خب باید بدانید به دلیل سهل انگاری رانندگان این اتفاق می افتد وگرنه آلودگی در موتور دیزل به شدت کمتر است آلاینده های تولیدی از موتور بنزینیست . در دوام موتور‌های دیزل در کارکرد طولانی شکی نیست اما این موتور‌ها با قهرمانی در رقابت‌های 24 ساعته لمانز فرانسه ثابت کردند نه تنها با دوام‌اند، بلکه خیلی بادوام‌اند! و البته به خوبی می‌توانند فشار‌های یک رقابت اتومبیل‌رانی سنگین را هم تحمل کنند.

یاتاقان موتور اصلی کشتی و نکات مهم در بازرسی آن

همچنین این قطعه با توجه به سیستم خنک کاری از یک طرف و همچنین گرمای ناشی از احتراق از طرف دیگر مستعد تاب برداشتن می باشد. با رسیدن پیستون به نقطه مرگ پایین در مرحله قدرت، سوپاپ تخلیه باز می‌شود و به گازهای سوخته تحت فشار اولیه اجازه می‌دهد سیلندر را ترک کند. پس پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا حرکت می‌کند و تمام گازهای سوخته را بیرون از سیلندر می‌راند. در پایان پیستون یکبار دیگر به طرف پایین حرکت می‌کند و با شروع زمان تنفس چرخه جدیدی آغاز می‌گردد. سیستم خنک‌کننده موتورها سیستم خنک‌کننده برای قرار دادن موتور در بهترین دما برای کار کردن می‌باشد – معمولاً مخلوطی از آب مقطر و گلیکول با برخی مواد افزودنی اضافی برای جلوگیری از خوردگی قطعات موتور استفاده می‌شود. همچنین ممکن است یک فیلتر خنک‌کننده در برخی موتورها و یک پمپ آب وجود داشته باشد که در واقع یک پمپ خنک‌کننده است.

  • در این مقاله به بررسی نحوه کار دیزل ژنراتور و وظیفه اجزای مختلف آن می‌پردازیم.
  • هم زمان با این عمل خروجی سوپاپ باز شده و گازهای حاصل از احتراق تخلیه می‌گردند.
  • یکی از موتورهای درون سوزی که از سالیان تقریباً دوری همچنان در کورس رقابت با موتورهای جدید قرار دارد، موتور دیزلی است.
  • این سیستم همچنین برای خنک کردن موتور نیز مورد استفاده قرار می گیرد؛ زیرا دمای بالاتر موجب افت کیفیت روغن موتور خواهد شد و سیستم خنک کننده موتور نیز با کنترل دمای روغن، از افت کیفیت روغن مورد استفاده موتور جلوگیری می کند.
  • پارس آرای کوهستان تحت عنوان برند تجاری “کوهستان” به توزیع گسترده و سراسری انواع ماشین آلات کشاورزی می پردازد.
صدا خفه کن ها در این موتورها برای خنک کردن گازهای خروجی استفاده می شوند. در ادامه به توضیح مختصری در مورد هر یک از اجزای موتور دیزل می پردازیم. ژنراتور سیار برای حمل و نقل آسان از سایت های مختلف بر روی تریلرها سوار می شوند. ابعاد این ژنراتورها از واحدهای کوچک 8 کیلووات گرفته تا مجموعه های ژنتیکی با درجه بندی 2500+ کیلووات است.

http://digitalmags.irساختار موتور دیزل تنها در سیستم تغذیه و تنظیم سوخت با موتور های اشتعال جرقه ای متفاوت است. بنابراین ساختارهای بسیار مشابهی میان این موتور ها وجود دارد و تنها تفاوت ساختمانی آنها قطعات زیر است که در موتور دیزل وجود دارد و در سایر موتور های احتراق داخلی وجود ندارد. این سیستم همچنین برای خنک کردن موتور نیز مورد استفاده قرار می گیرد؛ زیرا دمای بالاتر موجب افت کیفیت روغن موتور خواهد شد و سیستم خنک کننده موتور نیز با کنترل دمای روغن، از افت کیفیت روغن مورد استفاده موتور جلوگیری می کند. سیستم روغن کاری موتور، برای کاهش اصطکاک و سایش هایی است که در موتور به وجود می آید. گرما و حرارت موتور را کاهش میدهد، مواد اضافی را از موتور خارج می کند و رینگ و سیلندرهای پیستون را از یکدیگر جداسازی میکند. این نکته لازم به ذکر است که در موتور های دیزلی برای کوپل کردن آن با ژنراتور میزان تلفات نیز باید در نظر گرفته شود، یعنی میزان بازدهی موتور ها با ارتفاع از سطح دریا و همچنین دمای محیط تحت تاثیر قرار گرفته و از راندمان موتور می کاهد.

سیستم اگزوز

همچنین موتور دارای یک کارتل از جنس آلومینیوم ریخته گری شده می باشد . سامانه روغن کاری سامانه روغن کاری باعث می‌شود که موتور شما به نرمی کار کند و با استفاده از روغن تحت فشار برای روانکاری و کاهش اصطکاک، مانع از ساییدگی قطعات متحرک می‌شود. سامانه روغن دارای یک پمپ روغن و فیلترهای روغن برای جدا کردن آلودگی از روغن می‌باشد.

پاسخ به “معرفی و تشریح اجزای موتور دیزل”