موتور دیزلی چیست ⚡ چگونه کار می کند؟

اکثر تولید کنندگان نیاز به یک سوال دارند که آیا موتور دیزل را با دولت توربین گرم می کند که واحدهای مدرن یک سیستم تزریق دارند که به شما امکان می دهد بلافاصله شروع به حرکت کنید، زیرا روغن از سطح آستین به علت درست نیست پیاده سازی سوخت اسپری شده است. پیستون ها به میل لنگ متصل هستند که برای ایجاد قدرت برای حرکت خودرو حرکت ایجاد می کند. میل لنگ این دیزل مجهز به میل لنگ است که طرحی مشابه موتور احتراق داخلی دارد که با بنزین کار می کند. عنصر اصلی یک پمپ سوخت فشار بالا است ، که افزایش فشار سوخت را فراهم می کند تا در فشار زیاد ، انژکتور قادر به تزریق سوخت دیزل در سیلندر باشد. هم موتورهای دیزلی و هم موتورهای بنزینی هوا را در یک محفظه فشرده میکنند که این فشار باعث انفجار میشود، اما نحوه وقوع انفجار در این دو موتورها متفاوت است. در پی وقوع جنگ فرانسه و آلمان در سال ۱۸۷۰، خانواده دیزل به انگلستان تبعید و در لندن ساکن شدند.

امروزه ، وسایل نقلیه دیزلی به دلیل معرفی فن آوری های نوآورانه ای که به خودروها اجازه می دهد استانداردهای زیست محیطی و نیازهای راننده پیشرفته را برآورده کنند ، محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. بعضی از وسایل نقلیه ممکن است سیستمی داشته باشند که سوخت را قبل از ورود به سیلندرها گرم می کند. روغن دیزلی های مختلف دارای درجه ویسکوزیته و فرمول افزودنی مختلفی هستند که باعث می شود آنها از یکدیگر متمایز کند. برای این منظور ، یک درخشش در هر سیلندر (یا در منیفولد ورودی) نصب شده است که باعث گرم شدن حجم داخلی هوا می شود ، به همین دلیل درجه حرارت آن در هنگام فشرده سازی کاملاً به شاخصی می رسد که سوخت دیزل می تواند به خودی خود روشن شود. به همین دلیل ، این سیستم شامل فیلترهای گران قیمت است. علاوه بر این، بهتر است که اجاق گاز سالن را شامل نکنیم، در حالی که موتور تا شصت درجه حرارت را گرم نمی کند، در غیر این صورت جریان هوا از آن سرد می شود.

در سال 2008 ، رقابت اقتصادی بین BMW5 و تویوتا پریوس (هیبریدی که بخاطر اقتصادش مشهور است اما با بنزین کار می کند) رقم خورد. هنگامی که راننده پدال گاز را فشار می دهد ، ماژول کنترل به طور مستقل تعیین می کند که افزایش میزان سوخت ، تغییر زمان مصرف تا چه حد لازم است. ٣- زمانی که پیستون به نزدیکی پایین حرکتش می رسد تمامی دریچه های خروج باز می شوند ، گازهای سوخته شده (دود) از سیلندر خارج می شوند و فشار کاهش می یابد. این مکانیسم به شما امکان می دهد محتوای مونوکسیدکربن و هیدروکربن هایی را که وقت سوختن ندارند ، کاهش دهید ، که اغلب در سرعت های پایین اتفاق می افتد. به جای توربین کلاسیک ، در برخی از اتومبیل ها یک توربوشارژر نصب شده است که از قبل توسط الکترونیک تأمین می شود و بدون توجه به سرعت واحد ، امکان افزایش جریان هوا را فراهم می کند. روغن برای جمع آوری با توربین باید حتی برای روانکاری کمپرسور توربوشارژر حتی بهتر شود، زیرا عملکرد توربین به آن بستگی دارد.

هنگام استفاده از سوخت تابستانی در زمستان، Solard به نوعی ژله تبدیل می شود، زیرا علاوه بر این، آن را گرم نخواهد کرد، علاوه بر این، به یک بلوک از فیلترها برای هوا و سوخت منجر خواهد شد. موتور دیزلی نوعی واحد قدرت پیستون است که شبیه موتور بنزینی است. موتورهای دیزلی پس از احتراق مواد و آلاینده های دوده ای بسیار زیادی تولید می کنند و از طریق ضربات موتور ( کارکرد) به سیستم روغن کاری وارد شده و روغن موتور باید با آن ها مقابله کند. از آنجا که دارای یک پیستون است ، هنگام سوزاندن HTS لرزش شدیدی ایجاد می کند. این مکانیسم سوخت دیزل را از مخزن می مکد و آن را به مدار سوخت پمپ می کند. هندسه خاصی دارد که در هنگام فشار فشاری گرداب ایجاد می کند. به همین دلیل به موتور دیزل فشار ثابت میگویند.

