موتور دیزل تک سیلندر

می شوند. برای مثال خنك كننده های مرسوم بر پایه فسفاتها، شروع تركیباتشان از اسید فسفریك است. خنك كننده های بر پایه كربوكسیلاتها دارای طول عمر بالاتری هستند و ساخت این محصولات به عنوان تكنولوژی برتر در اروپا و آسیا شناخته شده است. روغن پایه در واقع همان قسمت اصلی روغن است که ظاهری شبیه به عسل دارند، تقریبا با همان رنگ، چسبندگی و کششی بودن عسل. به طور خلاصه کار کرد موتور دیزلی به این صورت است که ابتدا هوا وارد سیلندر می شود , سپس به وسیله پیستون هوا به شدت در سرسیلندر متراکم می شود و سپس بعد از داغ شدن بسیار شدید هوا در این نقطه , سوخت به درون هوای داغ شده پاشش می شود و منفجر شده سپس پیستون را به سمت پایین حل می دهد .

گرمای ایجاد شده از فشردگی هوا، موجب احتراق سوخت در موتورهای دیزلی میشود. کار موتور دیزل، به داخل سیلندر، هوا، سیلندر هوا تا پایان زمان فشرده، دمای می تواند به 500-700 ℃ برسد، فشار می تواند به 40-50 اتمسفر رسیدن. این مدت زمان در موتورهایی كه در دماهای بالا كار می كنند و یا حجم هوای وارد شده به سیستم خنك كننده زیاد است، بسیار سریعتر اتفاق می افتد. بازده حرارتی و عملکرد اقتصادی بهتر از موتور بنزینی است، در همان زمان در مورد قدرت، گشتاور موتور دیزل، حداکثر قدرت زمانی که سرعت کم است، مناسب برای استفاده از کامیون. بخش دیگری از روغن موتور را مواد افزودنی تشکیل میدهد که این مواد با توجه به نوع روغن متفاوت است برخی برای استفاده در هوای گرم، برخی برای استفاده در هوای سرد و برخی دیگر شامل مواد افزودنی مناسب برای هر دو هوای سرد و گرم است. با توجه به مطالب گفته شده موتور برق دیزل، موتور برق دیزلی از موتور برق دارای مزایای بسیاری نسبت به موتور برق های دیگر است. این دفع حرارت منجر به بالا رفتن دما می شود و ایجاد حرارت زیاد باعث تسریع خرابی روغن و در پی آن خرابی موتور می شود. زیرا كلسیم و منیزیم موجود در آب سخت با بازدارنده های فسفاته واكنش داده و فسفات منیزیم و یا كلسیم تولید می كنند كه معمولاً به صورت رسوب بر روی بدنه داغ موتور نشست می كنند و این امر باعث اتلاف حرارت و یا ایجاد خوردگی می شود.

توجه داشته باشید اگر از میزان معین شده روغن کمتری به درون توربو شارژر های دیزلی برسد آن ها به اندازه کافی خنک نمی شوند و همین امر موجب خرابی توربو شارژ سایت centraldiesel ها می گردد. در سال ۱۸۹۰ میلادی آکروید استوارت صاحب امتیاز تولید موتور دیزل را دریافت نمود که در این ساختار موتور دیزل هوای خالص در سیلندر موتور دیزل متراکم می شد و بعداً (به دلیل مانع شدن از اشتعال پیشرس) سوخت به درون هوای منقبض شده تزریق میشد، این موتور دیزل با فشار پایین تولید شده بودند و برای روشن کردن سوخت تزریق می شود به وسیله ی یک لامپ الکتریکی و یا از طرق دیگر در خارج از سیلندر استفاده می گردد. برای مثال برای تولید توان بالا نیاز به ژنراتور القایی داریم. دیزل ژنراتور که به موتور برق هم معروف است در اصل وظیفه تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی را دارد تا بتواند در مواقع اضطراری به عنوان یک منبع تغذیه جایگزین عمل کرده و برق واحد های مورد نظر ما را تامین کند. سنسور فشار روغن دیزل ژنراتور یا (oil pressure sender) دارای انواع مختلفی است که ممکن است گاهی به ولتاژ تغذیه نیاز داشته باشد.

