موتور دیزلی چیست و چگونه کار می کند ؟ گواهیران | centraldiesel

سپس مقداری روغن به دیواره سیلندر پاشیده شده و روغن باقی مانده از سوراخی به میل لنگ می رود. موتورهای گاز سوز از سیستم اشتعال متفاوت و پیچیده تری برای موتورهای دیزلی استفاده می کنند. در اینجا ، سوخت و گاز طبیعی با هم تزریق و فشرده می شوند و باعث می شوند مخلوط هوا و گاز منفجره شود. موتورهای دریایی موتورهای دریایی ژنراتورهای دریایی را تأمین می کنند و معمولاً با دیزل یا بنزین کار می کنند.

http://digitalmags.irدر این موتورها ها 4 عامل اصلی مکش یا تنفس – تراکم یا فشار – کار یا انفجار و تخلیه یا دود انجام میشود. یکی دیگر از اجزای موتور های ژنراتور دیزلی سیستم خنک کننده است. مسئولیت سیستم خنک کننده جلوگیری از گرم شدن بیش از حد ژنراتور است. مایع خنک کننده در ژنراتور آزاد می شود، که باعث خنثی کردن تمام انرژی گرمایی اضافی موتور و دینام می شود. سپس مایع خنک کننده تمام این گرما را از طریق مبدل حرارتی می گیرد و آن را خارج از ژنراتور تخلیه می کند. بخش دیگری از اجزای موتور های ژنراتور دیزلی، تنظیم کننده ولتاژ است.

  • این نکته لازم به ذکر است که در موتور های دیزلی برای کوپل کردن آن با ژنراتور میزان تلفات نیز باید در نظر گرفته شود، یعنی میزان بازدهی موتور ها با ارتفاع از سطح دریا و همچنین دمای محیط تحت تاثیر قرار گرفته و از راندمان موتور می کاهد.
  • در موتورهای دیزل نسبت کار مفید یا به عبارتی کارایی این سیستم به دلیل راندمان حراررتی بالا، زیاد است.
  • چرا که در صورت بروز مشکلات حاد، شاید کل موتور نیاز به تعویض داشته باشد.
  • رادیاتورها برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد به شما کمک می کنند تا ژنراتور شما را در حد حرارتی توصیه شده نگه دارد.

گریس علاوه بر چسبندگی خوب نمی چکد و یکی از بهترین روان کننده های به کار رفته در موتور دیزل ژنراتور می باشد. این ماده موجب کاهش اصطکاک بین قطعات موتور و به حداقل رساندن دمای موتور می شود. بسته به نوع موتور دیزل، گریس های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. یا بر حسب تعداد سیلندر یا شکل قرارگیری سیلندرها که بر این اساس به فقط یک نوع Vشکل است.

سیستم مکش در موتور دیزل

توسعه پمپ‌های انژکتور با توسعه موتورهای کوچکی که برای استفاده در خودرو ها مناسب بودند مقارن شد. سیستم سوخت رسانی سیستم سوخت شامل پمپ تزریق سوخت، پمپ بالابر، انژکتورها و تمام لوله‌های سوخت است. همچنین در این سیستم امکان وجود فیلتر سوخت و جداکننده آب از سوخت وجود دارد که مانع از آسیب رساندن سوخت بی کیفیت به موتور دیزل می‌شود.

معرفی و آشنایی با قطعات برقی دیزل ژنراتور و موتور برق دیزلی

آمریکایی‌ها اصولا از مجله خبری دیزل مرکزی‌های سواری چندان خوششان نمی‌آید تا جایی که هنوز هم بخش خودرو‌های سواری دیزل در این کشور بازاری ندارند و این در حالی است که در اروپا نیمی از خودرو‌های فروخته شده را انواع دیزل تشکیل می‌دهند. درحقیقت دینام، مجموعه ای از هادی های الکتریکی مختلف است که محکم به دور یک هسته آهنی پیچیده شده است. اصل القای الکترومغناطیسی بیان می کند که اگر یک رسانای الکتریکی ثابت بماند و یک میدان مغناطیسی به دور آن بچرخد، جریان الکتریکی ایجاد می شود. سلام خب پیمان جان انواع اقسام نیروگاه داریم حرارتی، دیزل ژنر… تمامی دوره ها برای افراد تحت پوشش کمیته امداد، کودکان کار و نیازمندان رایگان می باشد.

تعمیر و نگهداری موتور برق گازسوز