علاوه بر حذف ذرات خارجی ، این عنصر باید سوخت را از آب نیز تمیز کند. شاید، بهترین نقطه فروش این روغن موتور تطبیق پذیری آن باشد، این روغن هم در موتورهای دیزلی و هم بنزینی کار می کند به علاوه با روغن های موتور مصنوعی و معمولی از جمله سوختی که اتانول دارد سازگار است. برای اینکه موتور به راحتی کار کند ، شافت تعادل در دستگاه واحد تک سیلندر گنجانده شده است که جهش های ناگهانی انرژی مکانیکی را جبران می کند. وقتی موتور روشن می شود و در دور کم کار می کند ، این میراگرها بسته می شوند.

نفت به طور مطلوب توزیع می شود، مهمترین سیستم های دستگاه کمتر از آن استفاده می شود، به دلیل این واقعیت که تمام قطعات اصلی با دقت روانکاری می شوند. در دستگاه خود، موتورهای دیزلی از موتورهای بنزینی متفاوت هستند، در درجه اول این واقعیت است که شکاف آنها بین پیستون و سیلندر خیلی زیاد نیست. برخلاف تصور عموم مردم که موتورهای دیزل را فقط برای خودروهای سنگین و تجاری مناسب میدانند، در مناطقی مثل کشورهای اروپایی و حتی آمریکا از این پیشرانهها به شکل وسیعی برای خودروهای سواری نیز استفاده میشود. دوزندگان با بیان اینکه موتورهای دیزل گشتاور و توان بالاتری نسبت به موتورهای بنزینی دارند، گفت: برای همین هم است که هر جا که به توان بالای خودرو نیاز است سعی میشود که موتور را دیزلی انتخاب کنند مثل خودروهای سنگین. فشار بالای گازهای متراکم شده به دلیل احتراق پیستون را به سمت پایین و تا پایینترین نقطه سیلندر حرکت می نماید. در حالی که این عدد برای موتورهای گازوییل سوز بالای 45 درصد و حتی در مواردی به ۵۰ تا ۶۰ درصد نیز میرسد. بعضی از تولید کنندگان، توربوشارژرها را به موتورهای خود اضافه می کنند تا آن ها را از لحاظ عملکرد رقابتی سازند. توربو شارژ: این وسیله اکسیژن وارده به سیلندر را افزایش می دهد و از انجایی که وجود اکسیژن بیشتر باعث بهبود احتراق می شود در نتیجه راندمان موتور دیزلی را افزایش می دهد.

ویژگی خاص آن این است که به شما امکان می دهد حجم معینی از سوخت را در یک مخزن مخصوص برای توزیع پایدار و روان آن بر روی نازل ها جمع کنید. همچنین سرعت گردش این مخزن بر حسب دور در دقیقه از 13 تا 17 میتواند متغیر باشد. زمانی که شبکه قطع میشود، همچنین در مواقعی پیچیده تر مثل اوج مصرف، پشتیبانی شبکه و ارسال به شبکههای توان، می توان از دیزل ژنراتور انرژی فراهم کرد. دیزل ژنراتور که به موتور برق هم معروف است در اصل وظیفه تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی را دارد تا بتواند در مواقع اضطراری به عنوان یک منبع تغذیه جایگزین عمل کرده و برق واحد های مورد نظر ما را تامین کند. تمام راهنمایی های فوق به راننده کمک می کند تا صرفه جویی در وقت و جلوگیری از مشکلات بیشتر با یک واحد دیزل، و همچنین به طور قابل توجهی عمر مفید آن را گسترش دهد.

این ادوات باید در کنار دیگر قطعات موتور قرار گیرند که این ازدحام باعث می شود دسترسی به قطعات سخت تر شود و تعمیر موتور هم نیازمند زمان زیادی می شود. تعمیر این سیستم بسیار دشوار و گران است. 5. دستگاه دارای تعداد زیادی قسمت اضافی است که تعمیر را پیچیده می کند. این موضوع باید به عنوان فرصتی برای اقدامات عاجل در نظر گرفته شود که می تواند هزینه ها را در طولانی مدت و همچنین کوتاه مدت صرفه جویی کند. با در نظر گرفتن بارهای حرارتی زیاد و همچنین فرکانس حرکات رفت و برگشتی سوزن ، از ماده مقاوم در برابر حرارت برای ساخت دستگاه بخور دهانه استفاده می شود. در سیستمی که خبری از گردش آب نبود، سیستم هوا خنک است. برای کمک به انجام این عمل ، موتور های دیزل را طوری طراحی می کنند که سبب ایجاد حرکت چرخشی شدید هوا در این محفظه شوند. برای انجام این کار ، لیست بزرگی از الگوریتم ها به ECU کارخانه بخیه زده می شوند ، که مکانیسم های لازم را در هر مورد خاص فعال می کنند. برای جلوگیری از اشتعال زودرس BTS در هنگام فشرده سازی ، باید در لحظه آماده شدن پیستون برای شروع حرکت ضربه کار مخلوط شود.