یك برنامه نگهداری و تعمیرات مناسب می تواند كیفیت این محصول را در موتور به طور دقیق بررسی كند. دسترسی: درامریکا از آنجا که هنوز استانداردهای دقیق کنترلی درمورد گسیل گازهای گلخانهای وضع نشده است و سوختهای دیزلی تمیز وجود ندارد، در پنج ایالت این کشور که قانونهای دقیقی در مورد آلودگی دارند، ایستگاههای عرضه دیزل راه اندازی نشده است. کمپانی پژو- سیتروئن اخیراً چنین خودرویی ساخته است. پژو- سیتروئن قصد دارد این خودرو را تا سال ۲۰۱۰ به بازار عرضه کند، البته این موضوع با توجه به مسئله فوق الذکر هنوز قطعی نشده است. یك تحقیق در این زمینه نشان داده است كه۶۰ درصد از موارد تخریب موتور در بخش موتورهای دیزلی مربوط به خنك كننده های نامناسب است. در واقع حفاظت موتور در برابر خوردگی به واسطه خنثی كردن اسیدهای كربوكسیلیك و تبدیل آنها به كربوكسیلات تامین می شود، زیرا تمام خنك كننده ها در شرایط خنثی یا دامنه PH و قلیایی (حدود۷ یا بالاتر) عمل می كنند. سنسور روغن از جمله مهم ترین تجهیزات حفاظتی موتور دیزل ژنراتور یا خودرو به شمار می رود. به منظور استفاده از سنسور فشار روغن دیزل ژنراتور باید روغن دیزل ژنراتور تمیز باشد.

تكنولوژی كه در آن از اختلاط كربوكسیلاتها و سیلیكاتها استفاده می شود به نام تكنولوژی پیوندی (هیبریدی) شناخته شده است، زیرا تركیبی است از تكنولوژی غیرآلی و تكنولوژی آلی (كربوكسیلات ها). امروزه در اروپا با حذف تركیبات فسفاته، خنك كننده هایی حاوی اكسیدهای غیرآلی مانند سیلیكات و كربوكسیلاتها ساخته شده است. نسبت فشرده سازی موتور دیزلی بسیار زیاد است زیرا به دلیل انفجار و نیاز به احتراق خود به خود سوختگی محدود نمی شود. ژنراتور دیزلی نیز به ژنراتوری گفته می شود که از سوخت دیزل یا گازوییل برای تولید جریان برق استفاده میکند. تجربه نشان داده است استفاده از خنك كننده ها یا ضدیخها نه تنها به حفاظت از موتور خودرو در برابر یخ زدن كمك می كند بلكه مانع از خوردگی اجزای آن شده و همزمان با دفع حرارت تولید شده، تعادل حرارتی را در كل موتور برقرار می كنند. انتشار گازها: گسیل ذرات آلوده و اکسید نیتروژن درمقایسه با موتورهای بنزینی در این موتورها بیشتر است. سیکل دیزل بسیار مشابه با اکثر سیکلهای استفاده شده در موتورها است. روش اول: آن ها محفظه هایی فلزی که عایق صدا بوده را طراحی کرده، که تا حدودی باعث کاهش صدای موتور برق دیزلی شده است.

که باید به سرعت اخطار افت فشار روغن رفع گردد. پر کردن بیش از حد دیگ به دستگاه آسیب خواهد زد. پر کاربرد ترین نوع سنسور فشار روغن دیزل ژنراتور مدل vdo 10bar می باشد به این دلیل که این نوع سنسور را می توان بر روی تمام انواع دیزل ژنراتورها نصب کرد و برای همه ی بردهای کنترل دیزل ژنراتور (plc) بصوررت default قابل خواندن می باشد. با آزمایش PH می توان PH سیال را بدست آورد، در بیشتر این سیالات می بایست میزان PH ، بیشتر از عدد۷ باشد ولی در برخی از آنها اگر میزان PH بیشتر از عدد۶/۵ باشد نیز قابل قبول است. هر دو این شاخص ها می بایست با مراجعه به دفترچه راهنمای خودرو تعیین شوند، چرا که شاخص های گرانروی و سطح کیفی روغن موتور برای انواع مختلف خودروها و حتی مدل های (سال) یک نوع خودرو متفاوت است.