ما قبلاً در مورد اصل کارکرد و دستگاه موتور بنزینی بحث سایت centraldiesel کردیم. این سیستم تأمین سوخت ، به ویژه در طراحی مدرن ، یکی از گرانترین عناصر در دستگاه است ، زیرا قطعات آن دقت بالای واحد را تضمین می کنند. از این عوامل می توان به برند و توان خروجی و فاکتورهایی مانند نوع سوخت با درصد ایمنی بالا، انواع محاسن آن از جمله دوام و استحکام بالای موتور اشاره کرد. موتورهای دیزلی نیز مانند موتوهای بنزینی از نوع موتورهای احتراقی درونسوز هستند. از گذشته تا به حال از انواع روغن های برای آسان تر شدن کارها و در حالت کلی از بین بردن اصطکاک استفاده می شود. در یک موتور دیزل، هر چقدر نسبت تراکم بالاتر باشد، به همان نسبت، نیروی اصطکاک بیشتری بین پیستون و جداره سیلندر وجود دارد. به طور کلی، روغن موتور دیزل در مقایسه با روغن موتور گازی، ویسکوزیته بالاتر و قابلیت پمپاژ در دمای پایین تری دارد. این یک موتور بنزینی ، برقی یا دیزلی است. این می تواند تأثیر نامطلوبی بر مهر و موم بین حلقه ها و آستر داشته باشد و در نتیجه فشرده سازی و کارایی از بین برود.

یک پیستون این مخلوط را فشرده و آماده انفجار میکند، سپس یک جرقه الکتریکی کوچک که توسط شمع ایجاد میشود، باعث آتش گرفتن سوخت میشود. شاخه های جرقه در معرض بار بالا قرار دارند. قابل کاربرد در فراهم کردن توان پیوسته برای یک بار ثابت تا رتبه کامل خروجی برای زمانهای نامحدود است. در عوض، سوخت کم فشار تحت نیروی قابل توجهی با استفاده از روغن موتور فشار بالا برای ایجاد فشار هیدرولیک در هر انژکتور تزریق شد. در این حالت ، فشار در نازل باید به طور قابل توجهی از نسبت فشرده سازی فراتر رود. این تراکمی است که در مخزن ایجاد می شود و با مواد قابل احتراق مخلوط می شود.

از آنجا که سوخت گازوئیل به هوای فشرده پاشیده می شود ، در هنگام تخلیه حفره ، به سیستم اگزوز وارد نمی شود. دیواره خارجی دارای یک ژاکت خنک کننده (حفره ای است که در موتور مونتاژ شده با مایع پر می شود تا محفظه را خنک کند). روغن باید مایع شود و تنها پس از آن شما می توانید Revs بزرگ را استخدام کنید. 2. گیج روغن را بیرون بکشید و سطح روغن را چک کنید تا زیر حد نرمال نباشد. سطح کیفی ILSAC GF-6A با گرانروی های SAE 10W-30 ، 5W-30 ، 5W-20 و 0W-20 عرضه خواهد شد، در حالی که سطح کیفی ILSAC GF-6B با شاخص گرانروی SAE 0W-16 در دسترس خواهد بود.

در ایران خودرو دیزل وجود دارد ، قابل توجه میباشد. یک دستگاه بخور ساز نوع یا چند نقطه وجود دارد. در سیستم های سوخت مدرن ، از یک نوع توزیع پمپ استفاده می شود. در مورد موتور استاندارد بنزینی ، سوخت اغلب در منیفولد ورودی مخلوط می شود (برخی از اصلاحات مدرن دارای تزریق مستقیم هستند). دیزل ها به طور انحصاری با پاشیدن سوخت دیزل مستقیم به داخل سیلندرها کار می کنند. این سیستم کولر روغن دیزل ژنراتور یا خنک کننده روغن نام دارد و محفظه ای است که روغن به درون آن رفته و با آب خنک می شود البته آب و روغن نباید در تماس مستقیم باشند و حائل بین آنها یک صفحه یا به عبارتی لوله ی مسی است که موجب انتقال حرارت بین آن دو می شوند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این باره میتوانید با فروشگاه دشت نور تماس بگیرید. برای اینکه امکان شروع کار در چنین شرایطی یا در سریع ترین زمان ممکن فراهم شود ، ماشین گرمایش قبل از شروع را دریافت می کند. علاوه بر سوخت های زمستانی و تابستان، قطب شمال نیز وجود دارد که تنها در پایین ترین درجه حرارت از -40 درجه سانتیگراد مورد نیاز است.