با پیشرفت علم، برای حفاظت از موتور تكنولوژیهای متفاوتی در ساخت خنك كننده ها در برابر خوردگی ارایه شده است. با توجه به پیشرفت روزافزون مصرف برق و نقش مهم این انرژی با ارزش شرکت پیشرو موتور پارسیان با بیش از چند سال تجربه و اخذ مجوز های رسمی در امر تامین و فروش انواع دیزل ژنراتور با بهرهگیری از تجارب سازندگان بزرگ دیزل ژنراتور در دنیا و همچنین با تکیه بر دانش مهندسان و متخصصین مجرب خود به عنوان یک توزیع کننده متخصص و فعال اقدام به فروش دیزل ژنراتور، موتور های دیزلی و دیزل ژنراتور کوپله با بهترین قیمت دیزل ژنراتور ، موتور دیزلی و کوپله نموده است. چند منظوره: اگر می خواهید از روغن های چند منظوره استفاده کنید مطمئن شوید که حداقل یکی از کاربردهای آن برای شما مناسب است. مزیت کلیدی دیگر این است که به سادگی در دسترس است و می ­توان آن ها را به سرعت خریداری کرده و نصب نمود. با توجه به نقش بسیار مهم روغن در دستگاههای صنعتی از جمله دستگاه دیزل ژنراتور به بیان مطالبی مفید و مختصردر مورد ماهیت روغن ، وظیفه روغن و خواص روغن می پردازیم تا کاربران گرامی دستگاه ها در هنگام انتخاب و تهیه روغن جهت ماشین های صنعتی و خصوصا دیزل ژنراتور برق دارای اطلاعات مفیدی برای انتخاب صحیح روغن مناسب باشند.

به همین دلیل، تمرکز خود را معطوف به تولید پیشرانههای دوستدار محیط زیست و همین طور اصلاح زنجیره تامین از مواد ۱۰۰ درصد با دوام و پایدار میکند. این میزان از لحاظ اقتصادی ۳۰ درصد بهتر از نوع دیزلی آن است. استفاده از نوار تفلون به منظور بستن سنسور فشار روغن دیزل ژنراتور غیر مجاز است. پایه G جهت خواندن مقدار فشار روغن و پایه wk کنتاکت محافظ می باشد تا در مواقعی که فشار روغن زیر یک بار(۱BAR) است عمل کرده و منفی باتری را ارسال میکند که در مدار فرمان دیزل به منظور خاموش کردن آن باید از این پایه استفاده کنیم .سنسور فشار روغن vdo 10bar بر روی فیلتر روغن دیزل ژنراتور نصب می شود و محدوده اندازه گیری این سنسور فشار روغن در حدود۰٫۵ تا ۱۰ بار می باشد. در بازار، خنك كننده های زیادی با رنگها و كیفیت های متفاوت، موجود است. در اروپا وجود مشكلاتی مانند سختی بالای آب، تولیدكنندگان را ملزم به تولید خنك كننده هایی فاقد تركیبات فسفر كرده است.

همچنین ممکن است دمای روغن را نیز اندازه بگیرند بنابراین تعداد پایه های آنها متفاوت می باشد. اگر بخواهیم دقیقتر بیان کنیم، روغن موتور از روغنهای پایه تولید شده که در آنها میزانی از مواد افزودنی نیز وجود دارد. آب بهترین سیال در دفع حرارت است ولی بنا به دلایل متفاوتی برای كاهش نقطه انجماد سیال خنك كننده از ماده شیمیایی گلیكول به عنوان سیال پایه استفاده می شود كه معمولاً در تولید این خنك كننده ها از مخلوط۵۰/۵۰ از اتیلن گلیكول و آب استفاده می كنند. قدرت موتور: موتورهای دیزلی گشتاور بیشتری تولید می­­کنند و این مزیت برای کسانی که با خودروهایشان بارهای سنگین حمل یا کاروان به خودرویشان متصل میکنند، میتواند قابل توجه باشد. بر اساس تجزیه و تحلیل گروه کمپین RePlanet، پایان دادن به نیاز اتحادیه اروپا برای سوخت های زیستی به تنهایی حدود یک پنجم صادرات بالقوه گندم از اوکراین و حتی بیشتر از صادرات ذرت آن را آزاد می کند، به اندازه ای که تفاوت قابل توجهی در عرضه مواد غذایی ایجاد می کند. فقط ممکن است که بر اساس نوع موتور، این مراحل با هم و یا جدا جدا صورت بپذیرند.

لوازم کاری یا خانگی جلوگیری می کند. این مساله بعلاوه راندمان کاری بهتر موتور دیزل، بیانگر دلیل پیمایش بیشتر موتور دیزل در مقایسه با موتور بنزینی مشابه می باشد. در موتورهای بنزینی، نسبت تراکم به طور کلی بسیار پایین تر است، زیرا آنها برای شروع فاز احتراق بیشتر به شمع متکی هستند. این اعداد نشاندهنده گرانروی یا ویسکوزیته روغنموتور است که هر چه به سمت صفر میل کند به معنی گرانروی پایین است؛ در این حالت اگر روغن را روی زمین بریزید مانند آب جاری خواهد شد و هرچه این رقم به سمت 60 میل کند به معنی گرانروی بالا است که اگر آن را روی زمین بریزید حالتی مثل عسل خواهد داشت و بهراحتی جاری نمیشود. بر اساس تخمینهای انجام شده این درجه هوای داخل سیلندر حدود 600 درجه سانتیگراد است. موتور دیزلی سنتی ویژگی ها: بازده حرارتی و عملکرد اقتصادی، موتور دیزلی با استفاده از هوای فشرده برای بهبود دمای هوا، به طوری که دمای هوا بیش از نقطه احتراق سوخت دیزل، سپس اسپری به دیزل، اسپری دیزل و مخلوط هوا از خود اشتعال و احتراق بنابراین، موتور دیزل سیستم احتراق نیاز ندارد.

در موتورهای دیزلی سنگین تنها یك سوم از كل انرژی تولید شده توسط موتور، برای به حركت در آوردن خودرو به كار گرفته می شوند و یك سوم دیگر آن به وسیله اگزوز خارج شده و باقیمانده انرژی توسط سیال خنك كننده دفع می شود. نقش خنك كننده ها در موتور خودرو بسیار حیاتی است و در برقراری تعادل حرارتی و حفاظت در برابر خوردگی در تمام موتور خودرو تاثیر بسزایی دارد. دور برداشتن قبل از روشن شدن وسیله نقلیه نشاندهنده این است که قدرت موتور کاهش یافته است. دیگر فرق ماشین دیزلی با بنزینی این است که موتورهای دیزلی دور بالایی ندارند و به نسبت موتورهای بنزینی، قدرت کمتری در واحد اسب بخار تولید میکنند، بنابراین ماشینهای اسپرت کمی وجود دارند که از موتور دیزلی استفاده کنند. تغییرات میزان گرانروی روغن در درجه حرارتهای گوناگون، وظیفه روغن در موتور و کارکردسیستم روغنکاری موتورها از جمله سیستم روغنکاری دیزل ژنراتور برق را دچار نقص میکند، به همین دلیل تولیدکنندگان روغن در هنگام تولید به روغنها مواد بهبود دهنده گرانروی اضافه میکنند تا روغن دارای گرانروی معینی در درجه حرارتهای بالا و پایین شود. هر سيلندر اين نوع موتورها يك پمپ خاص خود را دارد تا سوخت را به سوخت پاش آن سيلندر برساند.

تفاوت اصلی آن با دیگر موتورها استفاده از احتراق در اثر تراکم است. این موتورها توان و قدرت بالاتری دارند و برای کارهایی که بهصورت مداوم باید از موتور استفاده شود، بسیار مفید است. به منظور تست سنسور روغن میتوانید سنسور روغن را شل کنید و با زدن یک استارت به موتور (توجه کنید موتور روشن نشود و استارت طولانی نشود)اگر از کنار سنسور با فشار روغن بیرون زد سنسور خراب است در غیر اینصورت یا خنک کن یا فیلتر روغن گرفته یا پمپ روغن موتور دیزل ژنراتور یا اویل پمپ دیزل ژنراتور (OIL PUMP) خراب است. استفاده از فشار سنج روغن، مشخص میکند مشکل در انتهای بالایی است یا انتهای پایینی. لذا برای رفع مشکل روغن را تعویض و از روغن با درجه مناسب استفاده کنیم. نوع الکتریکی این سنسور مناسب تر است و می توان پایه G سنسور فشار روغن را همراه با دو سیم مثبت و منفی باتری به گیج آن متصل نمود تا فشار روغن دیزل ژنراتور را نشان دهد و در دو نوع ۱۲ و ۲۴ ولت موجود میباشد.